Városbarát mérettel, de nehezen megjegyezhető külsővel érkezik az új Honda Freed
A japán belpiacos autókról a tuningolt sportkocsik és az apró kei carok juthatnak eszünkbe, azonban a kettő közé is szorult néhány modell. Ilyen például a Honda Freed, ami idén érkezett el a harmadik generációjához.
Vagányabb a Crosstar verzió, ami csak a műanyagozásban különbözik az Air névre hallgató alapváltozattól
A megjelenés igen egyszerű, sehol egy izgalmas vagy emlékezetes részlet, talán csak a hátsó lámpa “kockái” mutatnak valami egyediséget. Mentségére legyen mondva, hogy Európával ellentétben Japánban bőven találni hasonlóan semmilyen formavilágú autókat, így a Freed nem lóg ki a sorból. A beltér több izgalmat tartogat, látszik, hogy inkább ebbe fektették az energiát a mérnökök.
Ötletes megoldásokkal hasznosítják a rendelkezésre álló teret
A csomagtér padlója extrém mélyen húzódik, a földtől mérve 33 centi a rakodóperem magassága. Ez nem csak a poggyászok miatt előnyös, hanem a kerekesszékesek is könnyen be tudnak állni a csomagtartóba, ha rámpával rendelik meg a Hondát, emellett a mozgásukban korlátozottakat még a kifordítható és kitolható anyósülés is segíti, ami nem hátrány a világ legöregebb társadalmában. A kempingezők figyelmébe is ajánlható a Freed, a kinyitott csomagtérajtóra lámpa és egy sátorszerűség is rögzíthető, a poggyásztér plusz tárolókkal tehető praktikusabbá. Az utastérhez rendelhető egy teljes sötétítőkészlet, a hátsó két sort lehajtva pedig kész az alvóhely.
Rendkívül mélyre húzták a csomagtartót, a kocakempingesek számára is jó választás a Freed
A 4,31 méter hosszú Freed öt- és hatszemélyes kivitelben is kérhető, a kalandvágyóbbaknak körbeműanyagozott Crosstar is készül. Az alapváltozatot 1,5 literes szívómotorral szerelik, de létezik hibrid is, aminek alapja ugyanez a motor, az összkerékhajtás opcionális.
Az egyterű definíciója is lehetne a Honda, semmi flanc, csak a praktikum