Tavaly minden 8. új autó Suzuki volt itthon

Elárulta pénzügyi eredményeit a Magyar Suzuki

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több szempontból is sikeres évet zárt tavaly az esztergomi Suzuki gyár. Mutatjuk, miért!

A Magyar Suzuki 2144,9 millió euró nettó árbevétellel zárta az elmúlt évet. Az esztergomi vállalat magyarországi értékesítési átbevételét 2,3 százalékkal (2022-ben 271 millió euró), export értékesítésből származó forgalmát 26 százalékkal (2022-ben 1873,9 millió euró) növelte az előző évhez képest. Ám a Magyar Suzuki, a bevált gyakorlatának megfelelően,
Hirdetés
ezúttal sem fizetett osztalékot. Az adózás utáni eredményt, amely 22,7 millió euró volt a, vállalat eredménytartalékba helyezte és az idei évben visszaforgatja beruházásokra. Az idén 32 éves cég esztergomi üzemében jelenleg két modell, a Vitara és az S-CROSS készül lágy hibrid és hibrid változatban. A két típusból tavaly összesen több, mint 129 ezer dara készült, amelyből exportra összesen 113 817 darabot szállítottak. Míg a külföldi piacokon a Vitara volt a népszerűbb (73 417 db, S-CROSS 38 020 db), idehaza az S-CROSS lett a sláger, hiszen 7 338 db-ot adtak el belőle, Vitarából pedig 5 786 db-ot. Fontos megemlíteni, hogy a 2022-ben forgalomba helyezett 13 859 db Suzuki 49 százaléka, tehát 6 800 db személyautó került céges és intézményi ügyfelekhez, amivel a márka a negyedik helyet szerezte meg a flottaértékesítők mezőnyében. A nem Esztergomban
Hirdetés
készülő, de Magyarországon is forgalmazott típusok közül a Swift volt a legnépszerűbb 668 eladott darabbak, az Ignisből pedig 267 db, a Swace kombiból 214 db, az elektromos hálózatról is tölthető Across szabadidő-autóból 14 db, végül a Jimnyből 520 db kelt el tavaly.
Hirdetés
Aki pedig arra kíváncsi, hogyan Magyar Suzuki, hogyan reagált az utóbbi hónapok gazdasági eseményeire: nos, a bérek versenyképességének megőrzése érdekében 2022-ben 12 százalékos átlagos béremeléssel együtt a műszakpótlék mellett termelékenységi prémiumot vezetett be a vállalat, amit szeptembertől az irodai állományra is kiterjesztett. Év végén pedig a vállalat vezetése és az Üzemi Tanács 2023-ra átlagosan 20 százalékos – teljesítményalapú béremelésben - állapodott meg, amihez az év folyamán összesen másfél havi bónuszkifizetés is társul. Emellett a béren kívüli juttatásokra fordított összeg is növekedett. A kiterjesztett béren túli juttatásoknak és a családokat támogató szolgáltatásoknak köszönhetően az idén májusban az esztergomi gyártóvállalat megkapta a Családbarát Hely védjegy minősítést. A jövő pedig további sikerekkel kecsegtet. A gyár igyekszik minél inkább megújuló energiaforrásokból fedezni áramigényét, emellett az anyavállalat vezetősége már jelezte, hogy egyetlen európai bázisaként továbbra is számít a Magyar Suzukira, és jelenleg tanulmányozzák a villanyautók gyártásának igényeit és folyamatait. Ugyanis legkésőbb 2025. március 31-tőla magyar piacon is kapható lesz tisztán elektromos meghajtású Suzuki, amit akár itthon is gyárthatnának.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?