Íme az olasz tervezésű kisautó, ami nélkül nem léteznének a több száz lóerős M modellek
Magáért beszélnek a a Használtautó.hu egyik legérdekesebb jelenlegi hirdetésének fotói. A tárgy ugyanis egy 14 lóerős, 18 newtonméter forgatónyomatékkal rendelkező, háromkerekű BMW, amelyet kereken 25 millió forintra tart a jelenlegi tulajdonosa. Természetesen ilyen paraméterekkel rendelkező modellt 2023-ban nem árul a BMW,
a szóban forgó autó egy 60 évvel ezelőtt készült Isetta.
Hozzá kell azonban tenni, hogy nem csak a 21. században lenne idegen a BMW-univerzumban egy ehhez hasonló népautó, a modell 1955-ös megjelenésekor is kakukktojás volt a gyártó kínálatában ez az eredetileg olasz apróság. Az 503 és 507 luxusmodellek gyártása ugyanis veszteségesre jött ki az '50-es években, a motorkerékpárok iránti érdeklődés csökkenésével a bajor gyártó a csőd szélére került.
A két korabeli "veszteséges" modell: balra a BMW 503, jobbra a BMW 507
A megoldás háttértörténete legalább annyira hihetetlen, mint maga az autó: egy elsősorban hűtőgépek gyártásával foglalkozó olasz cég prototípusát vásárolta meg ugyanis a BMW, majd sorozatgyártásba vitte. A prémium termékeknek kedvezőtlen gazdasági helyzetben az aprócska népautót úgy vitték, mint a cukrot, hiszen mindösszesen 3 liter üzemanyagot igényelt 100 kilométerenként. Mindehhez egy 0,25 vagy egy 0,3 literes, egyhengeres erőforrást alkalmaztak, ezek karosszériaváltozattól függően egy vagy két hátsó kereket hajtottak.
25 millió forint: szerinted ér ennyit ez a különleges BMW?
A szóban forgó, eladó Isetta hátul egyetlen kerékkel, ám az erősebbik motorral rendelkezik, és - amennyiben igazak a hirdetésben leírt adatok - mindösszesen 563 kilométert futott. További különlegessége, hogy az autó orra nyílik ki ajtó gyanánt, illetve, hogy 2,36 méteres hossza és 1,38 méteres szélessége ellenére eredetileg kisebb családok is vásárolták.
Annak idején családi autóként is értelmezhető volt egy ilyen csöppség