Szívat a tetőcsomagtartó
Nem mindig jobb a frissített modell, például a tetőcsomagtartó is bután változhat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mondeo-fanatikus kollégánk negyedik Mondeóját vette zsinórban, a legújabb azonban tetőcsomagtartójával bosszantja.
Nincs nagyobb elismerés egy márkának, mint az, ha a vevő ismét az adott modellt választja. Az pedig extra öröm a gyártónak, ha valaki negyedszerre is ugyanazt a sorozatot választja. Kollégánk ezt tette tavaly télen, három darab használt Mondeo kombi után a negyediket újonnan vette meg. Használtan ugyanis nem talált ínyére valót, az idén kifutott régire pedig már akkor nagyon jelentős, csaknem 25%-os kedvezményt adtak. Nem csupán ahhoz ragaszkodott, hogy Mondeója praktikus kombi legyen, hanem például ahhoz is, hogy csomagterében meglegyen a kihúzható raktérpadló, ami nagyban megkönnyíti annak pakolását. Természetesen megrendelte a gyári tetősínt és az ahhoz való keresztlécet is.
Viszont míg a Mondeo MkIV széria korábban (még az első komolyabb frissítés után is) a tetőtől elálló alapléceket adott, a legutolsó példányok már a tetőbe-süllyesztett kialakításút. Utóbbi kecsesebb, aerodinamikailag is jobb, csak épp az eredeti funkcióját meglehetősen korlátozottan látja el. Kerékpártartót, síboxot természetese ugyanúgy lehet keresztléceire szerelni, mint a régire, ha viszont csak egy karácsonyfát, egy hosszú gerendát, vagy egy csövet szerelnénk fel, azt nem tudjuk oldalra biztonságosan rögzíteni, ugyanis nincs olyan hosszanti huroklehetőség, ahová kötözni lehetne. És ez sajnos így van a legtöbb mai modellnél.
Megoldás lehet, ha a tetőcsomagtartó oldalsó burkolatát nem szereljük fel, ott ugyanis akad egy kis pont, ahol megakadhat az odahurkolt kötél, ám az elkerülhetetlen lazulást követően könnyen lecsúszhat onnan is, ráadásul ott a keresztgerenda széle éles, akár el is vághatja a nekidörzsölődő kötelet. Mi a megoldás? Már akár az is, ha fent van egy kerékpártartó, de legalább egy U-profilos vagy a keresztléc műanyag középrészébe fúrt merőleges csapot (csavart kell felszerelni, amelyhez már kellő biztonsággal, úgy tudjuk rögzíteni a tetőre rakható (akár 75 kilogrammos) szállítmányt, hogy az ne csak előre-hátra, hanem oldalra se csúszkálhasson. A gyári kialakítás alapján a tetőbe süllyesztett alaptartóval erre ugyanis nincs mód. Vagy talán arra gondoltak a gyárban, hogy majd a kilincsekhez, netán a szintén feláras vonóhoroghoz kötözzük a hevedert, vagy esetleg a tetőablakon kinyúlva tartjuk a csomagot, s védjük az oldalra csúszkálástól?
Van egy rossz hírünk: a legújabb Mondeo is süllyesztett tetősíneket kap, csak remélni tudjuk, hogy okosabban kialakított keresztlécekkel.
Itt egy link ami ugyanezt a megoldást mutatja meg https://hungarianwobblers.wordpress.com/2014/12/30/a-kajak-szallitasa/
Megoldás kb. 2000 forint. Kell 2db min. 2,5 méter hosszú heveder kötél. Oda-vissza duplán lell átfűzni, két oldalt a tetőrúd alatt, és oda-vissza a rögzítendő tárgy felett. Így a cucc nem tud elcsúszni oldalra a fenti tetőrúdon sem.
Vasarozni zoltsegezni nagyobb autot kell venni. 40 eve van mindig legalabb egy combi auto a csaladban de meg soha nem kellett vagy nem hianyzott a csomagtarto rola.