Szürreális pickuppal sokkol a Tesla

Most akkor ez vicc vagy sem? Komolynak tűnik a Tesla Cybertruck

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes koncepcióautót mutatott be Elon Musk, és akkor még finomam fogalmaztam.

Lopakodó vadászgépek és az időgéppé alakított DeLorean keverékének tűnik a Tesla legújabb „agymenése”, ami azért nem is annyira légből kapott modell. Ugyanis már 7 éve dolgoznak a platós járművön, ami lényegében tényleg nem más, mint a manapság oly népszerű szabadidő-autók kategória egyik példánya. Persze a formaterv alapján először nem tudja hova tenni az ember, de ez egy 5,8 méter hosszú, két méter széles és 1,9 méter magas pickup.
Hirdetés
Habár az utasterét nem mutatták meg a SpaceX rakétagyárában tartott leleplezésen, renderelt képeket mutattak a belsőről. A Teslától megszokott minimalista dizájn várja az utasokat, illetve hat ülés, mert elöl is hárman foglalhatnak helyet. A tervek szerint törhetetlen üveget használtak a koncepció tervezésekor, ám a bemutatón simán betörte egy acélgolyóval a cég dizájnigazgatója, Franz von Holzhausen. Valószínűleg a show részeként, hírverés gyanánt, hiszen Musk nem volt túl szomorú az eset láttán. Sőt, még csak zavarba sem jött.

Természetesen az autó tisztán villanyhajtású és háromféle hajtáslánccal tervezik piacra dobni.

Lóerőket és kilowattokat nem árultak el, csupán annyit, hogy a leggyengébb változat 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra, hátsókerék-hajtású, vontatási kapacitása 3,4 tonna, miközben 400 km a hatótávolsága. A középső szinten már két villanymotor mozgatja az autót 4,5 másodperces százas sprinttel, 480 kilométeres hatótávval és összkerékhajtással. A legerősebb változatban már három motor dolgozik. Ez a modell 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, a negyed mérföldet is 10,8 másodperc alatt letudja, amellyel – csak a miheztartás végett – egálban van a Dodge Hellcat Redeye modellel. Ráadásul ennek az összkerékhajtású változatnak állítólag már 800 kilométeres a hatótávolsága. Az árak pedig 39 900 dollárról indulnak, ami körülbelül 12 millió forintnak felel meg, a legerősebb változat viszont már 69 900 dollárt kóstál, ami kb. 21 millió forint. A szériaérett változat 2021-ben érkezhet meg, Musk pedig már 100 dolláros letéteket gyűjtöget az érdeklődőktől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.11.22. at 14:15
    Permalink

    Musk hogy röhöghetett magában, mikor a rajongók által készített előzetes látványterveket nézegette :DDD Köze se volt egyiknek se a valósághoz. Mindegyik alapul vette, hogy márkaarculati jegyek azért majd csak lesznek rajta – hát a nagy túrót 😀 A pick-upok hátulján régóta bevett dolog, hogy nagy betűkkel fent szerepel a gyártó neve, ezt itt is el tudnám képzelni, de amúgy mit lehet erre mondani? Hogy “szokni kell”? Vagy hogy “jézus mária”? Esetleg, hogy “pfuj”? Ez nálam a “szó bennszakad, hang fennakad”-kategória, semmilyen jelző nem adja vissza a látványt…

  • 2019.11.24. at 07:14
    Permalink

    Szerintem menő, ha annyiba kerülne idehaza is, mint odakint, ha kell hitelre is, de megvenném, jó esetben 15 évig nincs vele gond. Soha többet nem fősnél azon, rámnyitják-e a parkolóban 🙂

    Mivel a Tesla rakott supercharger állomásokat a francia multi magyarországi áruházaiba, most már simán átjárható az ország. Állami támogatással a 40e dolláros verzió majdnem annyiba kerülne, mint egy e208, vagy egy fullextrás Leaf. Nem kérdés, melyiket válasszam.

    Gumizni már nem lenne ekkora móka 🙂

Vélemény, hozzászólás?