Sztrájk és milliárdos megszorítások: nagy a baj a Volkswagennél

Egyre komolyabb kihívásokkal kell szembenéznie a Volkswagennek a megszorító intézkedések miatt

Egyre komolyabbak a problémák a német gyártó háza táján, a gyárbezárásokra már akkor sztrájkkal reagáltak a munkások, amikor a megszorítócsomag jelentős részéről még nem is tudtak.

11 németországi Volkswagen üzem dolgozói kezdenek sztrájkba hétfőn a korábban nyilvánosságra került gyárbezárásra reagálva a Bloomberg információi szerint. Oliver Blume, a Volkswagen csoport ügyvezető igazgatója az európai kereslet lankadásával és az egyre komolyabb kínai konkurenciával indokolta a megszorításokat, amelyek még csak a jéghegy csúcsát kapargatják. Az ugyanis már eddig is köztudott volt, hogy a márka történetében először hazai üzemet építenek le, ám a napokban a Reuters értesüléseiből kiderült, hogy

összesen 4 milliárd eurónyi, azaz nagyjából 1620 milliárd forintnyi megszorítást tervez a cég, illetve nem csak egy, hanem akár három németországi gyárat is megszüntethet.

A sztrájk így enyhén szólva is érhető, a költségcsökkentéshez ugyanis hozzátartozik a 10 százalékos fizetéscsökkentés és a bérek két évre történő befagyasztása is. Daniela Cavallo a Volkswagen szakszervezeteinek képviseletében így fogalmazott a megszorítócsomagról:

"Ez a német ipar legnagyobb cégének első lépése a hazai termelés teljes leépítésére."

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2024.10.28. at 17:49
      Permalink

      A McLaren(a sportkocsi részleg) sem áll éppenséggel túl szilárd lábakon, mégis ott van a Forma1-ben, sőt, ugyebár esélyes a vb-cím(ek)re is…

    • 2024.10.28. at 20:35
      Permalink

      Európában 1.2% nővekedést produkál a VW ebben az évben (Jan-Szept, ACEA adatok), mindezt egy +0,6%os növekedést produkáló EU piacon. A kínai piacon pedig még a jobban védekező import márkák közé tartozik a VW (a horgonyként zuhanó Honda és a szinte megsemmisült francia márkák mellett).

      Ezek eddig a tények. Szóval elmehetnek a sunyiba.

      Oké hogy a VW szeret kunyizni ,és mindig nyerni szokott ezzel, de közép távon mi fogjuk itt megszívni mert az ide települt gyárak mind német munkát hoztak ide. De eddig otthon nem érintette a német szavazókat. Ha viszont ez visszaüt a német szavazókra, akkor vagy elviszik tőlünk a gyártást vagy megerősödik a szélsőjobb akik persze nem “szövetségeseink” ahogy a propaganda itthon hazudja, hanem pont ellenkezőleg. De ezt már a Brexitnél megtapasztaltuk.

Vélemény, hozzászólás?