A teljes hibrideknél olcsóbb 48 voltos hibrid rendszer mutatkozik be a Citroën C5 Aircrossban. Ebben a jól ismert 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor egy új, Miller ciklusban működő változata dolgozik, változó geometriájú turbófeltöltővel. Ennek a csúcsteljesítménye 136 lóerőre nőtt 5500-as fordulatszám mellett, a csúcsnyomatéka pedig 230 Nm 1750-as fordulatszámon.
A hibrid rendszer legtöbb elemét az ë-DCS6 jelű új, dupla kuplungos sebességváltó tartalmazza. Ebbe a hatfokozatú egységbe került az állandó mágneses szinkronmotor is, amely 28 lóerővel és 55 Nm-rel segíti a rendszert, sőt, bizonyos esetekben, például kis tempójú városi araszoláskor egymaga veszi át a hajtást.
A villanymotort, illetve a szíjhajtású, 48 voltos indítómotort a bal első ülés alá telepített Li-ion akkumulátorról táplálják, amely mindössze 0,432 kWh kapacitású, azaz inkább száz méterekben, mint kilométerekben kifejezhető elektromos hatótávot biztosít a C5 Aircross számára, ennek megfelelően kívülről nem is tölthető.
A gyártó szerint a rendszerrel így is jelentős szén-dioxid-kibocsátást lehet megtakarítani: a C5 Aircross esetében 20 grammot kilométerenként. Az új érték így 129 g/km. Ezzel arányban csökken az elégetett benzin mennyisége is, azaz kb. 15%-os fogyasztáscsökkenésre lehet számítani. A gyártó szerint városi körülmények között azonban ennek akár a kétszerese is elérhető.
Az enyhe hibrid hajtású C5 Aircross változat, a Hybrid 136 forgalmazása 2023 második félévében indul Európában.