Jelenleg Emdenben készül a köépkategóriás VW, ám 2022-tól elektromos autók veszik át az uralmat a gyárban, így a Passatnak költöznie kell
Nemrég számoltunk be arról, hogy a
Passat esetében a törökországi gyártás szinte már eldőlt, az új Volkswagen gyár az ország ázsiai részen épült volna fel. Talán a mostani szíriai fegyveres konfliktusoknak is köszönhetően viszont erősen kérdésessé vált a gyár sorsa, így a gyártás új helyszíneként a már meglévő pozsonyi üzem is felmerült. A szlovákiai üzemben jelenleg a konszern óriásai és törpéi készülnek: a Volkswagen Touareg és az Audi Q7/Q8 mellett a VW Up! és testvérei (SEAT Mii, Skoda Citigo) is itt gördülnek le a szalagról. Öröm az ürömben, hogy a pozsonyi gyárban felszabadulhat némi kapacitás, ugyanis a miniautók szegmense egyre zsugorodik, így a 2011 óta kapható VW Up! akár utód nélkül is eltűnhet.
A jelenlegi politikai helyzet miatt biztonságosabb és kiszámíthatóbb lenne az európai gyártás, persze az olcsóbb munkaerő inkább Törökországban van
Az új gyárra több európai ország is pályázott, többek között Bulgária, Románia és Szerbia is szívesen tudná határain belül az új Volkswagen üzemet, így Törökországnál jóval biztonságosabb helyen is készülhetne a
VW Passat és a
Skoda Superb. A helyzetet némileg bonyolítja, hogy egy korábbi kiszivárgott döntés értelmében a
Skoda Karoq is Szlovákiában készülne, így az üzem bővítésére mindenképp szükség lenne. A Volkswagennek már csak szűk három éve van az új gyár felépítésére vagy egy meglévő bővítésére, így a döntést nem lehet sokáig halogatni.