Tapintás: Volvo S90 és V90
Itthon az új nagy Volvók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo két legfőbb idei újdonsága, a vadonatúj S90 limuzin és a V90 kombi már itthon is kapható. Vezetni még nem tudtuk őket, de láthattuk, tapinthattuk.
Idén januárban Detroitban debütált az új Volvo S90, majd februárban Stockholmban a V90. Márciusban már mindketten pózoltak a Genfi Autószalonon is, most hétvégén pedig hazánkban is pódiumra álltak. Mindkét modell rendelhető már, az első autókra persze még várni kell nyár végéig. Ha a vezetési próbára még várnunk is kell, az első tapintás már most megvolt.
Volvo S90 és V90 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Volvo S90 | 4963 | 1879 | 1443 | 2941 | 500 |
Volvo V90 | 4936 | 1879 | 1475 | 2941 | 1526 |
Bár a Volvo is moduláris, egészen pontosan "skálázható" platformot használ, azaz az S90/V90 modellpár ugyanúgy az SPA padlólemezre épül, ahogyan a tavaly érkezett XC90, a két nagyautó túl közel van az említett (Európában nagy-, az Egyesült Államokban középméretű) SUV-hoz. Az S90 szedán 1,3 centivel hosszabb is nála a maga 4963 milliméterével, míg a V90 14 mm-rel rövidebb (4936 mm hosszú). Kívülről mindkét újdonság óriási, belülről sem szűkösek, de kényelmet csak négy főnek ígérnek, a hátsó középső hely (ahogyan minden más konkurensnél is) szűkös. A klíma természetesen lehet háromzónás; a kidolgozás, az anyaghasználat minőségi - ahogyan az ebben a kategóriában elvárható, ám az S90 500 literes csomagtérmérete a csaknem 5 méteres hossz mellett nem az igazi, ahogyan az esetében magas csomagtérperem sem. A V90 puttonya természetesen óriási, 1526 literes űrtartalma minden bizonnyal tetőig pakolva értendő.
A két nagyautó közül ígéretesebb a V90 kombi, ami eleve igen szép hagyományt folytat. A technika egyébként mindkét modell alatt azonos, természetesen jelentős mértékben az XC90-ből ismert, hiszen mind padlólemeztársak. Azonos a motorpaletta is. Soros négyhengeres, 2,0 literes (még köbcentire is egyező lökettérfogatú), közvetlen befecskendezésű és turbós benzines, valamint dízel motorok választhatók. Igen komoly, a benzineseknél 254-320, a dízeleknél 190-235 lóerős teljesítménnyel. Az erősebb benzines a turbó mellett kompresszorral is töltött. A paletta csúcsa pedig a turbós-kompresszoros T6-ra épülő T8 lesz majd, ami konnektoros hibridként egy 117 lóerős, 240 Nm nyomatékú villanymotort is alkalmaz, így 407 lóerős rendszerteljesítményt és 640 Nm összesített nyomatékot, 9,2 kWh-s lítium-ion akkumulátorával 45 kilométeres e-hatótávot ígér. Utóbbi variáns számai mondjuk még nem véglegesek. Az S90/V90 csak alapmotorjaival fronthajtású, az erősebb verziókhoz alapáron jár az intelligens nyomatékosztású AWD rendszer, a váltó pedig mindenképp 8 fokozatú automata.
Volvo S90 és V90 - kezdeti motorkínálat
T5 | T6 AWD | D4 | D5 AWD | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1979 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | 8/automata | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 254 (5500) | 320 (5700) | 190 (4250) | 235 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 350 (1500-4800) | 400 (2200-5400) | 400 (1750-2500) | 480 (1750-2250) |
Gyorsulás 0-100 km/h | S90: 6,8; V90: 7,0 |
S90: 6,1; V90: 6,1 |
S90: 8,2; V90: 8,5 |
S90: 7,0; V90: 7,2 |
Végsebesség [km/h] | 230 | 250 | 225 | 240 |
Fogyasztás - vegyes | S90: 6,5; V90: 6,8 |
S90: 7,2; V90: 7,4 |
S90: 4,4; V90: 4,5 |
S90: 4,8; V90: 4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | S90: 149; V90: 154 |
S90: 165; V90: 169 |
S90: 116; V90: 119 |
S90: 127; V90: 129 |
Hogy a forma és a dizájn a bevezetéskor a lehető legjobban érvényesüljön, a kezdeti kínálatban az alap Kinetic szint még nem érhető el, csak az eggyel magasabb Momentum. Itt már alapáras a teljes egészében LED-es fényszóró, melyben meghatározó a Thor villámisten kalapácsát, a Mjölnirt formázó LED menetfény, ezek a verziók ráadásul már rögtön 18 colos alufelniket kapnak. Már a Kinetic esetén is alap lesz a 130 km/órás tempóig félautonóm vezetést adó Intellisafe Assist csomag, melynek része a távolságtartós tempomat, a sávtartó elektronika, a ráfutásveszélyre figyelmeztetés és a sebességkorlát-adoptálás is. Meg persze a Volvótól megszokott városi koccanásgátló, a 6 légzsák, de még a fűtőszálas szélvédő is mindenképpen jár.
Volvo S90 és V90 - a bevezető kínálat árai
T5 | T6 AWD | D4 | D5 AWD | |
S90 Momentum | 14 999 000 Ft | 18 089 000 Ft | 14 024 000 Ft | 15 994 000 Ft |
S90 Inscription | 16 222 000 Ft | 19 312 000 Ft | 15 476 000 Ft | 17 217 000 Ft |
V90 Momentum | 15 718 000 Ft | 18 808 000 Ft | 14 839 000 Ft | 16 713 000 Ft |
V90 Inscription | 16 941 000 Ft | 20 031 000 Ft | 16 291 000 Ft | 17 936 000 Ft |
A mostani - nem szerény - alapárakat is úgy kell tekinteni, hogy a Momentum sok más mellett már bőrkárpitot, 10 hangszórós "High Performance" hifit is ad. Opcióként légrugózás, masszázsfunkciós ülés, head-up display vagy Nappa bőrbe varrott műszerfal egyaránt elérhető, csak bírja pénztárcával a kedves vevő. A méreteivel a nagyautók fölé növő, már-már luxusautós, de még éppen 5 méter alatti S80/V90 külső dimenzióival egyértelműen kategóriájára licitál, azt viszont csak a későbbi dinamikus próba alapján fogjuk tudni megmondani, hogy egyéb jellemzőkben miként viszonyul hozzájuk.
El ne csöppenj!
Bocsi korrigálom, mindig is az volt. Az alább vázolt választási kényszer miatt (vagy ülésmagasító vagy ülésfűtés)
Leszokhatnának már a gyártók erről az értelmetlen lecsapott hátsó részről a kombiknál. Most volt nálam egy Leon kombi ugyanilyen idióta kialakítással és három ember reptéri csomagjai (két nagy és egy kis bőrönd, három laptop) nem fért el hátul. Az ezer éves, fele ekkora scenic ii-ben meg kétszer befértek volna a bőröndök…
Le a kalappal, gyönyörű mindkettő. Rá is fér a Volvóra a komolyabb vérfissítés, az amerikai piacot is figyelembe véve, mert az ott eladott évi 70 ezer autó nem túl sok. Nagyon drukkolok nekik.
Sosem volt feláras, mert ha belerendeled, akkor nem kérhetsz fűthető hátsó ülést.
Ez a kocsi annyira más hogy akár nyugodtan tovább is gyárthatnák a V70est 🙂 (vagy rendesen új koncepcióval kell fejleszteni az új V60ast) Mondjuk a kupés csomagtartó mellett simán marad hely egy tényleg praktikus családi autónak, pláne a 20 centis többlethossz mellett. Nem a 3 német közül nem mindenki csinál olyan hülye kombikat mint az Audi.
Apropó, hossz: ez a kategória inkább sztenderd mérete. Igazából a V70 lógott ki belőle lefelé.
Amúgy nem gondoltam hogy bármi újat tud mutatni a kocsi nekem. De az a masszázsfunkció a háttámlában bizony meglepett 🙂
Ezek amúgy nagyon bátor árak 🙂
A kombi nagyon szép, de a csomagtere nem túl nagy ?? 😀 vagy lehajtott hátsó üléssorral értitek?
Milyen naiv vagyok, azt hittem az ülésmagasító széria a VOlvóknál 😀