Főként a tömegmodelleknek állna jól egy-egy vidám szín, ám a legtöbben a kevéssé kirívó ezüstöt választják
Nemigen várható változás az autószínek népszerűségi listáján: ismét az unalmas ezüst a listavezető. Sokan praktikus okokból választják a legtöbbször csak metálfényezésben, azaz extrapénzért rendelhető, leginkább kosztűrő színt. De akadnak, akik csak megszokásból maradnak ezen, nem túlzottan fantáziadús árnyalatnál. A legtöbb készletre rendelt modellt szintén ezzel a kommersz dukkóval rendelik a képviseletek, mondván, ha a legtöbb vásárlónak ez kell, akkor ezeket lehet majd a legkönnyebben eladni. Kevés az olyan vevő, aki az élénkebb, vérpezsdítőbb árnyalatokért rajongana, pedig újdonságaik bemutatásakor a különféle autómárkák újabbnál újabb egzotikus színeket mutatnak be. A népszerűségi lista második helyén a fekete áll, ma már legtöbb esetben ezt is „csillogó” fényezéssel rendelik. Amennyire igénytelen, mosás után sokáig tisztának tűnő az ezüst, olyannyira kényes a fekete, amelyen akár eső nélkül is jól látható minden folt, és hamar porosodik. A harmadik helyen álló fehér is finnyás, az előbb említett por csak kevéssé, de minden egyéb piszokfolt erőteljesen meglátszik rajta, így kosztűrőbb a vele azonos mértében eladott szürke.
Bármely élénk szín sokat dobhat egy kisautó megjelenésén
Az eladott autók 72 százalékát az előbbi, valljuk be nem túlzottan lélekemelő színekben adják el. Persze ez utóbbi kijelentés erősen támadható, van olyan autó, ami fehérben, vagy épp feketében néz ki a legütősebben, ám a tucatautókat pont az élénk színekkel lehetne feldobni. A legtöbb rendelésnél sajnos a vevők nem élnek az említett trükkel. Feljövőben van ugyan a közepesen sötét árnyalata ellenére, mosás után is sokáig tisztának látszó piros, ám mindössze az új autók 6 százalékára került az elmúlt évben. Az autók 5 százalékát vették a jóval kényesebb kék, 3 százalékát barna, illetve bézs dukkóval. Egyetlen százalék választotta csupán a feltűnő sárga, vagy a sok esetben már-már giccses arany színt. Az autóikat az ismertebb színek helyett valamilyen ritkább árnyalatban rendelők aránya 1 százaléknál is alacsonyabb. Az utcaképet tehát a jelek szerint továbbra sem fogják meghatározni a színes autók.
Főként a sportos modelleknek állhat jól a fehér fényezés, a kisautóknál érdemesebb élénk árnyalatot választani, az elegánsabb modellek friss slágere a meleg, aranybarna szín