Rá lehet kívánni az első Cayenne-re, ha nem eldurrant légrugókkal, füstölve tengeti utolsó napjait
Nemrég jelent meg egy ukrán hirdetési oldalon a párját ritkító Porsche terepjáró. Kívülről nincs semmi látnivaló, az első generáció, facelift előtt Cayenne jó állapotnak örvend, a turpisság a géptető felnyitva derül ki.
Nem nagyon kellett keresni a blokk helyét, könnyen befért a jókora motortérbe
A motortér szemmel láthatóan szellős, remekül elfér benne a Volkswagen eredetű 1.9 TDI. Hiába a konszernen belül erőforrás, ebben a konfigurációban a Cayenne sosem létezett, kizárólag hat- és nyolchengeresek kerültek a géptető alá Stuttgartban. A négydugattyús blokkot hosszában építették be, a tulajdonos szerint precízen, a részletekre ügyelve történt az átalakítás. Állítólag még az összkerékhajtás is működik, az új sebességváltó korábban egy Volkswagen Touaregben lakott. Az egykilences 150 lóerős, ami elfogadható dinamikával ruházza fel a testes terepjárót, a tulajdonos szerint még autópályán sem vall szégyent.
A 150 lóerős gázolajos 10 literrel is béri, ami fele a V8-as igényének
A műtétet a takarékosságra való törekvés miatt végezték el. Az eredeti V8-as nagyjából 20 liter benzint kért százon, amit most sikerült a felére csökkenteni, de az olcsóbb karbantartás sem utolsó szempont.