Szuperbiztonságos lehet az új Nissan Note

A Ford Fiesta ellen megy az új Nissan Note

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európának Genfben mutatkozik be a második generációjával új irányba induló és korszerű sofőrsegédekkel rendelhető Note. A Nissan a legkelendőbb kisautót, a Ford Fiestát verné vele.

Japánban már tavaly nyáron kihozta a Nissan az első generációjával még egyterűs, most inkább ferdehátú szuperminis Note második szériáját, Európának viszont csak márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be az új irányt képviselő kiscsaládos mindenes. A nekünk szánt verzió fejlesztése és gyártása is európai - hozzánk Angliából, Sunderlandből érkezik majd a kocsi, ősztől.
Hirdetés
Az az elődje arányait és erényeit, például a viszonylag magas üléspozíciót, a tologatható második üléssort vagy a duplafenekű rakteret is megtartó, dinamikus törésvonalakkal feldobott, optikai sportcsomaggal szintén kérhető kocsi, amelybe felsőbb kategóriás pályatársakat megszégyenítő mennyiségű modern sofőrsegéd lesz rendelhető (a képeket 5,8 colos monitoron mutató körkörös panoráma-kamerarendszer, holttérfigyelés, sávelhagyásra figyelmeztetés). Ráfutásgátlóról ugyan nem ír a sajtóanyag, cserébe a Nissan Safety Shield, azaz biztonsági pajzs különlegessége a tolatáskor a mozgó tárgyak közeledésére is figyelmeztetés, illetve az, hogy mosó-szárító tartja tisztán a kamerát.

Juke-os/Qashqai-os a műszerfal, a számlapok megvilágítása kékes. A navigáció Google-tervezésű útvonalak fogadására is képes. A futómű a korábbinál feszesebb hangolású. A biztonságot szériában 6 légzsák, sebességrögzítő- és határoló, a takarékosságot stop-start rendszer, Eco-mód segíti, a váltó 5 fokozatú manuális, felárért CVT fokozatmentes automata. Motorból kétféle benzines választható: az alap 3 hengeres, 1,2 literes szívóként 80 lóerős és 110 Nm-es, kombinált fogyasztása 4,3 l/100 km, CO2-kibocsátása 109 g/km. A DIG-S ugyanez feltöltve elektronikus vezérlésű kuplunggal, alacsony fordulaton leálló kompresszorral, 98 lóerővel és 142 Nm-es nyomatékkal (4 l/100 km, 99, CVT-vel 119 g/km). A dízel az új (persze Renault-féle) 4 hengeres 1.5 dCi 90 lóerővel, 3,6 l/100 km-es fogyasztási értékkel és mindössze 95 g/km-es CO2-kibocsátással.
Mivel a thaiföldi gyártású, olcsóbb és szűkebb Micra nem versenyezhet Európa legnépszerűbb kisautóival, a Nissan ezt az új Note-ot küldi harcba a kategória kedvencei ellen, élen a bestseller Ford Fiestával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?