Nem nehéz kitalálni, hogy melyik Toyota a befutó, hiszen a népszerű SUV nem most taszítja le először a trónról a Corollát
Noha már több mint négy hónapja 2023-at írunk, és az autógyártók szintjén már rég összesítették a globális értékesítési adatokat, az egyes típusok tekintetében mostanáig kellett várni arra, hogy a világ egyik legnagyobb autópiaci elemző szervezete, a JATO Dynamics átfogó képet alkosson a globális autópiac tavalyi teljesítményéről. A szervezet által most közölt statisztikák részben megerősítik a már korábban ismert tényeket. Ilyen például, hogy világszerte 79,4 millió új könnyű gépkocsi talált gazdára, 2%-kal kevesebb, mint 2021-ben. Érdekes fordulat, hogy miközben Európában, Észak-Amerikában és Kínában (azaz a legnagyobb piacokon) csökkentek az eladások, kifejezetten jól teljesítettek a feltörekvő térségek, és ezzel ellensúlyozni tudták a nagy régiók gyengülését.
A Corolla sem szerepelt rosszul 992 ezer eladással
Szárnyalt a Közel-Kelet, Délkelet-Ázsia és Afrika, de leginkább India, amely Japánt megelőzve a világ harmadik legnagyobb nemzeti piacává (4,37 millió eladott autó) avanzsált. Ezek a térségek jelenleg a globális eladások egy negyedét (24%) hozzák. Folytatódott az akkumulátoros villanyautók (BEV) térnyerése. További 66 százalékkal nőttek eladásaik, a tavalyi nem egészen 4,5 millió helyett 7,37 millió példányban találtak gazdára a nemzetközi piacokon. Ezzel piaci részesedésük 5,5-ről 9,3 százalékra ugrott. Azt már februárban lehetett tudni, hogy a Toyota-csoport gyártotta a legtöbb könnyű gépkocsit, az azonban csak mostanra nyert igazolást, hogy ezen belül immár a világ legfontosabb szegmensében: a szabadidőjárművek összesített kategóriájában is a Toyota a legnagyobb, megelőzve legfőbb riválisát, a Volkswagen-csoportot. Ezt a Toyota RAV4 töretlen szárnyalása mellett a Toyota SUV-palettájának bővülése: a Yaris Cross és a Corolla Cross megjelenése tette lehetővé.
Ha a Corolla Cross eladásokat is a Corolla-családhoz számoljuk, akkor már nem a RAV4 a bajnok
Ezzel összefüggésben a Toyota RAV4 megőrizte tavaly megszerzett elsőségét a világranglistán: miután 2021-ben letaszította trónjáról a Toyota Corollát, tartani tudta pozícióját, így továbbra is a Toyota középkategóriás szabadidőjárműve a világ legnagyobb számban eladott személyautója – az egyetlen típus, amelyből több mint egymillió darabot adtak el világszerte. Más kérdés persze, hogy amennyiben a Corolla ferdehátú, szedán és kombi típusaihoz (992 ezer db) hozzávesszük a Corolla Cross több 530 ezer darabos forgalmát, a Corolla magabiztosan vezeti az eladásokat. A tíz legkeresettebb típus között egyébként az említett három modellen kívül két további Toyota: a Camry szedán (673 ezer) és a Hilux pickup (632 ezer) is szerepel. A teljes top 10 listát alább láthatjátok.
Forrás: Smarter Média