Színváltós nyitható tetőt hord az új Mercedes-Benz SLK
Íme az új Mercedes-Benz SLK
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak nyitható, változtatható fényáteresztő képességű tetőt kapott a harmadik generációjával az SL-re emlékeztető SLK.
Ember legyen a talpán, aki eligazodik a Mercedes névrendszerében. Nincs sok létjogosultsága az önálló kupéknak, hiszen az E-ből már jó ideje létezik Coupé és hamarosan befut a C Coupé is, mégis létezik SL és CL is. Kétség kívül több értelme van bármelyiknél az első generációjával 1996-ban bemutatkozott SLK-nak, mely a márka első, és azóta is egyedüli keménytetős kabriójának számít. Az első nemzedéknél az elektromosan nyíló kupola kellőképpen különlegesnek hatott, hiszen akkor más autógyár még nem kínált ilyet, aztán 2004-ben jött a második generáció, a kabriózást hideg időben is megfázás-mentessé tevő, nyak köré fújt meleg levegős virtuális sállal, most pedig itt a harmadik nemzedék, melynek teteje nem csak nyitható, hanem teljes egészében üvegből készül és a fej fölötti rész a Magic Sky Control kapcsolóval sötétíthető. A friss forma az előző Formula-1-es jellegű csőre helyett a rangosabb SL-ére emlékeztető, a motorpaletta a márka frissebb, de ismerős egységeit hozza.
Az SLK 200 alapgép 1,8 literes, 184 lóerősre töltött benzines, 6,1 l/100 km vegyes fogyasztással, 142 gramm/km szén-dioxid emisszióval és 7 másodperces 100 km/órára gyorsulással, 240 km/órás végsebességgel. Hatfokozatú manuális váltója helyett 7 sebességes automata is kérhető, ugyanez alapból jár a szintén 1,8 literes, de 204 lóerős SLK 250-hez. Ez utóbbi 6,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/órás tempót és 243 km/órával is futhat, vegyes fogyasztási értéke 6,2 l/100 km, szén-dioxid kibocsátása 144 g/km. A paletta csúcsán a 3,5 literes, 306 lóerős, közvetlen befecskendezésű, V6-os benzines áll, az automataváltó természetesen az SLK 350 verzióhoz is alapáras. A csúcsgép 5,6 másodperc alatt érhet 100 km/órára, végsebességét már elektronika korlátozza 250 km/óránál, vegyes fogyasztása pedig még mindig meglehetősen kedvező, 7,1 l/10 km, szén-dioxid emissziója 167 g/km. A meglehetősen kedvező fogyasztási értékekben a Cw=0,32-ről 0,30-ra apasztott légellenállásnak és a mindegyik verzióhoz alapáron adott start/stop elektronikának is jelentős szerepe van.
Az új SLK Németországban január 17-től, 38 675 eurós alapárral, azaz a kifutó verziónál mintegy 500 euróval drágábban rendelhető. Amennyiben itthon is megmarad a nem egész 150 000 forintos árnövekedés, 11,8 millió forint körüli vételár várható. Hozzánk márciusban várható az újdonság, dízelmotor vélhetően később sem lesz, AMG verzió azonban idővel minden bizonnyal megjelenik, utóbbit 5,5 literes, dupla turbós V8-as hajthatja.