Ez a legújabb Jaguar formavilág első képviselője, a C-X75
Karcsú és nagyon atletikus megjelenésű formát rajzoltak a tervezők a Jaguar C-X75 tanulmánynak, ami azért is jó hír, mert a jövőben a márka összes autója ezt a formavilágot fogja követni. Még azt se lehet kizárni, hogy egy hasonló, far-középmotoros szupergép is megjelenik a britek kínálatában, hiszen a nemrég indiai tulajdonba került márkának ugyan most jó limuzinjai vannak, de a sportkocsi-fronton némi imázsépítésre szorul. Vagy inkább egy olyan, forradalmian új autóra van szüksége, mint az új XJ – a British Leyland korszak előtt ugyanis a forradalmi újításokról szólt a márka, gondoljunk a maga korának leggyorsabb autójára, az XK120-ra, a lélegzetelállító szépségű E-Type-ra, vagy az 1968-1993 között (1983-1993 között XJ12-ként) lényegében változtatások nélkül gyártott első generációs XJ-re.
Vadászgépek egyszerűségét ötvözték a legjobb anyagokkal az utastérben
A C-X75 formáját leginkább az 1966-os XJ13 Le Mans prototípus ihlette, amely Ian Callum vezető formatervező szerint a valaha gyártott legszebb Jaguar. Az újkori autó rövidebb és alacsonyabb lett a mai társainál, leginkább azért, mert a beleépített technika nagyon helytakarékos. A 780 lóerő/1600 Nm csúcsteljesítmény nem egy nagy belső égésű, hanem négy darab kicsi elektromotor ereje, amelyek külön hajtanak minden egyes kerekeket. Magától értetődően hatótáv-növelővel is rendelkezik az autó, de itt külön utakon járnak a mérnökök: két darab gázturbina segítségével hajtják meg a generátorokat. A kocsi hátulján távozó forró kipufogógázok problémáját nem oldották meg, de azokat a diffúzorba vezetve elérték, hogy nagy sebességnél javítják vele a tapadást.
A 780 lóerő összteljesítmény négy elektromotor együttes ereje
Az autóba épített lítium-ion akkumulátorok egy, otthoni hálózatról hat órán át tartó feltöltéssel legfeljebb 110 km hatótávolságot tesznek lehetővé, ezek után jönnek a képbe a gázturbinák. Az állandó, 80 000 1/min fordulaton dolgozó egységek gyorsan és hatékonyan töltik a telepet, és egészen 900 km-re képesek megnövelni az autó hatótávolságát – ezzel nemhogy a benzines, de sok dízelautó sem tud versenyezni. A Baldon Jets céggel közösen kifejlesztett gázturbinák egyenként 35 kg tömegűek, és 95 lóerő a teljesítményük. A kerekeket mozgató elektromotorok egenként 50 kg tömegűek, és azokat mind a karosszériába építették – kerékagy-motorokról a nagy rugózatlan tömeg miatt letettek az autógyárak.
35 kg a tömege egy gázturbinának - kettő van belőle - ami a lítium-ion akkumulátorokat töltő generátort hajtja 80 000-es fordulaton
De nem csak a technika, az utastér formája is a repülők világából származik. A vadászgépek egyszerű, de nagyon célravezető belső kialakítás ihlette az utasteret – a katonai egyszerűséget azonban a legjobb minőségű anyagokkal és nagyon precízen kidolgozással kombinálták. Szükség is van arra, hogy a lehető legkevesebb dolog vonja el a sofőr figyelmét a vezetéstől, 3,5/5,5/15,7 másodperc a 100/160/300 (!!!) km/h-s sebesség elérésének időszükséglete. A Jaguar C-X75 tehát nem csak megjelenésével, de tudásával is lélegzetelállító dolgokra képes.
900 km a hatótávolsága a 330 km/h végsebességű szuperautónak