Távirányítással, vezető nélkül parkol a ZF kisautója
A parkolásban már beköszöntött a Knight Rider korszak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A ZF egy újabb SUV-ot alkotott meg, azonban most nem szabadidőautóról hanem egy Smart Urban Vehicle, azaz városi okosautóról van szó.
A ZF beszállító egy teljes egészében saját fejlesztéssel próbálja demonstrálni, hogy milyen irányba tartanak az intelligens járművek, azaz milyen lesz a jövő városi autózása néhány év, illetve évtized múlva. A miniautó hajtásáról egy-egy villanymotor gondoskodik, melyeket egy torziós hídra, a kerekek közelében helyeztek el. A rendszerteljesítmény 109 lóerő és 1400 Nm. Igen, nem elírás, ezernégyszáz Nm.
Hogy miért van szükség ekkora értékre az érthetetlen, elvégre kamionoknál tapasztalható hasonló nyomaték. A gyorsulási adatok nem ismertek, de nyilván nem az a cél, hogy világrekord gyorsulást döntsön a kisautó, végsebessége is csupán 150 km/h. Az electric Twist Beam névre hallgató hátsó híd egyébként bármilyen mai mini- és kisautóba beépíthető.
A legnagyobb előny viszont egyértelműen a városi közlekedésben mutatkozik meg. A 75 fokig elforduló első kerekek 7 méter alatti fordulókört eredményeznek, ennek köszönhetően a parkolás is jelentősen egyszerűbbé válik. Sőt a vezető akár ki is szállhat és okosóráján keresztül utasíthatja az autót, hogy parkoljon be a megfelelő helyre. Nem csak parkolásban, a városi haladásban is okos a ZF fejlesztése. A navigációs adatokat használva ugyanis a kereszteződések és fordulók előtt automatikusan lassít annak érdekében, hogy a vezetőnek ne kelljen a mechanikus fékrendszert használni, ami által több energia termelődik vissza az akkumulátorokba.