Szívesen látjuk – Opel Grandland X
Erre azért nem mondanék nemet – Opel Grandland X 1.6 Turbo teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Úgy sikerült megőrizni az Opel értékeit a PSA csoportnak, hogy aki nem húzta fel magát azon, hogy németből francia termékké vált, annak fel sem tűnik a dolog. Ráadásul jobban is jár, mintha GM termék lenne.
Ez a forma még mindig jó, egyszerű crossoveres, bármiféle drámai túlzást mellőzve
Komoly dilemmát okozott az PSA csoport bejelentése 2017-ben, mikor attól zengett a világsajtó, hogy felvásárolták az Opelt. Nehéz volt még eldönteni akkor, hogy mennyire járunk ezzel jól, az persze nem volt kérdés, hogy a márkának jó lesz-e. Garantálható volt a folyamatos negatív évzárások után, hogy a PSA házassággal csak nyerhet az Opel, méghozzá a fennmaradását. Az üzleti oldal viszont ritkán érdekli a vásárlókat, a legtöbben csak azt látták benne, hogy mostantól a jól megszokott német termék helyett franciát kapnak majd a pénzükért, amin sokaknak a szíve szakadt meg. Nem vagyok Opel hívő, de felszisszentem én is, viszont érdekelt, mi sül ki belőle, mondjuk a Crossland X-szel első körben nem sikerült meggyőzniük, aztán jött a nagyobb Grandland X. A PSA EMP2 padlólemezére épült nagyobb crossover már első körben is bejött, épp azért, mert úgy éreztem, nem kaptam ordítóan más, franciás élményt, amit látok, amit érzek, amit hallok, az opeles és semleges.
Az Innovation kis króm díszei jól állnak neki, még mindig a csomagtér fedélen van a kedvenc részletem
Az ajtók teljesen betakarják a küszöböt, okos megoldás a koszos nadrágszár elkerülésére
Ez a crossover őrület annyira hidegen hagy, az erőltetetten emelt és fura arányú autók között viszont a Grandland X valahogy kiadja. Méretileg még éppen nem tolakodó, kellően széles is a magasságához, vagyis stabil, nem túl hosszú, manőverezni még tolatókamera nélkül is pofonegyszerű vele. Még mindig jól áll neki az Opel ruha, valójában ezen a téren semmi nem változott, mióta megjelent, de egy pillanatig sem nevezném megfáradtnak a dizájnt.
Különösebb érzelmet nem vált ki, de jó ránézni, és nagyjából ennyi a dizájn lényege.
Nincs itt semmi látnivaló, csak kedves formák és egészen jó anyagok, utóbbi a hátsó sorban azért megkérdőjelezendő
Tempomat, kormányfűtés és kulcs nélküli nyitás-indítás is lehet a fedélzeten
A legnagyobb változás most a technikát érte, megérkezett végre a PSA-féle 1,6-os turbós benzinmotor. Ez már teljesen új fejlesztés a korábbi, egyébként nem épp alaptalanul rossz hírű THP motorhoz képest. Hangyányit gyengébb, mint az Opel-féle 1,6-os turbó, 180 lóerős és 250 Nm nyomatékú, előbbit viszonylag magasan, 5500-as fordulatnál képes leadni, utóbbit viszont már 1750-nél. Kellemes jelenség, és használni is elég kényelmes vele a Grandland X-et. Egy kicsit azért furcsa 180 lóerőre mondani azt, hogy kellemes, de sajnos az van, hogy a teljesítmény ma már laboratóriumi eredmény, ahogy a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás is, érzetre ez már nem az, mint amit régen jelentett. Félreértés ne essek, semmiképp sem kell egy ilyen autónak sportosnak lennie, de ütősebben hangzik a 180 lóerő, mint maga az élmény.
Nem épp pozitív, hogy csak automata váltóval érhető el, az viszont mindenképp díjazandó, hogy legalább normális bolygóműves automatát kap.
Ez a mai duplakuplungosok bénázásai között egy kimondottan jó élmény. Fogyasztásban is elég erős, de egy ilyen párostól balgaság is elvárni, hogy 10 liter alatt fogyasszon városban, szerencsére ehhez hozzátartozik az is, hogy meglódul rendesen, ha arról van szó.Van hely bőven, mindkét sorban fűthetőek az ülések, de nem túl hatékonyan
Láblendítésre motorosan is nyílhat az 514 literes csomagtartó, alá kerül a Denon hifi mélynyomója
Egészen meglepő, hogy a sok új modellhez képest nem jár hozzá lényegében semmilyen biztonsági vezetéstámogató rendszer.
Vagyis a ráfutásgátlós, sávtartós, vészfékezős és fáradtságfigyelős csomagért az Ultimate felszereltségen kívül mindegyikhez 160 000 forintot kell fizetni és a belépőszinten nem is elérhető. A bővebb téli csomagnak most kimondottan örültem, a két első és a két szélső hátsó ülés mellett a kormány is fűthető, bár azt kell mondjam, előbbiek a bőrüléseket épp csak fellangyosítják.Kellemes vezetni, elég az erő benne és az automata váltó is ügyesen követi a motort
Alapáron nincsenek vezetéstámogató rendszerei, 160 000 forintos extra a sávtartós, vészfékezős csomag
Rugózása feszes, futóművének vannak furcsa mozgásai, de ennél többet nem kell tudnia
A hibrid modellben és a tesztautónkban az a közös, hogy a hibrid hajtáshoz is az 1,6-os turbómotor adja az alapot.
Lesz belőle két villanymotorral is kiegészített, összesen 300 lóerős teljesítményű, elöl-hátul hajtó kivitel is. Azt hiszem, az lehet a következő nagy lépcsőfok az Opel életében, annyira jól állna ezeknek az egyébként könnyedén vezethető és mozgó modelleknek a teljesen csöndes és emissziómentes haladás, a Peugeot-kból is régóta várjuk már a - szintén érkező - hibrideket. A Grandland X-nek már látatlanban is jól állhat a hibrid hajtás, az amúgy is meglepően pihentető használathoz sokat hozzá fog még tenni, pláne zöld rendszámra is jogosult lesz.Jól áll neki a 180 lóerős benzinmotor, még jobban fog majd a hibrid hajtáslánc