Az 500-ast virtuálisan lehet megvásárolni, de szerencsére nem pendrive-on kapjuk meg az autót
Új értékesítési formákat hoznak a 2020-as évek, a Fiat egyenesen a metaverzumban építette fel legújabb szalonját. A potenciális vásárlók a saját avaratjukkal (karakterükkel) léphetnek be a bemutatóterembe, ahol egy avatar-értékesítő segít kiválasztani a megfelelő típust, illetve annak összeállítását. Jelenleg a virtuális eladónak nincs sok mozgástere, egyelőre csak az elektromos 500-as egyik különkiadását (La Prima by Bocellit) lehet ilyen formában hazavinni.
Hangulatos, ám még kissé üres térben várják a digitális vásárlókat, egyelőre csak Olaszországban működik ez a fajta értékesítés. Sem VR szemüvegre, sem egyéb drága eszközre nincs szükség a vásárláshoz
A Fiat Metaverse Store meglátogatása a gyártó szerint több előnnyel is jár. Kétségtelen, hogy nem kell otthonról kimozdulni, emellett a nyitvatartási idő sem tényező, ugyanakkor nem teljesen gépies, mivel az eladó karakterén keresztül egy valós személlyel kommunikálhatunk.
Az eladó is ember, legalábbis humán irányítású, így szabadon megkérdezhető bármi, nem egy robot válaszaival kell beérni
A háromdimenziós szalonban alaposan felfedezhető az autó minden részlete, a technika azt is lehetővé teszi, hogy ott helyben összekonfigurálják a nekünk tetsző autót. Ötletes, de kissé felesleges opció a tesztvezetés, az érdeklődők az impozáns Lingotto épület tetején, a Fiat saját tesztpályáján mehetnek köröket is az apró 500-assal, az akku lemerüléstől ez esetben nem kell tartani, a virtuális töltöttség örökké tart. Idén csak a már említett limitált modell vihető haza, jövőre viszont a teljes paletta megjelenik a fiktív kiállítótérben.
A Fiat 500 La Prima by Bocelli modellel indul a metaverzumos értékesítés, jövőre a teljes paletta megjelenik a virtuális térben