Szobornak is tökéletesek az új tető nélküli Ferrarik
Akár egyetlen üléssel is kérhető a legújabb Ferrari
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszerű és olcsó átalakításnak tűnhet, mégis rendkívül ritka és drága darabok lesznek a Ferrari Icona sorozatú autói, amik első példányai még szélvédőt sem kaptak.
Új sorozatot indít a Ferrari Icona néven, ezek az autók mind klasszikus vonalvezetéseket hoznak vissza, első ilyen a Monza SP1 és SP2
Új sorozattal kívánja fellendíteni üzleteit a Ferrari, az Icona sorozatú autók mindegyike különleges darab lesz, és csak pár ugyanolyan készül majd a kiemelt és rendkívül tehetős ügyfeleknek. A Ferrari egyelőre nem adja be a derekát az SUV őrületnek, helyette arra támaszkodik, amije van, méghozzá a vagyonokat kifizetni képes gyűjtők táborára. Az Icona Ferrarik árait sem árulják el a közönségnek, de most megmutatták az első ilyen autót, a Monza SP1 és SP2-t.
Az SP1 csak együléses, a maradék helyet beépítették, mint régen a versenyautókon volt szokás letakarni az utastér nem használt részét
Az SP2 viszont kétüléses, itt a púpok is szimmetrikusan vannak, a bukókeret szerepét töltik be, ha már tetőt nem kaphat
Alapjaikat tekintve a Ferrari legerősebb szívómotorosát találjuk, a V12-es orr-középmotoros, 800 lóerős 812 Superfastet. A karosszéria viszont teljesen egyedi, az '50-es évekig utaztatja vissza azt, aki csak ránéz, a gömbölyded légies vonalak kiadják a régi versenyautók sziluettjét, pláne úgy, hogy szélvédőből is csak jelzésértékkel kapott, tetőt pedig egyáltalán nem. Az SP1 ráadásul csak együléses, így az ülés mögötti rész is felemás, hisz bukócsövet és aerodinamikus kupolát csak az egyik oldalra kap, az utas helyét itt teljesen beépítették. Az SP2 kicsit hagyományosabb és szimmetrikusabb, de szélvédő ezen sincs. Az apró ajtók fölfelé nyílnak, a 100 km/h-t 2,9 másodperc alatt éri el, a 200-at pedig 7,9 alatt. A Ferrari szerint ennek a két autónak a legjobb a súlyelosztása és az egyensúlya a roadsterek között, bár kérdéses, hogy ezt melyik ügyfél fogja egyszer is megtapasztalni, sokkal valószínűbb, hogy kiállítási tárgyak lesznek, meg persze befektetések.
Mindkét autó alatt a 812 Superfast sportkocsit találhatjuk, 800 lóerős V12-es szívómotorral