A GTS csak 20 colos felnivel készül, a 400 lovas modell külsejét fekete elemek dobják fel
A csúcsverziótól örökölt motorral folytatja pályafutását a Porsche 718 Boxster/Cayman GTS. A négyliteres szívómotor az eddigi 2,5 literes turbós blokkot váltja, ami a hengerek számában is növekedést jelent, mivel a búcsúzó erőforrás négyhengeres, a GT4-től örökölt motorban pedig hat henger dolgozik. A lóerők tekintetében is többlet várható, amivel a legerősebb verzió felé tesz egy határozott lépést a GTS.
Az eddigi 366 lóerő helyett kereken 400 ló költözik a motortérbe, ami csak 20 lóerővel marad el a Boxster/Cayman legfürgébb változatának számító 718 Cayman GT4/718 Spyder párostól.
A négyliteres blokk legerősebb változatához hasonlóan a kissé gyengébb GTS-hez sem lesz kérhető a dupakuplungos PDK váltó, így alapáron jár a kuplungpedál.
A hathengeres boxermotor képes az egyik hengersort kikapcsolni, ám ennek ellenére is nőtt a fogyasztása a turbómotorhoz képest
A 4,5 másodperc alatt százra ugró modellek megkapják a Porsche Active Suspension Management állítható futóművet, amivel két centivel lejjebb engedhető a karosszéria, továbbá a Porsche Torque Vectoring a két hátsó kerék között osztja a hajtónyomatékot, a kanyarból történő kigyorsítást pedig elektronikus vezérlésű differenciálzárral segíti. A 293 km/h-ás végsebességre képes modellek megzabolázásában elől 35, hátul 33 centiméter átmérőjű féktárcsák segítenek, amik felár ellenében kerámia-kompozitból is készülhetnek. A motorcserével az alapár 1,2 millió fonttal nőtt, így minimum 27 millió forint szükséges egy 718 GTS birtoklásához.
Hátulról a fekete légterelők árulkodnak arról, hogy itt egy GTS-ről van szó, a nyitott változatért legalább 28 millió forintot kell fizetni, a forgalmazás tavasszal kezdődik