Ígéretéhez hűen, a Porsche a szintetikus üzemanyagok fejlesztésével is foglalkozik. Új versenyautójukba az is tankolható
Erősebb, gyorsabb és látványosabb elődjénél a Porsche 911 GT3 Cup, főleg a képeken látható bemutató fényezéssel. Persze az ügyfélautókon nem marad rajta a pályák vonalvezetésével telepakolt fólia, de jól szemlélteti, hogy világszerte népszerű a versenyautó. Aki jobban megfigyelte a pályákat, felfedezhette az amerikai „karikákat” is, bizony, jövőre már az USA-ban is indul nemzeti Porsche kupa.
7. generációjához érkezett a kupás versenyautó
A 911 GT3 Cup az első versenyváltozat, ami a 992-es szériából készült, tehát a 911 nyolcadik generációjából. Maga a Cup története 1990-ig nyúlik vissza, akkor alkották meg az első példányokat a 964 alapjain. A német Carrera kupában 260 lóerővel versenyeztek, majd 1993-ban megalakult a Porsche Szuperkupa az F1 betétfutamaként, ahol szintén a 911 Cup változatai rótták a köröket. Az ezután következő 5. generáció pedig tovább növelte a zuffenahuseni márka hírnevét.
Eddig 4251 darab 911 Cup készült
Szokás szerint hathengeres boxer dolgozik az új versenygépben, amelynek 3996 köbcentijéből 510 lóerőt és 470 Nm forgatónyomatékot sajtoltak ki. A 8400-as fordulatnál jelentkező maximális erő 25 pacival több, mint az elődben. Ráadásul a 110 literes, FIA szabályoknak megfelelő üzemanyagtartályba szintetikus folyadék is tölthető, amivel csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás a versenyek során is. Természetesen versenyautó lévén a hatfokozatú, szekvenciális váltót a kormány mögötti fülekkel lehet kezelni, és ahogy az illik egy versenyautónál, az utasteret teljesen kibelezték, becsövezték.
Versenykormány és kibelezett utastér, ahogy egy versenyautóhoz illik
Fejlesztették az aerodinamikát is. A karosszéria alapját a Turbo változat adja, így a GT3 Cup 28 milliméterrel szélesebb az elődjénél (1902 milliméter). A Cup hetedik generációja még nagyobb leszorítóerőt produkál, többek között a nagyobb, 11 fokozatban állítható hátsó szárnynak köszönhetően. De ugyanígy elöl is új aero-elemeket kapott - mind-mind a jobb tapadást szolgálja. A kasztni 70 százaléka acél, 30 százaléka alumínium, de a motorháztető, az ajtók és a hátsó szárny szénszálas műanyag. Az ablakok pedig könnyű polikarbonátból készültek, így végül a mérlegen csupán 1260 kilogrammot nyom a versenyautó. A gyári adatok szerint 100 órányi versenyzés után szükséges a motort nagyobb ellenőrzésre küldeni, míg a váltót 60 órányi versenyzés után. Remélhetőleg jövőre gyorsan helyreáll az autósport élete is, és hamarosan éles körülmények között bizonyíthat az új 911 GT3 Cup.
Jövőre már versenyeken is láthatjuk elméletileg