Szumós Mondeo – Ford Edge ST-Line teszt
Ford Edge ST-Line 2.0 TD A8 AWD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az amerikai hangulat iránt érdeklődők, vagy az azt kimondottan kedvelők számára lehet csábító a nagytestű Ford Edge.
Az Edge is kapott méhsejtmintás hűtőmaszkot, légbeömlőkre emlékeztető betéteket a ködlámpák mellé, fekete küszöbtoldatokat, hátsó szárnyat, diffúzor hatású betétet és két kipufogóvéget.
Akarom mondani kipufogóvégnek tűnő nyílást, ám valójában csak egyetlen csövecske van. Szóval látványos és érdekes az egész, elég sokan utánanéznek a járókelők közül is, hiszen tényleg csinos, na meg brutálisan nagy. De talán nem is merném SUV-nak nevezni, inkább crossovernek, hiszen bár van rajta egy AWD felirat, még a telekjárást sem mertem vele sűrűn kockáztatni, főleg a 20 colos könnyűfém felnik miatt, amikre eléggé peres gumikat húztak.Megszokást igényelt egyébként az adaptív kormányzás, ami a parkoláskor nagyon jól jött, viszont menet közben néha hirtelen túlkormányozottba csapott át az autó viselkedése, ami a rutintalanabb sofőrök számára akár még ijesztő is lehet.
Alapvetően a nyugodt autózást támogatja a meglepően csendes dízelmotor is. Miután kellőképp bemelegedett az utastérbe szinte alig jut a dörmögéséből, és az eleinte ijesztő fogyasztási adatokat is sikerült vele lejjebb szorítani. Eleinte ugyanis csak városban rohangáltam vele és a fedélzeti számítógép szerint 13 liter alá nem ment az átlag. Aztán, ahogy egyre több országút és autópálya kezdte tarkítani az útvonalakat, úgy csökkent a fogyasztás is. Végül a mérés 10,5 litert mutatott a tesztidőszak végére, ami nem kevés, de reális. Azonban, ha egy hibrid hajtásláncot társítana az Edge-hez a Ford, akkor egy sokkal józanabb autó válna belőle. Így talán egy kissé rongyrázó, persze erre is megvan a megfelelő vásárlóréteg.Árak
Tesztmodell alapára
15 985 000 Ft (2019.08.29.)
Tesztautó ára
16 968 000 Ft (2019.08.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Teljesítmény:
178 kW (242 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
373 Nm 3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
10,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4796 mm
Szélesség:
1928 mm
Magasság:
1735 mm
Saját tömeg:
2040 kg
Tengelytáv:
2850 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
600-1870 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1530 mm
Belmagasság elöl:
900-940 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1160 mm
Csomagtér magassága:
800 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1960 mm
Raktérnyílás szélessége:
1190 mm
Raktérnyílás magassága:
1100 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
373 Nm 3000 1/min-nél
Teljesítmény:
178 kW (242 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
CO2-kibocsátás:
151 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
10,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
A dízelmotor max. fordulata tényleg 5500?!