Nem fogott össze a Volkswagennel a Renault az olcsó villanyautóik közös fejlesztéséhez, helyette a franciák inkább egy kínai partnert választottak, hogy alacsonyan tarthassák az árakat. További költségcsökkentés gyanánt a gyártást sem francia földön tervezik: a kifutó Smart Forfour és Renault Twingo, illetve a jelenlegi Renault Clio és Mitsubishi Colt modelleket árasztó, a szlovéniai Novo Mestoban található Revoz autógyár végzi majd az összeszerelést.
Éves szinten 150 ezer példány gyártását tervezik az újdonságból, azt viszont nem árulták el a franciák, hogy milyen összeget kell az üzem fejlesztésébe és a gyártósor kiépítésébe fektetni a munkakezdéshez. Ellenben az kiderült, hogy szeretnék 10 óra alá szorítani egy Twingo példány teljes gyártási idejét, ami tovább csökkenthetné a költségeket. Mindez fényt jelent az alagút végén a szlovéniai gyárnak is, ahol jelenleg csökkentett műszakszámban dolgozik a mindösszesen 1400 alkalmazott. Az új modell érkezésének köszönhetően nem kell további leépítésektől tartaniuk a dolgozóknak.
Remélem lesz józan eszük és a sorozatgyártott modellen nem erőltetik az 5-ajtósságot. Már a Renault 5-ön is csak szódával elmegy, de egy még kisebb autón nagyon nyomorult ajtók jönnek csak ki, mint az Aygo X-en. A 10kWh/100 km nagyon takarékosnak hangzik – kíváncsi vagyok mi lesz az ára – mármint nem a vételára mert azt írják, hanem mit kell feláldozni a műszaki paraméterekből ezért a fogyasztásért.