Időről-időre visszatér a Vanquish az Aston Martin kínálatába. Az első generáció 2007-ben távozott, a második 2012 és 2018 között készült, a legfrissebb nemzedék tavaly debütált. A most is kizárólag V12-es motorral készülő típusból eddig csak a kupét árulták, de szerencsére már az idén beszerezhetővé válik a kabrió.
A megjelenés igazodik a kupéhoz, az Aston Martin ezúttal is két marokkal mérte a ízlést. Finom részlet az utasteret körbeölelő króm, látványosak az önmagukban végződő hátsó lámpák, a négy kipufogó nem hagy kétséget a teljesítmény felől. A hosszú orr, rövid far felépítés nyitott állapotban még jobban érvényesül, az ülések csak néhány arasznyira vannak a hátsó tengelytől, a “premium gap” is jókora.
A motor továbbra is az 5,2 literes ikerturbós V12-es, a teljesítménye 835 lóerő és 1000 newtonméter, amely a nyolcfokozatú ZF váltón keresztül csak a hátsó kerekeket forgatja. Ezzel jelenleg csúcstartó az Aston Martin, nincs a piacon még egy ilyen erős orrmotoros modell. A kabrió 95 kilóval nehezebb a kupénál, így “csak” 3,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a zárt változat két tizeddel fürgébb, a végsebessége pedig 342 km/óra. Hivatalos ár még nincs, de várhatóan valamivel drágább lesz a 170 milliós kupénál, ráadásul évente kevesebb mint 1000 példány gyártását tervezi az Aston Martin, így nem árt résen lenni.