Nehéz elképzelni, hogy ezt az E30-at Ferrarik között találták egy gyűjteményben
Ahhoz vagyunk hozzászokva, és a tendencia is azt mutatja, hogy aki nagy pénzt szeretne csinálni egy autóból évek, vagy évtizedekkel később, annak valamilyen egzotikus sportautót kell eltennie az utókor számára. Így volt ezzel egy dán gyűjtő is, aki klimatizált, alapvetően repülőknek kialakított hangárjában felhalmozott 32 különlegesnél különlegesebb autót. Cikkünk apropója, hogy a Carscoops kiszúrt egy sosem regisztrált, alig több mint 510 mérföldet futott, teljesen szalonállapotú BMW E30 325ix-et a SuperVettura hirdetési oldalán, egyébként ők a Koenigsegg egyetlen hivatalos brit értékesítői is. A Carscoops megkereste a SuperVetturát a hétköznapinak látszó E30 miatt, és értékesítési vezetőjük, James Huntley egy fantasztikus sztorit tárt eléjük.
Tökéletes, gyári állapotú, ajtajait sem nyitották ki a leszállítás óta
Elöl is hajt a 325iX, a BMW első összkerekes modellje volt
A SuperVettura felvásárolta a dán gyűjtő teljes gyűjteményét, a 32 darab autó között pedig olyan modellek voltak, amire nagyjából számítanánk. Ferrari 250, 512, 328, Barchetta, Speciale, Ferrari F50, Enzo, McLaren P1 GTR, egyik sem magasabb futásteljesítménnyel, mint 3000 mérföld. A gyűjteményben viszont ott szerepelt a fotókon látható BMW E30 325iX is, mely nem kapott kevesebb bánásmódot, mint a díszes társasága. Az autókkal lényegében meg sem mozdultak, mióta leszállították őket új korukban, a tulajdonos szerint többnek még az ajtaját sem nyitották ki azóta, az E30-ét sem.
Már-már hihetetlenül tökéletes, alig több mint 500 mérföld van benne, mindene eredeti, sosem volt forgalomba helyezve
Egy dán autógyűjtő úgy érezte, értékes lehet a BMW első összkerekes modellje, meglátjuk, igaza volt-e
A gyűjtő úgy érezte, hogy a BMW legelső összkerekes modellje olyan mérföldkő a márka életében, ami később nagy jelentőséggel bírhat, ezért vásárolta meg a hathengeres soros benzinmotorral szerelt 325iX-et. A konfiguráció egészen egyszerű, az ezüst fényezés mellé lemezfelnik kerültek rá dísztárcsával, utastere kék szövet borítást kapott, oldalsó tükörből pedig csak a bal oldalra került. A maga egyszerűsége miatt is tűnik ennyire különlegesnek, de ahogy Huntley is megjegyezte, megeshet, hogy ez a példány az egyetlen ilyen állapotú E30, való igaz, hogy nehéz lenne felvenni vele a versenyt. Az autón még sosem végeztek szervizt, ami némi aggodalomra is okot adhatna, de Huntley elárulta, hogy a BMW márkaszervizzel már felvették a kapcsolatot és minden szükséges karbantartást elvégeznek az autón. Gumijai szintén az eredeti, 1986-ban rákerült darabok, az eredetiség miatt ezeket meghagyják, de a vevő kérésére újakra is cserélik, ha használni is szeretné.
Kék szövet üléseket kapott, a jobb oldalra nem rendeltek visszapillantót, oldalindexek viszont kerültek rá
Műanyag kerékjárati íveiről lehet felismerni a 325iX-et
A Polaris Silver metál fényezésű autó különlegessége felszereltségét tekintve a két irányjelző az első sárvédőkön, ezek felárasak voltak akkoriban. Bár egyszerű E30-nak tűnhet, az összkerekes modellt könnyen felismerni, kerékjárati íveit műanyag elemekkel toldották meg, melyeket a karosszéria színére fényeztek. Az E30 325iX a BMW első összkerekes modellje volt, ezzel együtt pedig az első összkerekes 3-as is, utána pedig úgy tűnt, nem is lesz, mivel utódjából, az E36-ból már nem készült ilyen, az E46-ból viszont már igen. A 325iX motorja 170 lóerőt teljesít 5800-as fordulatszámon és 222 Nm nyomatékot 4300-on, ráadásul ötfokozatú kézi váltóhoz csatlakozik. A modell igencsak népszerű volt az északi országokban, fő piaca Kanada volt, így az Európai példányok önmagukban is meglehetősen ritkán fellelhetőek, pláne jó állapotban. A SuperVetturánál tudják, mennyire különleges a konkrét autó, árát is elég merészen szabták. 48 000 fontot kérnek érte, mely jelenlegi árfolyammal számolva közel 20 millió forint, ebben benne vannak a helyi adók is, exportra 40 000 fontért hirdetik, mely szintén igencsak magas, több mint 16 millió forintnak felel meg. Az autó állapotát tekintve, aminél tökéletesebb nem is lehetne, talán nem is annyira magas összeg, pláne, hogy nincs hozzá hasonló.
Közel 20 millió forintot kérnek érte Angliában, nincs még egy ilyen állapotú 325iX, de talán E30 sem
Fotók: SuperVettura
Masszív vas au tuti , őkelme még nem a spórolás jegyében készült.