Szomjas V8 helyett takarékos 1.9 TDI kerreg ebben a Porschéban

Az ukrán Porsche Cayenne tulajdonosa egy csapásra sokkal zöldebbé tette a luxusterepjárót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Négyhengeres motort hírből sem ismer a Cayenne, a presztízs miatt ennél csakis több dugattyú jöhetett szóba. Kivéve, ha az élelmes tulajdonos házilag “downsizingol”.

Nemrég jelent meg egy ukrán hirdetési oldalon a párját ritkító Porsche terepjáró. Kívülről nincs semmi látnivaló, az első generáció, facelift előtt Cayenne jó állapotnak örvend, a turpisság a géptető felnyitva derül ki. A motortér szemmel láthatóan szellős, remekül elfér benne a Volkswagen eredetű 1.9 TDI. Hiába a konszernen belül erőforrás, ebben a konfigurációban a Cayenne sosem létezett, kizárólag hat- és nyolchengeresek kerültek a géptető alá Stuttgartban. A négydugattyús blokkot hosszában építették be, a tulajdonos szerint precízen, a részletekre ügyelve történt az átalakítás. Állítólag még az összkerékhajtás is működik, az új sebességváltó korábban egy Volkswagen Touaregben lakott. Az egykilences 150 lóerős, ami elfogadható dinamikával ruházza fel a testes terepjárót, a tulajdonos szerint még autópályán sem vall szégyent.
Hirdetés
A műtétet a takarékosságra való törekvés miatt végezték el. Az eredeti V8-as nagyjából 20 liter benzint kért százon, amit most sikerült a felére csökkenteni, de az olcsóbb karbantartás sem utolsó szempont.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?