Szürreális számokkal jön az új 7-es BMW
Majdnem minden a BMW frissített luxuslimuzinjáról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ránézésre alig, lemezei alatt annál komolyabban változott a frissített BMW 7-es sorozat. Új motorok, gyilkos erő, hihetetlen fogyasztási értékek - nyártól.
Elölről sem egyszerű, de onnan sokkal könnyebb felismerni a frissített modellt, hátul csupán egy alsó krómcsík segít azonosítani a faceliftes 7-es sorozatot
Négy éve, 2008-ban mutatkozott be a 7-es BMW aktuális generációja, eljött hát az idő a félidős modellfrissítésre. A bajorok zászlóshajója természetesen főleg frontrészét illetően újult meg: fényszórói csakis LED-ekből állnak, vesepárja a korábbinál ritkább osztatú, átdolgozott lökhárítójában módosult a ködlámpafészek. Visszapillantó tükreiben kicserélték az irányjelzőt, hátul pedig mindössze egy krómcsík jelzi a változást a kipufogóvégek fölött. A méretek maradtak a régiek, azaz 5,08 méter hosszú, 1,9 széles, 1,47 magas és 3,07 méter tengelytávú az átlagban 2 tonnás klasszikus üzleti limuzin. A nyújtott tengelytávú L kivitelek 14 centivel hosszabbak, s eggyel magasabbak. Az 500 literes csomagtartó már láblendítéssel is nyitható, miként a divat diktálja.
Biztosan ezután is olyan lesz vezetni, mintha egy számmal és egy-két tonnával kisebb, illetve könnyebb lenne, mint amilyen valójában - ebben is rejlik a csúcs-BMW ereje
A három hete még álcázva látott, a minap hivatalosan leleplezett 7-es sorozat utasteréhez is csak visszafogottan nyúltak: elöl áttervezett bőrfotel, hátul 9,2 colos monitor, no meg 1200 Wattos Bang & Olufsen audiorendszer hivatott tökéletesíteni a tökélyt. A műszerfal számlapjai vetítettek, a sofőr kedve szerinti stílusban/színben jelenítheti meg az információkat.
Hogy ezt a szép nagy teret milyen tartalommal tölti meg a kedves vevő, csakis pénztárcája vastagságán múlik, a BMW szinte mindent megad, amire csak gondolhat az ember szórakoztató elektronikától a kommunikációs lehetőségeken át a személyre szabhatóságig
Széria mostantól, pontosabban a nyár közepétől a 8 fokozatú ZF automata váltó, a légrugó és a hátsókerekeseknél az elektromos kormányszervo, összkerékhajtás mindegyik dízelhez, valamint a 750i-hez rendelhető. A legizmosabb gázolajos kizárólag xDrive-ként kapható, s ezzel el is érkeztünk a ráncfelvarrás legizgalmasabb és legszürreálisabb részéhez, ami a motorpaletta frissítése, a csak bizonyos piacokon elérhető szívó 730i-vel egyetemben ugyanis minden turbós és start-stop rendszeres erőforrás tisztább üzemű vagy új.
Típus | 730i | 740i | 750i | 760i | Active Hybrid 7 |
Motor, lökettérfogat [ccm] | S6, 2996 | S6, 2979 | V8, 4395 | V12, 5972 | S6, 2979 |
Teljesítmény [LE (1/perc)] | 258(6600) | 320(5800) | 450(5500) | 544(5250) | 320(5800) |
Nyomaték [Nm(1/perc)] | 310(2600- 3000) | 450(1300- 4500) | 650(2000- 4500) | 750(1500- 5000) | 450(1300- 4500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,4 | 5,7 | 4,8 | 4,6 | 5,7 |
Fogyasztás [l/100 km] | 8,6 | 7,9 | 8,6 | 12,8 | 6,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 199 | 184 | 199 | 299 | 158 |
Már minden 7-esben széria lesz a start-stop rendszer és a 8 fokozatú automata váltó, a műszerek vetítettek, színük, stílusuk is választható és állítható, mint a megannyi vezetői program a sportosan keménytől a takarékosan lágyig
A nyújtott tengelytávú és/vagy az xDrive kivitelek adatait a minimális eltérések miatt nem tüntettük fel külön, a végsebesség pedig - ebben a kategóriában nem meghökkentően - elektronika által van 250 km/h-ban maximalizálva. A 6, 8 és 12 hengeres benzinesek ugye kivétel nélkül közvetlen befecskendezésesek és feltöltöttek. Az elődjéhez képest 10 százalékkal emelt teljesítményű és kis híján ugyanilyen arányban nyomatékosabb V8-as új a 0,28-as alaktényezőjű 7-esben, s ami a legviccesebb, jóval, 25 százalékkal takarékosabb is a leváltott motorhoz viszonyítva. A 40i és a 60i blokkok két turbóval dolgoznak, előbbi szenzációs fogyasztású benzinesét veti be, azaz már nem nyolchengerest használ a második generációs, károsanyag-kibocsátás nélkül 4 km-t siklani tudó ActiveHybrid is, melynek összteljesítménye elektromos segítséggel 354 lóerő és 500 Nm - úgy, hogy 100 km-en elvileg beéri 6,8 liter üzemanyaggal... Ennél is kevesebbet esznek a sorhatos dízelek, még a három turbófeltöltőt bevető 750xd is, a maga szerény 381 lóerejével és 740 Nm-es lehengerlő nyomatékával - részletek a táblázatban.
Típus | 730d | 740d | 750xd |
Motor, lökettérfogat [ccm] | S6, 2993 | S6, 2993 | S6, 2993 |
Teljesítmény [LE(1/perc)] | 258/4000 | 313/4300 | 381/4400 |
Nyomaték [Nm(1/perc)] | 560(1500) | 630(1500) | 740(2000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,1 | 5,5 | 4,9 |
Fogyasztás [l/100 km] | 5,6 | 5,7 | 6,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 148 | 149 | 169 |