Komoly védelmi arzenált pakoltak ebbe a GLE-be
Mercedes-Benz Experimental Safety Vehicle, vagy németül fahrzeug, tehát ESF néven fut a csillagos márka legújabb tanulmányautója, amely a friss és eljövendő biztonsági fejlesztéseket mutatja be. Persze nem újkeletű a dolog, hiszen a biztonsági fejlesztésekkel foglalkozó ESF program már hosszú évtizedekre nyúlik vissza.
Nem ma kezdte a Mercedes a biztonság fejlesztését
Legutóbb 2009-ben alkottak hasonló járművet, akkor az S-osztály alapjain. Abban a kísérleti járműben debütált a biztonsági övből kinyíló légzsák, illetve az aktív távolsági fényszóró asszisztens. A mostani GLE-ben viszont olyan technikák kaptak helyet, mint például a 4-es szintű önvezető képesség, de az utastérbe bekukkantva meghökkentő az új kormánykerék, ami kisebb és a versenyautókban látotthoz hasonló. Ráadásul képes visszahúzódni a pedálokkal együtt egy baleset során, csökkentve a sérülés veszélyét. Ennek csökkentésére újfajta légzsákokat is elhelyeztek az autóban, amik szinte „becsomagolják” az utasokat.
Még biztonságosabb gyerekülést fejleszt a csillagos márka
Az autóban látható gyermekülés a baleset bekövetkezte előtt megfeszíti az öveket és felfújja a légzsákot (majd úgy is tartja), hogy jobb védelmet nyújtson a kicsiknek. A GLE képes érzékelni a gyermekülés megfelelő használatát is, illetve az ott utazó gyerek életfunkcióit. A hátsó forgalmat figyelő rendszer ráadásul automatikusan előremozdítja a járművet (amennyiben van hely), ha túl nagy tempóval közeledő másik járművet érzékel.
Újfajta légzsákokkal is kísérletezik a Mercedes
Emellett a hűtőrácsot és a hátsó ablakot kijelzőkkel látták el, illetve a tetőre is jutott egy felnyíló figyelmeztető jelzés, ami segít, hogy a gyalogosok és a többi autós is láthassa, mi a szándéka a sofőrnek vagy az épp önműködő módban haladó járműnek. Az autót egyébként egy hibrid rendszer hajtja, ám a koncepcióautó a biztonságot állította középpontba ezért az egyelőre még be sem mutatott hibrid GLE műszaki adatairól nem árultak el semmi.
Információk vetíthetők a hűtőrács helyén található felületre