Sztrájk miatt állt le a Hyundai Kona gyártása

Bajban a Hyundai, sztrájkolnak a dolgozók Dél-Koreában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kínos helyzetbe került a Hyundai, ugyanis pont a Kona amerikai bemutatója előtt állt le gyár. Az alkalmazottak sztrájkolnak, két nap alatt már több mint 1200 autónyi lemaradást okoztak.


A dél-koreai gyártó tovább automatizálná gyártósorát, ami miatt a jelenlegi dolgozók közül néhányan elveszíthetik állásukat. Emiatt egyre nagyobb a feszültség a munkavállalókat tömörítő szakszervezetek és a Hyundai között. Ezzel párhuzamosan a bérekkel kapcsolatban is tárgyalásban állnak, amennyiben nem tudnak megegyezni, akkor még nagyobb sztrájkra kerülhet sor. A cég felsővezetői szerint a megállapodást az hátráltatja, hogy a dolgozók irreális elvárásokat támasztanak a cég felé, követelik például, hogy több ablak legyen a gyártóüzemekben.
Hirdetés

A sztrájk miatti leállás eredményeképpen két nap alatt 1230 darab autóval kevesebb készült el a tervezetthez képest. Az időzítés szintén nagy érvágás a gyártónak, hiszen az idei év első kilenc hónapjában hat százalékos visszaesés volt tapasztalható az értékesítésben. Ennek oka, hogy az amerikai piacra nem tudtak népszerű SUV-ot vinni, a fellendülést a Konától várnák, ha folyna a termelés. Ráadás, hogy az amerikai mellett a kínai piac sem teljesíti az előzetesen elvárt számokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.30. at 22:35
    Permalink

    A Carsalesbase oldalt megnézve bárki láthatja, hogy az amerikai piacon tényleg durva visszaesés van, Kínában szintén, viszont Európában növekedési ütemben van a konszern. Nyilván szeretnének az 5. helyről feljebb lépni, de ez szerintem hamarosan amúgy is megtörténik, mert a jelenleg 4. GM zuhanórepülésben van(bár még azért talán nem kell őket leírni). Nem tudom, egy ilyen, az amerikai közönség számára viszonylag kis méretű SUV milyen “fellendülést” tudna hozni, de ők biztos tudják, mi merre hány méter…

  • 2017.12.03. at 10:02
    Permalink

    Szerintük, az követelés hogy több ablak legyen az üzemcsarnokon???? Ott sem jobb a helyzet ,mint idehaza!!!!! 1992-1999 IG, Amerikai érdekeltségű,de európai autókhoz gyártott elektromos kábeleket szereltünk, hasonló problémák merültek fel!!!! Nyáron 35 C fokos üzemben hordágyon vitték ki a melósokat ! A klima csak az irodákhoz járt! Következő felvételinél orvosi vizsgálatot rendeltek el, a kriplik-nyavajások-hibásak kiszürésére! A helyzet azóta sem változott. Szomszédasszonyom

Vélemény, hozzászólás?