Sztrájk és milliárdos megszorítások: nagy a baj a Volkswagennél
Egyre komolyabb kihívásokkal kell szembenéznie a Volkswagennek a megszorító intézkedések miatt
Egyre komolyabbak a problémák a német gyártó háza táján, a gyárbezárásokra már akkor sztrájkkal reagáltak a munkások, amikor a megszorítócsomag jelentős részéről még nem is tudtak.
összesen 4 milliárd eurónyi, azaz nagyjából 1620 milliárd forintnyi megszorítást tervez a cég, illetve nem csak egy, hanem akár három németországi gyárat is megszüntethet.
A sztrájk így enyhén szólva is érhető, a költségcsökkentéshez ugyanis hozzátartozik a 10 százalékos fizetéscsökkentés és a bérek két évre történő befagyasztása is. Daniela Cavallo a Volkswagen szakszervezeteinek képviseletében így fogalmazott a megszorítócsomagról:"Ez a német ipar legnagyobb cégének első lépése a hazai termelés teljes leépítésére."
Ha ekkora a baj, igazán lemonh6nának a Formula-1es terveikről is (Audi). Ha tényleg gond van, nem kell a puccparádé.
A McLaren(a sportkocsi részleg) sem áll éppenséggel túl szilárd lábakon, mégis ott van a Forma1-ben, sőt, ugyebár esélyes a vb-cím(ek)re is…
Európában 1.2% nővekedést produkál a VW ebben az évben (Jan-Szept, ACEA adatok), mindezt egy +0,6%os növekedést produkáló EU piacon. A kínai piacon pedig még a jobban védekező import márkák közé tartozik a VW (a horgonyként zuhanó Honda és a szinte megsemmisült francia márkák mellett).
Ezek eddig a tények. Szóval elmehetnek a sunyiba.
Oké hogy a VW szeret kunyizni ,és mindig nyerni szokott ezzel, de közép távon mi fogjuk itt megszívni mert az ide települt gyárak mind német munkát hoztak ide. De eddig otthon nem érintette a német szavazókat. Ha viszont ez visszaüt a német szavazókra, akkor vagy elviszik tőlünk a gyártást vagy megerősödik a szélsőjobb akik persze nem “szövetségeseink” ahogy a propaganda itthon hazudja, hanem pont ellenkezőleg. De ezt már a Brexitnél megtapasztaltuk.
Tudhattak róla.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/30-ezer-dolgozot-kuldene-el-a-volkswagentol-a-vezerigazgato/