Élesen bírálta a BMW vezére Németország iparpolitikáját, illetve az új benzin- és dízelmotoros autók európai betiltását 2035-től.Elmondta, hogy az elektromos autók tömeggyártásához olyan nyersanyagok hiányoznak, mint a lítium, a kobalt és a ritkaföldfémek. Európa ezért függeni fog az importtól, így pedig politikailag zsarolhatóvá válik. „
És hol töltik majd az emberek elektromos autóikat?" - tette még fel ezt a kínos kérdést is, hiszen a szavai alapján 2035-re nem lesz teljesen lefedett az infrastruktúra az elektromos autók számára Európában. "
Ha a mobilitás nem lesz megfizethető, az végül komoly társadalmi problémává nőheti ki magát" - nyilatkozta a német Handelsblattnak.
Persze a BMW is rohamtempóban bővíti villanyautó kínálatát, ám Zipse megjegyezte azt is, hogy a hosszú távú alternatíva nélküli betiltással egy egész, nagyon magas hozzáadott értékű iparág növekedése lelassul. Kína ezzel szemben a teljes értéklánc mentén, világos stratégiával fejleszti az autóiparát. A bányáktól kezdve a nyersanyagok feldolgozásán át az akkumulátorcellákig mindent kézben tartanak. Európa viszont csak magukra az elektromos meghajtású járművekre összpontosít. "De bölcs dolog-e csak erre az egyetlen technológiára összpontosítani? Egy ugyan erős iparral rendelkező, de az akkumulátorokhoz nélkülözhetetlen alapanyagokhoz hozzáférés nélküli kontinensen? Az elektromos autók tömeges gyártásához biztosítani kell a nyersanyagok elérhetőségét. Márpedig ezen a téren Európa hátrányban van. Zipse szerint az elektromobilitás kétségtelenül az egyéni mobilitás legfontosabb útja a jövőben, „
de nem az egyetlen.”
Öröm olvasni, mikor luxus/prémium márkák vezérigazgatói laikus kívülállóként nyilatkoznak a megfizethető mobilitásról. Talán a 2.5 tonnás X7-re vagy Cullinanra gondolt a mérnökprofesszor úr?
A Luxus az luxus, de a prémium egy teljesen más szegmens. A BMW nem egy komoly piacon ért el olyan pozíciókat amiről egyes “tömeggyártók” csak álmodhatnak. A 3er a legtöbb “tömegmodellt” (pl Insignia, Mazda 6, Avensis) beelőzte eladásokban.
Ráadásul vagy 10 éve nagyon komolyan ráfeküdtek az alteros dolgokra, pl ők alapították a méltán sikeres Drivenow autómegosztót, beindították az i sorozatot, mégsem sikerült komoly piaci pozíciókat elérniük.
Viszont a “hol töltik” szöveg több mint szánalmas, igazából az öszes többi aggályt megkérdőjelezi…
Villanyautóknál minden konnektor egy benzinkút. Nyugaton meg ezerrel teszik föl minden családi házra a napelemet (többnyire akkumulátorral, hogy ne kelljen szöszölni a visszatáplálással sem).
Nem kell félteni ezeket a márkákat….. Mai napig azt lehet olvasni, viszik mint a cukrot,lisztet, tojást….