Nem is igyekszik elrejteni tudását a legerősebb és méreténél feltűnőbb Lotus Exige
Már jó ideje a kicsi a bors, de erős taktikára alapozva építi autóit a Lotus, s nincs ez másként a legutóbb bemutatott Exige Sport 380 esetében sem. Eddig a Sport 350 képviselte az Exige csúcsát, most viszont újra élesítettek egy kicsit a gépen, hogy szupersportkocsikat egyen reggelire. A 3,5 literes, turbófeltöltős V6-os motor 375 lóereje és 410 newtonméteres nyomatéka erre elég is lehet, hiszen az Exige Sport könnyű.
Csupán a hátsó lámpákon 30 dekát spórolt a Lotus, így manuális váltóval 1110 kilogramm az Exige Sport 380 tömege, míg automatával 11 kilóval több
Még az Exige Sport 350-hez képest is fogyott a 380-as, egyrészt a szénszál-erősítésű műanyag elemek, másrészt az üveg helyett polikarbonát hátsó szélvédő jóvoltából. Ugyanakkor az új sportülések, akkumulátor, felnik és fékek is együttesen 26,3 kilós mínuszt jelentenek. A tömegcsökkenés mellett a motor is erősebb, így a hatfokozatú manuális váltó ügyes használatával csupán 3,7 másodperc szükséges a százas tempó eléréséhez a Exige Sport 380-nak. Tavasztól automataváltó is kérhető, amellyel ugyanilyen virgonc az autó, csak a végsebessége szerényebb, 286 helyett 274-nél ér véget a tánc. Németországban mindez közel 28 millióba forintba kerül.
Arról miért nem olvashattunk itt, hogy a maláj DRB-Hicom – illetve azon belül a Proton – el szeretné adni a Lotust, mert nehéz időket él, és az egyik vevőjelölt a Suzuki lenne? Szerencsétlen Lotus tulajdonosról tulajdonosra száll, pedig mekkora ász volt az a Colin Chapman nevű figura…