Tavaly így nézett ki az elektromos Hilux koncepcióváltozata
A pick-upok kategóriájában még mindig ritkaságnak számítanak az elektromos meghajtású modellek, a Toyotánál meg úgy általában is kevés még az elektromos autó. Éppen ezért meglepő, hogy a japán márka következő kibocsátásmentes autója egy pick-up lesz, ugyanakkor máris érthető a lépés, ha figyelembe vesszük, hogy ezt a modellt Thaiföldre szánják a
Carscoops szerint. Az ázsiai országban elképeztő népszerűségnek örvendenek a platós modellek: 2022-ben az összes eladott autó nagyjából fele ilyen volt.
Hidgorénes változattal is kísérletezik a Toyota
A Toyota eleve stabilan vezeti az eladásokat Thaiföldön, körülbelül minden harmadik újonnan eladott autót ők gyártják. A kínai villanyautók azonban itt is veszélyeztetik a Toyota piacvezető pozícióját, így lépniük kell. Versenyelőnyük lehet, ha a pick-upok kategóriájában kínálnak zéró emissziós változatot, ehhez pedig minden adott is: még tavaly mutatták be a Hilux Revo BEV koncepciót, valószínűleg ennek a sorozatgyártású kivitele érkezhet hamarosan a piacra. Ennek érdekessége, hogy a platón ülőpadok is helyet kapnak - ilyen megoldást az európai hatóságok nemigen hagynának jóvá.
A Cybertruckot is megelőzheti az elektromos Hilux Thaiföldön
A Toyota egyelőre annyit erősített meg a Reutersnek nyilatkozva, hogy dolgoznak egy helyi elektromos pick-upon, illetve azt is hozzátették, hogy Thaiföldön kutatás-fejlesztési tevékenységet is szeretnének folytatni az elektromos meghajtás terén. 2024-től elsőként a Pattaya nevű tengerparti városban fogják tesztelni élesben az első villany-Hiluxokat, amik taxiként állnak majd szolgálatba. A továbbiakban más pick-upok is kaphatnak akkumulátoros változatot, mi pedig kíváncsian várjuk, hogy teljesítenek majd ezek Thaiföldön, mert ha sikeresek, akkor talán Európába is jut majd belőlük.