Szülővárosában nyerte meg a világbajnoki címet
Sébastien Loeb hétszeres világbajnok lett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sébastien Loeb szülővárosában rendezték a Francia Rali utolsó gyorsaságiját, így abszolút hazai pályán szerezhette meg zsinórban hetedik világbajnoki címét.
Ez akár tisztelgés is lehetett minden idők legsikeresebb raliversenyzője, Sébastien Loeb előtt, és nem volt véletlen az sem, hogy a verseny utolsó gyorsasági szakaszának Haguenau, Loeb szülővárosa adott otthont.
Mindkét rekord egyedülálló, hiszen Loeb pontosan kétszer annyi versenyt nyert, mint a második legsikeresebb Marcus Grönholm, aki 30 elsőséggel dicsekedhet.
A második legtöbb világbajnoki címet szerzett két versenyző, Juha Kankkunen és Tommi Mäkinen pedig négy-négy címet gyűjtöttek be.
Nehéz lett volna elképzelni, hogy a Francia Ralin más eredmény szülessen. Loeb az első négy szakaszt zsinórban nyerte, és onnantól kezdve gyakorlatilag csak előnye megtartására kellett koncentrálnia, a vasárnap megrendezett három szakasz pedig puszta örömautózás volt a számára.
Gyári citroënes csapattársa, Dani Sorod szerezte meg a második helyet, míg Petter Solberg egy privát C4-essel lett harmadik, így a Citroën hazai pályán hármas győzelmet aratott.
Az aszfalton most sem tudták felvenni velük a versenyt a Fordok. Jari-Matti Latvala a negyedik helyre hozta a legjobb Focust, míg Mikko Hirvonen nagyon halványan szerepelve az ötödikre a másik gyári Fordot.
Federico Villagra és Matthew Wilson szereplése ezek után elég fakónak mondható a maguk 14 perces hátrányával.
Amíg versenyben volt a Turán–Zsiros páros, mindkettőjüket verték a vb őskövületnek számító Peugeot 307 WRC-vel, ám az első nap utolsó szakaszán árokba estek. Bár szuperralival folytathatták volna a versenyt, a tíz perc büntetés számukra már túl sok volt, így inkább kiálltak.
Szintén nem élt a szuperrali lehetőségével Kimi Räikkönen, aki öt centire csúszott le az útról és ült fel autója egy kis buckára. A kanyar tele volt nézővel, de csak kevesen próbáltak segíteni a finnek, és csak fél óra elteltével mozdult meg a C4 WRC.
Kiminek legközelebb néhány magyar szurkolót kellene meghívni a vb-re, mert a nyakamat merném tenni rá, hogy ha ez Miskolcon történik, legkésőbb öt perc múlva pályán van a Citroën.
Pályafutása során először sikerült Ken Blocknak teljesítenie minden gyorsasági szakaszt vb-futamon. Egy hidraulika és több kalandos pályaelhagyás miatt azonban csak 12. lett.
A Szuper–2000-esek versenyét Henning Solberg nyerte, aki hagyományosan ilyen autóra váltja WRC-jét az aszfaltos futamokon. Patrik Sandell és Jari Ketomaa lettek a második, harmadikok.
Räikkönen mellett még egy pályaversenyző sztárja volt a versenynek, a 2008-as túraautó világbajnok Yvan Muller, aki már az első napon benzinpumpa hibával esett ki a nem éppen legfrissebb technikának számító Citroën Xsara WRC-vel. Szuperralival azonban folytatta, és amikor jól jött ki neki a lépés, akkor Wilson és Villagra körüli időket futott, amiért mindenképpen elismerés illeti. Az utolsó gyorsaságin pedig egy hatodik hellyel villantott.
A világbajnokságból még egy aszfaltos és egy murvás verseny van hátra, a Catalunya és a Wales Ralik október végén és november első felében.