Te azért dolgozol, hogy a főnöködnek legyen pénze ilyenre!
4 karika, 8 henger, 507 ló, de vajon mennyi értelem? Teszten az új Audi SQ8!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sok minden próbál lenni az SQ8, ám abban a legjobb, hogy felsőbbrendűséget sugározzon. Hogy megmutassa, ki a főnök. Hogy erről álmodj, amíg azért dolgozol, hogy egyszer ne csak álmodhass róla. De vajon megéri erre vágyni?
Erre biztosan felnéznek a melósok, amikor begurulsz vele ellenőrizni az építkezést
Modernebb lámpatesteket kapott a frissítéssel: így néz ki a legdrágább, lézeres opció
A hűtőrács és a lökhárító is új, bár ezek már kevésbé feltűnő változások
A teljes hossza kereken 5 méter, a tengelytávja 2 milliméter híján 3 méter: már csak a nyers méretei miatt is észreveszi mindenki
Tükrök nélkül 2 méter, tükrökkel 2,2 méter széles, emiatt egész jól kiadják az arányok az 1,7 méteres magassághoz
"Azért van ilyenem, mert megtehetem."
Nem tagadom, megvan ennek az érzésnek is a maga bája, ám számomra gyorsan érdektelenné vált a jelenség. Embere válogatja, biztosan akad, akit egyenesen taszít, hogy akaratlanul is a figyelem középpontjába kerül egy autó miatt, ám tudom, hogy egyesek éveken át tudják ezt élvezni. Nekik tökéletes autó az SQ8, ha esetleg a "mezei" Q8 környezetre gyakorolt hatása (értsd, ahogy akarod) már kevés lenne, de az RS modell nyersebb, még sportosabb extravaganciájára még nincs szükség a nyers vágyak kielégítéséhez.A műszerfalon semmi csicsa, a vetélytársakhoz képest mindenképp egyszerű és letisztult
A digitális műszeregység 12,3 colos, míg az infotainment elsődleges érintőképernyője 10,1 colos
Jár viszont egy második érintőképernyő is a fedélzeti rendszerhez, ami alapesetben a klímát vezérli, ám bizonyos funkciók beállításai és a billentyűzet is ezen a képernyőn jelennek meg szükség esetén
Vörös övek és minden irányba elektromosan állítható, memóriás ülések, a sofőr esetében ehhez a kormánykerék állítása is hozzátartozik
Hátul is két külön klímazónát kínál, illetve fűthető a két szélső ülés is
A B oszlopon extra szellőzők, középen pedig természetesen pohártartós könyöklő is jutott
A hátsó ülések is állítható támlát kaptak, igaz ezt nem motorok mozgatják
Az ülések kiváló minőségűek, ami el is várható, hiszen a kialakításukért, illetve a különböző, kárpitozással kapcsolatos extrákért milliókat kérnek el
A helykínálatra egyik sorban sem lehet panasz
A csomagtartó alapesetben 605 literes
Ülésdöntéssel akár 1,76 köbméternyi tér is kialakítható
Túl magasra kell emelni a csomagokat? Engedd le a futóművet!
Sajnos nem lehet közelebbről szemügyre venni az erőforrást komolyabb megbontás nélkül
A két legfontosabb részletet azért kihangsúlyozták a burkolat tervezői
Aztán akkor még nem is beszéltünk a hiperűrugrásról.
Így tudom ugyanis a lehető legpontosabban leírni azt, amire az 507 lóerő ezzel a SUV futóművel és tömeggel képes, és amit aligha tudsz bármilyen más kategóriába tartozó járműben ülve megtapasztalni. Hogy mi ez pontosan? Képzeld el, hogy eléd tárul egy hatalmas, legalább kétszer két sávos, teljesen egyenes útszakasz, amit több mint fél kilométerre belátsz, és még a közelében sincs egy árva lélek. Ekkor - felüdülésként a szabályos közlekedés tojáshéjon lépkedő pedálkezelése után - lepadlózod a gázt. Marad még nagyjából fél másodperced, amíg a V8 felbőg, a váltó pedig visszalök néhány fokozatot. Ez alatt vagy gondold meg magad, vagy jól nézz körül néhány száz méterrel az autó orra előtt. Amikor ugyanis megindul a 2,3 tonna, akkor gyakorlatilag azonnal odateleportál a 770 newtonméteres forgatónyomaték és a Quattro összkerékhajtás.Az igazi kihívás azonban csak ez után következik: megfékezni, s eközben az úton tartani az ötméteres monstrumot, vélhetően a vármegyei gyorshajtó bajnokság heti dobogósait megszégyenítő sebességről kezdve.
Persze, a hatalmas tárcsák és az S logós, vörös nyergek, illetve a széles SportContact 6 abroncsok sokat segítenek a száguldó tonnák megzabolázásában, ám a fizikát nem lehet kiiktatni a képből: valóban biztonságos körülmények között ezt a teljesítményt kizárólag a versenypályán tudod kihasználni.Hátul még kevesebb a változás: innen nézve már nehezebben észrevehető a frissítés
Négy karika fent középen, kettő-kettő alul a két szélen
Ettől azonban nem lesz kevésbé élményautó.
Az SQ8 élménye továbbra is a minden porcikájából áradó kijelentés: "igenis megtehetem". Legyen szó akár a tesztautó 59,65 millió forintos újkori vételáráról, akár a bizonyos helyzetekben 20 liter feletti fogyasztásáról, akár arról, hogy szinte lehetetlen vele az esetek 100 százalékában szabályosan közlekedni, aminek szintén lehetnek anyagi következményei. Az SQ8 egy luxustermék, aminek nem is igazán kell, hogy értelme legyen. Az SQ8 igazi extrája a fölényes megjelenése és a túlzó adatai mellett leginkább a valódi, őszinte V8 ténye, amiért bizony még ma is rengetegen hajlandóak felárat fizetni. Főleg, hogy hamarosan minden megváltozik, és ezt már senki sem engedheti majd meg magának. Nem azért, mert kihalnak a vagyonosságukat előszeretettel reklámozó építésvezetők, hanem azért, mert a környezetvédelmi szabályozások folyamatos szigorodása miatt az ilyen gépek napjai vannak megszámlálva. A jövő pedig vélhetően a Touareg R, vagy mondjuk a BMW XM koncepciójához hasonló, konnektoros hibrid megoldás, ami hiába tudja ugyanezt a szintet nyers erőben, mégsem képes ugyanerre az érzésre, ugyanerre a nyersebb, régimódibb élményre.Állítólag az RS Q8 kormányzása és futóműve sportosabbra hangolt, ám a legfontosabb részletekben az SQ8 is kellően túlzó: kevés rá az esély, hogy ennél menőb Audit vegyen a szomszéd
Made in fityiszisztán!
A műszaki adatoknál (legalábbis nálam) semmi nem jelenik meg.