Szülinapozik a CUPRA, villanyautótól yachtig mindent mutatnak

Félig lehullt a lepel a CUPRA Born villanyautóról, a Formentor pedig megkapta az Audi öthengeresét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ambiciózus tervekkel ünnepli harmadik születésnapját a CUPRA. Hajó, előfizetéses villanyautó, sci-fi sorozat, padelütő... az újdonságok listája végtelen, és már idén dupláznák a tavalyi eladásokat.

2018-ban indult útjára a CUPRA, mint önálló márka, az idő pedig úgy repül, hogy már harmadik születésnapjukat ünneplik. Kezdetben a SEAT modelljeiből készítettek (és készítenek továbbra is) sportváltozatokat, a Leonból és az Atecából. Nemrég azonban bemutatták önálló modelljüket is, a Formentort, aminek eddigi legerősebb verziójáról rántotta le a leplet a CUPRA. Vizuálisan jelentős különbség persze nincs, "csak" egy új motor érkezett a kis SUV-ba - de még milyen! Rejtély, mivel győzték meg az Audit, hogy átadják az RS3-asból a 2,5 literes öthengerest, elvégre még a Volkswagen Golf R-től is sajnálták. Valószínűleg közrejátszhatott az is a megállapodásban, hogy limitált szériás a csúcs Formentor, a VZ5. Persze a 7000 darab nem éppen a szokásos "ritkaság" kategóriába sorolható, de tény, hogy nem gyakran jön majd velünk szembe egy ilyen CUPRA, és így az Audinak sem kell komoly presztízsvesztéssel számolnia. A Formentor VZ5-ben az erőforrás 390 lóerőt és 480 Nm-t ad le, 100 km/h-s gyorsulása 4,2 másodperc (!) - tíz éve még a Porsche 911-esek sprinteltek hasonló időt.
Hirdetés
Félig-meddig leleplezte a tavaly bemutatott elektromos kompakt, az el-Born koncepcióautó sorozatgyártású változatát is a CUPRA. Úgy néz ki, Born lesz a neve, bár néha még mindig el-Bornként emlegeti maga a gyártó is, és a külsejét is csak elölről láthatjuk. Egyértelműen felismerhető viszont nem csak a tanulmány alapvető stílusa, hanem az ID.3 formavilága is, ami nem véletlen: a Bornt a Volkswagen testvérmodell mellett fogják gyártani Zwickauban. Ennek megfelelően legtöbb jellemzőjében azonos lesz majd a Born az ID.3-mal (lásd utóbbi tesztjét itt), például ugyanúgy lesz benne 77 kWh-s akkumulátor 500 km-es hatótávval, head-up display és villámtöltés. CUPRA lévén viszont dinamikus vezetési élményt ígér a márka, kagylóülésekkel és új kormánnyal. Kíváncsian várjuk az eredményt, de esélyes, hogy nagyrészt csak stílusbeli különbségek lesznek majd felfedezhetők a hasonló szintű ID.3-hoz képest. A Born egyébként Barcelona egyik fiatalos negyedéről kapta nevét, és ezt a célközönséget szeretné elcsábítani a márka az előfizetéses rendszerrel, vásárlás helyett így lehet majd a CUPRA első villanyautójához hozzájutni.
Nem csak autókkal rukkoltak elő a spanyolok: korábban piacra dobtak már elektromos rollert, saját márkás ruhákat, de most még tovább mennek. Összefogtak egy spanyol hajótervező irodával, és a CUPRA szokásos színeiben pompázó yachtot villantottak. Együttműködésbe kezdtek a Wilson sportmárkával is, velük padelütőt készítenek, ami egy mexikói eredetű, Spanyolországban népszerű, de itthon is teret nyerő sport - lényegében a squash és a tenisz keveréke. A Trónok Harca producerének új sorozatából is a CUPRA adott ízelítőt a szülinapos online rendezvényen, a sci-fi sorozat címe RPM lesz. Végül pedig szó esett a CUPRA jövőbeli terveiről: bár most is az egyik legnagyobb ütemben növekvő autógyártó globális szinten, még idén megdupláznák a tavalyi eladásaikat, összesen 800 értékesítési ponton 1000 Cupra Mester segítene eladni az autókat. A Bornnal belépnek a villanyautók világába, de nem feledkeznek el a Tavascan tanulmányról sem, az elektromos SUV sorozatgyártású változata is hamarosan megérkezhet.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?