Szurkoljunk Kiss Pál Tamásnak a GP3-ban!
Mitől olyan nagy szám a GP3?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Formula–1 alatti második lépcső a GP3, ahol az idén magyar versenyzőért is szurkolhatunk, megmutatjuk, hogyan.
A GP3-at tavaly hozták létre a sikeres GP2-es széria után. Utóbbi a Formula–1 alatti utolsó lépcsőt jelenti, és a bajnok szinte biztosra veheti az F1-es szerződést. A GP2-be pedig a legjobb út a GP3-on keresztül vezet. Mindkét sorozat nagy előnye, hogy a Formula–1-es versenyek betétfutamaként rendezik őket, így a verseny az F1-es csapatok és a média előtt zajlik, vagyis aki itt jól szerepel, arra biztosan felfigyelnek.
A GP3 egyik lényege a költség alacsonyan tartása, ezért mind a harminc versenyző teljesen egyforma technikával áll rajthoz. A versenyautók karosszériája az olasz Dallara-műhelyben készült, míg a négyhengeres, kétliteres turbómotorokat a Renault Sport fejlesztette. A 280 lóerős egységek felújítás nélkül bírnak ki tesztekkel együtt egy teljes szezont. Bár a gyakorlás minden versenyzés alapja, a szezon előtti és a szezon alatti hivatalos teszteken kívül nem használhatók az autók, nehogy egy nagyobb költségvetéssel rendelkező versenyző előnybe kerülhessen a több tesztlehetőségével.
A versenyhétvégék két harmincperces szabadedzésből és egy szintén félórás időmérő edzésből állnak. Nincs Q1, Q2, mint a Formula–1-ben, csak az elért leggyorsabb kör számít. Ezt követően két versenyt rendeznek, úgy, hogy az első futam első nyolc helyezettjét fordított sorrendben rajtoltatják a második versenyen.
A GP3 pontozása is eltér a Formula–1-től. Az első versenyen a régi F1-es szisztéma szerint 10-8-6-5-4-3-2-1 pontot kap az első nyolc helyezett, míg a második futamban csak a legjobb hatot értékelik 6-5-4-3-2-1 ponttal. Ezen felül két pont jár a pole pozícióért, illetve egy-egy mindkét versenyen a leggyorsabb körért (de csak akkor, ha az első tízben végzett versenyző futja a leggyorsabb kört és a versenyt a rajtrácsról, nem a bokszutcából rajtolva kezdte).
Kiss Pál Tamás ugyan elég későn csatlakozott a GP3-hoz, de így is örömteli a hír, hogy sikerült összeállítaniuk az idei büdzsét és hogy egy igen jónak mondható csapathoz, a Tech 1-hoz szerződhetett.
Tomi az utolsó teszteken simán az első tízben autózott, így reménykedhetünk benne, hogy már első szezonjában a biztos pontszerzők között lesz. Jövőre pedig saját csapatvezetője, Simon Abadie is a bajnoki esélyesek közé várja Kiss Pál Tamást.
A GP3 2011-es versenynaptára
- május 7-8. Isztanbul
- május 21-22. Barcelona
- június 1-2. Hungaroring, teszt
- június 16-17. Valencia, teszt
- június 25-26. Valencia
- július 9-10. Silverstone
- július 23-24. Nürburgring
- július 30-31. Hungaroring
- augusztus 27-28. Spa-Francorchamps
- szeptember 10-11. Monza