Tágas kombi 1,5 millióért: Focus vagy Octavia? Vagy valami más?
Piaci körkép: kompakt kombik átlagáron, előítéletekkel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem kell nagyobb, nem kell egyterű, nem kell SUV. Józan kompaktra van szükség 1,5 millió környékén, kombi kivitelben.
Igaz mindez másik két (ál)németre, az Opel Astrára és a Skoda Octaviára is azzal a különbséggel, hogy vezetési élményben nincsenek Focus-szinten, plusz azzal, hogy a valamelyest minőségibb hatású Octavia csomagtartója mindent más lepipálóan gigászi, kombiként majd’ 600 literes. Ötajtósan is vehető, annak is brutál a raktere. Hátsó lábtérben persze nincs nagy differencia, motorikusan viszont a Focus II, H Astra, Octavia II trióból a Fordét ajánljuk. Mármint benzinesre, s nem annyira az 1.4-es alapra, hanem az 1.6-os, már minden szempontból megfelelőre fókuszálva.
10 ajánlott kombi 1,5 millió forint környékén
A Használtautó.hu[/url] adatbázisában érvényes magyar okmányokkal és legalább egy év műszakival rendelkező, normál állapotú példányokra kerestünk mindenképp centrálzárral és klímával, lehetőleg tempomattal. Az árszűrőt 1,3-1,8 millió forintra állítottuk.
A Használtautó.hu[/url] adatbázisában érvényes magyar okmányokkal és legalább egy év műszakival rendelkező, normál állapotú példányokra kerestünk mindenképp centrálzárral és klímával, lehetőleg tempomattal. Az árszűrőt 1,3-1,8 millió forintra állítottuk.
Modell | Motor | Évjárat | Futott km | Átlagár |
Chevrolet Lacetti SW | 1.6, 1.8; 2.0 D | 2007-2008 | 46 000- 141 000 |
1 529 000 |
Ford Focus Kombi | 1.4, 1.6; 1.6 TDCI, 1.8 TDCi, 2.0 TDCi |
2005-2008 | 108 000- 205 000 |
1 593 000 |
Kia cee'd SW | 1.6 CRDi | 2007 | ? | 1 490 000 |
Mitsubishi Lancer Kombi | 1.6 | 2004-2005 | 105 000- 157 000 |
1 430 000 |
Opel Astra H Caravan | 1.6, 1.8; 1.3 CDTI, 1.7 CDTI, 1.9 CDTI |
2005-2009 | 95 000- 256 000 |
1 575 000 |
Peugeot 307 Break, SW | 1.6 HDi, 2.0 HDi | 2004-2007 | 104 000- 134 000 |
1 581 000 |
Peugeot 308 Break | 1.6 HDi | 2008 | 98 000- 99 000 |
1 723 000 |
Renault Mégane Grandtour | 1.6; 1.5 dCi, 1.9 dCi | 2004-2008 | 75 000- 182 000 |
1 558 000 |
Skoda Octavia Kombi | 1.4, 1.6, 1.8T; 1.9 PD TDI |
2004-2008 | 74 000- 278 000 |
1 546 000 |
Toyota Corolla Wagon | 1.4; 1.4 D4-D, 2.0 D-4D |
2004-2006 | 84 000- 206 000 |
1 735 000 |
VW Golf IV Variant | 1.6; 1.9 PD TDI | 2000-2006 | 65 000- 240 000 |
1 451 000 |
A negyedik német, a Volkswagen Golf Variant drága − így 1,5 millió forint környékén csak a negyedik generációból, tehát korosabb példányokból szemezgethetünk. A Toyota Corolla is ez a kategória, míg a másik japán, a Mitsubishi Lancer régiesebb, egyszerűbb, de abszolút vállalható, szerethető és kiforrott autó. A koreai brigádból a Chevrolet Lacetti SW műszakilag egyértelműen gyengébb a konkurenciánál (mind motor, mind futómű és kormányzás szempontjából), a Hyundai i30 még nem elérhető az adott keretből, és Kia cee'd SW-ből is csupán egyet láttunk.
És a franciák? A Renault Mégane Grandtour, valamint a facelift utáni, "sima" Brake kombijával vagy az opciósan panorámatetős, esetleg 7 személyes, a második sorban különálló üléseivel szinte egyterűs SW-jével a Peugeot 307 jó vétel is lehet. Az újabb, fejlettebb és tágasabb 308-ból maximum 1,8 millióig, kalkulálható alkuval úgy 1,6 millió forint környékén Brake verzió ugyancsak akad már néhány.
Utazáskor nagyon is fontos tempomattal szerelt példányokból sincs hiány, van pár automata váltós, gázszettel is ellátott modell, ha pedig lehet idősebb, de legyen kimondottan igényes és megbízható a kocsi, érdemes átnézni a Corollákat és a Golfokat is.