Táskába hajtogatható gyerekülés a Volvótól

A Volvo gyerekülése könnyedén hordozható, parancsra magától felfújódik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyerekszállítás sokszor nehézkes problémájára ajánl frappáns megoldást a Volvo. Egyelőre sajnos csak koncepcióként.


Kereken fél évszázada foglalkozik az utasbiztonságon belül a gyerekek biztonságával a Volvo, most pedig olyan forradalmi gyerekülést mutat, amire minden szülő, nagyszülő, illetve gyerekeket rendszeresen szállító autós felkaphatja a fejét. Végre nem kell sakkozni a nagy és nehéz gyerekülésekkel utazás, autócsere, vagy akár a csemeték nagyszülőkhöz passzolása során. A Volvo legújabb gyerekülése ugyanis egy táskába összehajtható, használatakor pedig felfújható, sőt az ülés a beépített kompresszorral - mindössze 40 másodperc alatt - önmagát képes felfújni, akár Bluetooth-kapcsolaton keresztül adott parancsra is. Táskába hajtogatva a mérete mindössze 45 x 50 x 20 cm, hátunkra is felvehetjük, tömege mindössze 5 kg, tehát a fele sincs a ma megszokott gyerekülésekének. A csemetét menetiránynak háttal fordítva tartja - ugyanis a Volvo kutatásai szerint ez a legbiztonságosabb utazási mód, a nyakra így kisebb terhelés nehezedik egy baleset során.
[kepallobal=323378]Színes, mosható, cserélhető betétekkel tehető egyedivé[/kepallobal] Az új ülés tervezője Lawrence Abele, a Volvo Los Angeles-i Tervezési Központjának designmenedzsere, az ülés tervrajzain dolgozva két gyermekére gondolt. „Számomra mindig is elsődleges szempont volt a gyerekek biztonsága. Amikor a két kicsivel külföldön éltünk, állandóan repülőterek és taxik között vonszoltuk a terjedelmes gyermeküléseket. Sokunknak komoly próbatétel kisgyerekkel utazni, így bármilyen, a szülők életét megkönnyítő segítség nagyon jól jön.”
A felfújható ülés anyaga egy speciális textil, az úgynevezett varrás nélküli szövet. „Felfújva ez az anyag nagyon erős, és különösen nagy belső nyomást is elbír. A hajózásban elég elterjedt ez a technológia, eredetileg pedig a hadsereg fejlesztette ki felfújható repülőgépekkel kísérletezve” - mondta Maria Hansson, Volvo Los Angeles-i Tervezési Központjának projektmenedzsere.
A forradalmi gyerekülés piacra kerüléséről, illetve áráról egyelőre sajnos nincsen információ, a képeken látható - természetese Isofix-csatlakozós hevederekkel rögzíthető - modell még prototípusnak számít.
Hirdetés
A Volvo 50 évre visszatekintő gyermekbiztonsági fejlesztéseinek mérföldkövei
  1. 1964 - Az első gyerekülés prototípusa. Az ötletet az adta, hogy az űrhajósok is a menetiránynak háttal rögzítve utaznak. A legelső gyerekülés prototípusát Bertil Aldman fejlesztette ki, aki eredetileg orvos volt, majd a Chalmers Műszaki Egyetem közlekedésbiztonsági professzora lett. A Volvo Cars szorosan bevonódott a fejlesztésbe és a tesztelésbe, amelynek eredményeként jött létre a PV544 gyermekülés prototípusa.
  2. 1967 - Átfordítható első utasülés speciális gyermek-háttámasszal. Az első megvásárolható gyerekülés az átfordítható első utasülés volt. Kiegészítésként kipárnázott háttámasszal és biztonsági övekkel látták el, amelyek biztonságosan rögzítették a menetiránynak háttal utazó gyereket. Ezt a megoldást az akkor bevezetett Volvo Amazon tartozékaként árusították.
  3. 1972 - A Volvo első menetiránynak háttal rögzíthető gyerekülése. A menetiránynak háttal elhelyezett gyereküléseket úgy tervezték, hogy alátámasszák a nyakat és nagyobb területre terítsék szét a frontális ütközés által keltett erőket. A frontális ütközések a leggyakoribb és rendszerint a legsúlyosabb behatással járó helyzetek.
  4. 1976 - A világ első ülésmagasítóját a Volvo gyártotta. A három-négy éves kor feletti gyerekek már a menetiránnyal szemben utaznak a hátsó ülésen, övvezető ülésmagasítón a szabványos biztonsági övvel rögzítve. A Volvo Cars biztonsági irányvonala szerint a gyerekeknek mindaddig ülésmagasítót kellene használniuk, amíg el nem érik a 140 centiméteres testmagasságot vagy a 10 éves kort. Ülésmagasítóban utazva 75%-kal alacsonyabb a kockázata annak, hogy a gyermek megsérül, mintha becsatolás nélkül ülne a hátsó ülésen.
  5. 1990 - A világ első integrált ülésmagasítója. Az első integrált ülésmagasítót a Volvo 960 hátsó ülésének közepébe építették, leleményesen le- és kihajtható változatban. A hátsó ülés két szélén beépített, felhajtható, két gyereküléses változat először 1995-ben jelent meg a Volvo S40 modellben.
  6. 1999 - A világ első, menetiránynak háttal rögzített Isofix ülése. A világ első szabványosított, autóba integrált Isofix-berendezése valójában két, menetiránynak háttal elhelyezett gyerekülés egyben. Mindkét ülés – egy a csecsemőknek, egy pedig a négy évnél fiatalabb kisgyermekeknek – ugyanabba az Isofix-keretbe illeszthető.
  7. 2007 - A világ első kétállású, integrált ülésmagasítója. A kétállású integrált ülésmagasítót a Volvo V70 kombiban vezették be. A két állás kétféle ülésmagasságot biztosít, ennek köszönhetően a biztonsági öv megfelelően felfekszik függetlenül a gyermek testalkatától. Az ülésmagasítóhoz illeszkedik a gyermekre állítható biztonsági öv és a biztonsági öv terheléskorlátozója.
  8. 2014 - Felfújható gyerekülés koncepció. Az egyelőre még a fejlesztés fázisánál tartó innováció könnyen behelyezhető az autóba, ugyanakkor egy kis táskában is elfér, ha éppen nem használják. Ezt azt jelenti, hogy ez az ülés könnyen áttehető egyik autóból a másikba, a repülőutaknál vagy más utazás során pedig elfér a kézipoggyászban.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 10:16
    Permalink

    Hát megnézném a törés tesztjét- ja hogy nincs. Ez nem védi a gyereket, ültesse be a feltaláló “disegner” a saját gyerekét, majd úgy végezzenek pl egy 45 töréstesztet.

Vélemény, hozzászólás?