Azt nem lehet mondani, hogy három év után elavult a forma, ezért szinte csak alig módosult valami a külsőn
Olcsó belépőmodellnek szánta a Ferrari a 2008-ban debütáló
Californiát, ami újra visszahozta a nyitható keménytető intézményét a Ferrari kínálatába. A frissítés alkalmával az új fizimiska mellé egy
T betű is járt, ami a 4,3 literes szívómotor pályafutásának végét jelentette. Az ikerturbós California T egészen 2017-ig futott, utódja az olasz tengerparti faluról elnevezett Portofino lett. A koncepció maradt, továbbra is 2+2 üléses nyitható keménytetős kabrió jelenti a küszöböt a Ferrarik világába, a frissítésnek hála a legolcsóbb modell is a 600 lóerősök ligájában játszik.
Egy ideje már nem kell külföldre menni, ha valaki új Ferrarit venne, ehhez viszont 70 millió forint körüli összegre is szüksége lesz
A friss modell külsején csak a műanyag elemek változtak (azok is alig), többre nem is volt szükség, három év után is lélegzetelállító a külső. A motor nem változott, továbbra is a 3,9 literes turbós V8-as hajtja a sportkocsit, viszont erősebb lett, hála a műszaki tartalmat adó
Roma modellnek. Az 599 lóerős maximális teljesítmény 620-ra nőtt, a váltó pedig immár 8 fokozatú duplakuplungos automata, ami 20%-kal kisebb a korábbi szerkezetnél. A menetteljesítmény javulása annyira minimális, hogy csak némi trükkel tudja szemléltetni a Ferrari. A korábbi 3,5 másodperces százas sprint 3,45-re csökkent, holott ezt az adatot nem szokás százados nagyságrendben megadni, de ebben az esetben csak így látható a fejlődés.
Vékony utasok akár hátra is beülhetnek, ezentúl öt állású a Manettino kapcsoló
További újdonság, hogy az üzemmódválasztó kapcsolón (Manettino néven fut a Ferrarinál) megjelent a Race mód, ami a nevéhez méltón inkább a forszírozott menethez ajánlható, jobb gázreakcióval és gyorsabb váltásokkal. A forgalmazás a jövő év közepén indul, az új modell alapára átszámítva bő ötmillió forinttal magasabb lesz, bár ez vajmi keveset számít a 68 milliós kezdő árhoz viszonyítva.
Már az első lökhárítóra is átnyúlik a mélyedés, a Portofino M jelenti a beugrót a Ferrarik világába