Szinte semmit sem fogyaszt a sok új Toyota
Bővült a család - Toyota Full Hybrid bemutató
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már öttagú a Toyota nálunk is elérhető hibrid modellpalettája - az Auris és a Prius mellé megérkezett ugyanis a Yaris Hybrid, a Prius Plug-in és a hétüléses Prius+ is.
Már nem kevesebb mint öt hibrid, vagy ahogy hivatalosan illik fogalmazni, Full Hybrid autója van a Toyotának, hiszen a harmadik generációs Prius és az Auris HSD mellé újabb három környezetbarát modell érkezett a piacra. Bemutatkozott a konnektorról tölthető Prius Plug-in, a hétüléses Prius és a Yaris Hybrid - utóbbit egy rövid kör erejéig vezettük is.
Miközben egyre-másra jönnek a hétköznapi használatra korlátozottan alkalmas és rendkívül drága elektromos autók, no meg a szintén nagyon nem olcsó hatótávnövelős mutánsok, a Toyota szép csendben, 1997 óta több mint 4 millió eladott hibriddel büszkélkedhet. Európában 400 ezer, Magyarországon - importőri úton - 1500 ilyen példányt értékesítettek. A harmadik szériás Prius világszerte 454 ezres eladási számával abszolút bronzérmes az idei első hat hónapot tekintve, ez pedig már nem piskóta - a Toyota (a Lexus prémiummárkával karöltve) az év végéig tisztes 1 millió hibrid forgalomba helyezésével kalkulál.
Miért ragaszkodik a Toyota a HSD (Hybrid Synergy Drive) hajtáslánchoz, miért nem "utazik" a mások által oly' kedves zéró emisszióra? Amint az a budapesti sajtótájékoztatón elhangzott, azért, mert (még) nincs meg a megfelelő infrastruktúra, nem alkalmas a környezet a kizárólag elektromos energiát használó villanyverdák elterjedésére. Nyilván a Toyotának is van (nem Európában) elektromos vagy épp üzemanyagcellás autója, de a márka szerint komoly jövője csak az 1-2 személyes kis villanyos járműveknek lehet, no meg a hibrideknek, a plug-in hibrideknek és az üzemanyagcellás kocsiknak.
Az ügyfél azt várja, hogy városon belül elektromos üzemmódban, üzemanyag-fogyasztás nélkül használhassa autóját, de jó legyen hosszabb távú utazásokra is kényelmesen, kompromisszummentesen. S egy töltéssel hány kilométer megtételére legyen képes az autó? Legalább 20-ra. Abból jutottak erre a következtetésre, hogy a konnektorról tölthető Priusból 600 darabos flottát bocsátottak ki, s az egy év alatt összesen 800 ezer km során a felhasználók átlagosan napi 20 km-t (sem) tettek meg (otthonukból a munkahelyükre, s vissza). S mennyit tud a Prius Plug-in? Elvileg 25-öt... És hol töltötték autójuk akkumulátorait? Lakhelyükön, azaz gyorstöltőre sem volt szükségük.
A "normál" Prius NiMH cellái helyett a Prius Plug-in 230 V-os hálózatról 1,5 óra alatt feltölthető, kimúlásukat követően újrahasznosított akkumulátorai lítium-ionosak, s miként arról korábban mi is beszámoltunk, Glattfelder Béla európai parlamenti képviselő révén már magyar sofőr is tesztelte a modellt. Most pedig vásárolt is egyet - a Magyar Szolár Szövetség elnöke az újságírók előtt vehette át az első hazai Prius Plug-in kulcsát Hiroshi Saitótól, a Toyota Motor Hungary elnökétől. A környezettudatos gondolkodást hirdető Glattfelder elmondta, hogy a tesztidőszak 600 km-e alatt jobbára a fővárosban autózva - nyilván gyakori töltéssel - 1,5 l/100 km-es fogyasztást ért el, ami még a gyári 2,1-es, 49 g/km CO2-kibocsátást feltételező értéknél is kedvezőbb.
Hibrid kéne, hétszemélyes? A Prius+ az ön autója. A mérnökök az első hibrid egyterű esetében is mindent megtettek, hogy se alaktényezőben (0,28), se súlyban ne szálljanak el (mindössze 125 kilóval nehezebb a standard Priusnál), a lítium-ion akksi az első ülések alá került, a csomagtartó ötszemélyesen 505, hétszemélyesen is 200 literes. A Prius+ vegyes fogyasztása 4,1-4,4 l/100 km, ami 96-101 g/km-nek felel meg. Másfél tonnás, igazi családi mindenesként. Alapára 8 999 000 forint.
Konnektoros Prius ide, hétüléses Prius+ oda, a legnagyobb sláger mifelénk a Yaris HSD lesz - a tiszta üzeme mellett árával is vonzónak titulálható hibrid miniről ebben a cikkben szinte mindent megírtunk, most csak azt emelnénk ki, hogy 4,6 millió forint alatti indulóára bizony erőteljesen megkérdőjelezi a kis dízelek létjogosultságát. Nincs benne semmi olyan, amitől a dízelek takarékosak, s amik a dízelekben el szoktak romlani. Másfél literes benzines és elektromotorjával, 99 lóerős összteljesítménnyel, automata váltóval 3,5 l/100 km a fogyasztása, 79 g/km a CO2-emissziója, miközben ha kell, 11,8 mp alatt 100-on van, s 165 km/h-val is képes haladni. Utóbbiaknál fontosabb, hogy városi fogyasztása szenzációs 3,1 l/100 km is lehet a "gyakran választható nulla NOx-, részecske- és CO2–kibocsátással járó EV-üzemmóddal".
Milyen vezetni? A röpke próbakör tapasztalata szerint olyan, mint egy Yarist, illetve olyan, mint egy Priust vagy egy Auris HSD-t - egyszerű, csendes, kényelmes. Állítólag 50 példányt már meg is rendeltek belőle közepes vagy a legmagasabb felszereltséggel, a sláger pedig olyannyira a fehér szín, hogy szinte mindenki azt akarja. Szerintünk kékben sem rossz. De az sem rossz, hogy a Toyota kőkeményen kiáll elvei mellett, s folytatja modellpalettájának kizöldítését. Önnek milyen Toyotája van? Készüljön fel rá, hogy hamarosan hibridként, standard vagy konnektoros hibridként is kapható lesz...
[i]„Akkor segítek: Az Opel Duna foglalkozik az Ampera forgalmazásával, a honlapjukon megtalálsz minden információt.”[/i]
Az opelduna.hu-n egy kép van az Amperáról ami azt mondja hogy hamarosan és csak náluk, ha rákkantintok akkor az „oldal nem található” hibaüzenetet kapok. 🙂
[i]„Ha a Prius Plug-In Hybridet 8-9 millióért adnák, akkor lenne valami létjogosultsága azok számára, akik napi 25 km-t mennek átlagosan, de 12 millióért nagyon durván húzós! Az Ampera kicsivel többért 80 km-t tud.”[/i]
Nem vitatom, hogy a magyarországi új Prius árak teljesen elszálltak. A plugin különösen. Néhány éve még 7 millióról indult a normál új Prius ára (és az is túl volt árazva a magyar átlag lehetőségekhez képest), ez ma 8 misi hála a spekulánsoknak. Amíg nem lesz Európában Prius gyártás, addig ezek mindig ilyen irreálisan magasan lesznek, mert az elbaszódott Yen-Ft árfolyamot a szállítási költséget és a vámokat is ráverik.
A Yaris hibrid viszont Európában készül, és egész elfogadható lett az ára relatíve a többi új, hasonló járműhöz képest.
Az Ampera azonban hiába készül Európában, így is teljesen értelmetlen ára van, alig fognak belőle itthon venni.
[i]„Az Ampera kicsivel többért 80 km-t tud.”[/i]
Az a kicsi az nem kicsi, és ha rálépek a pedálra és/vagy olyanok a viszonyok, akkor az a 80 km alig lesz több mint 40.
[i]„Ám néhány hét múlva kezdik gyártani a Volvo V60 Plug-In Hybridet, ami 45 km-t tud elmenni egy töltéssel. 2013 nyarára Magyarországon is kapható lesz.”[/i]
Akkor majd nézd meg az árát, az előzetes becslések alapján 16 millió felett lesz és az is csak egy kerregő-rákkeltő szar. Úgy halott ahogy van.
[i]„Ezeket csak azért mondom, mert ha a Toyota nem kapja össze magát és nem mutat fel nagyon rövid időn belül valódi ÉRTÉKET, akkor a konkurencia teljesen elnyomja majd az elektromos autó dömpinggel, ami a következő 1 év során várható itthonra Magyarországra is.”[/i]
Neked ez a mániád, és már jól láthatóan az agyara is ment. Ki ad értéket, aki majdnem másfél millió hibridet ad el ÉVENTE nyereséggel, vagy az aki néhány ezret eszement áron masszív veszteséggel?
A Toyota egyelőre amúgy NEM IS AKAR foglalkozni az elektromos autókkal, ezt már többször is bejelentették, legutóbb éppen ma. És azért nem, mert úgy látják, hogy a mai bicebóca akkumulátorok korlátait a vevők messze döntő többsége nem fogadja el és/vagy nem hajlandó még felárat is fizetni értük. És ezt valószínűleg teljesen jól látják. Ettől függetlenül mindenki másnál messze nagyobb erőkkel és költségvetéssel fejlesztik az akkumulátorokat – pl. solid state, lithium-air -, és ha minden jól megy 2015-2020 között már lesz olyan ütőképes, és a élesben is bevethető akkumulátoruk (konkrátan a solid-state-battery), ami a mai bicebóca litium-ion-okhoz képest 3-5x-ös energiasűrűséget, többszörös teljesítménysűrűséget, és mindemellett(!) töredék árat fog tudni produkálni. A Toyotának nem az a célja, hogy első legyen az elektromos autók területén – azt amúgy is elbukta már -, hanem a legjobb. Masszívan nyereséges cég, óriási tartalékokkal, nincs rászorítva arra hogy kockázatos hókuszpókuszokba kezdjen. Majd ha eljön az idő le fogják tenni az asztalra ezen a területen is az aduászt, és az nagyot fog ütni. Viszont sajnos ez még odébb van.
Éppen ezért most teljes erővel a hibrid vonalat nyomják, a plugin hibrideket is beleértve. Nyugodtan kioktathatod a Toyotát vagy bárki mást is a témában, csak elég röhejes ez, mert neked még szinte soha semmi sem jött be amit állítottál – a gyökeres ellentéte azoknak annál inkább -, a Toyota meg a világ legnagyobb autógyártója és sokszorosan a világ messze legnagyobb hibrid gyártója, senki a közelében sincs, se technológiailag, a piaci részesedést tekintve meg pláne nem.
[i]„A jelenlegi, szintén meghibásodás mentes 14 éves dízel autóm 3.6 litert fogyaszt 80 – 90 km-es sebességgel közúton, 4.5 litert 120 km-es sebességgel autópályán és maximum 6 litert városban, de ez a maximális fogyasztás, amikor nagyon dinamikusan, klímával közlekedek vele. A vételára pedig állapottól függően 150 ezer és 600 ezer Ft között mozog. (Nem tudom figyelted-e, hogy a maximális fogyasztási értéket adtam meg, nem pedig a minimálisat, ahogy a toyota.) Ezért nem létjogosult a Prius, mert nem produkál számottevő fogyasztási értéket.”[/i]
Ez mind „csodálatos”, csak tudod egy nagyon-nagyon beteg ember gondol komolyan egy ilyen összehasonlítást. A 14 éves koromgyáradat egy 14 éves Prius-al vesd össze és akkor beszélhetünk.
A Toyota meg nem a minimális fogyasztást adja meg – mert az NULLA! -, hanem ami Európában neki és minden más autógyártónak kötelezően meg van adva, az NEDC tesztciklus alatti fogyasztását! Semmi mást nem is adhatna meg!
Majd ha a halálgyár dízelednek megadod az NEDC teszticklusban produkált fogyasztását azt lehet összevetni a 14 éves Prius hasonló adatával, annak van értelme, de a behaslalt és ellenőrizhetetlen valamint biztosan eltérő körülmények között elért mesefogyasztásaiddal nincs.
Akkor segítek: Az Opel Duna foglalkozik az Ampera forgalmazásával, a honlapjukon megtalálsz minden információt. Itt az Autónavigátoron van róla egy részletes teszt cikk, amiből sokminden kiderül, de biztosítanak tesztvezetést is az érdeklődőknek. (Én próbáltam, vezettem és óriási élmény a néma csend és az ülésbe préselő erő, amivel gyorsít a 310 Nm-es nyomatékú villanymotor.
Ha kimerülnek az aksik kb.: 80 km után és bekapcsol a benzinmotor, azt is alig lehet hallani. Nagyon fülelni kell hozzá, hogy valami kis „mintha” duruzsolást észleljünk.
Ha a Prius Plug-In Hybridet 8-9 millióért adnák, akkor lenne valami létjogosultsága azok számára, akik napi 25 km-t mennek átlagosan, de 12 millióért nagyon durván húzós! Az Ampera kicsivel többért 80 km-t tud.
Ám néhány hét múlva kezdik gyártani a Volvo V60 Plug-In Hybridet, ami 45 km-t tud elmenni egy töltéssel. 2013 nyarára Magyarországon is kapható lesz.
Ugyanekkorra jön a II. generációs Opel Ampera és a II. generációs Nissan Leaf 10 millió alatti vételárral, megnövelt hatótávolsággal. (Ez már kevesebb mint 1 év és a Renault elektromos autóiról akkor még nem is beszéltünk.) Ezeket csak azért mondom, mert ha a Toyota nem kapja össze magát és nem mutat fel nagyon rövid időn belül valódi ÉRTÉKET, akkor a konkurencia teljesen elnyomja majd az elektromos autó dömpinggel, ami a következő 1 év során várható itthonra Magyarországra is.
A jelenlegi, szintén meghibásodás mentes 14 éves dízel autóm 3.6 litert fogyaszt 80 – 90 km-es sebességgel közúton, 4.5 litert 120 km-es sebességgel autópályán és maximum 6 litert városban, de ez a maximális fogyasztás, amikor nagyon dinamikusan, klímával közlekedek vele. A vételára pedig állapottól függően 150 ezer és 600 ezer Ft között mozog. (Nem tudom figyelted-e, hogy a maximális fogyasztási értéket adtam meg, nem pedig a minimálisat, ahogy a toyota.) Ezért nem létjogosult a Prius, mert nem produkál számottevő fogyasztási értéket.
[i]„Aki egy kicsit is ért az autókhoz, autózáshoz világosan látja, hogy a Toyota teljesen hülyének nézi, hülyére veszi az embereket. Próbálkozik, fejleszt, de komoly eredmény vagy előrelépés nélkül. Azért van mégis ennyi vásárlója, mert rengeteg a hiszékeny, figyelmetlen ember. A csalódás azonban mindenkinél komoly és kijózanító.”[/i]
Akkor ebből egyenesen következik, hogy Te egyáltalán nem értesz az autókhoz, aki ugyanis a világ toronymagasan messze legnagyobb hibrid gyártójára azt a sok elmebetegséget mondja amit te, arra vagy ez igaz, vagy az hogy hogy orvosi kezelésre szorul. Megengedő vagy. 🙂
[i]„Ugyanis benzinből akármennyit megeszik az autó, nincs felső határa a fogyasztásnak.”[/i]
Ez pontosan ugyanúgy igaz a dízelekre is.
[i]„A hibridek ezt igyekeznek csökkenteni és alacsonyabban tartani. Az a szomorú, hogy a dízelek ezt már 20 éve tudják.”[/i]
Teljes marhaság. Akármelyik dízellel bármilyen nagy fogyasztást el lehet érni. Egyedül lefelé korlátos a fogyasztása felfelé nem.
[i]„Takarékosak, van egy ésszerű, az átlagfogyasztásnál max 2-3 literrel magasabb felső határ, amit nem lépnek túl és sokkal olcsóbbak, mint a benzines hibridek.”[/i]”
És RÁKKELTŐEK! Ezt valahogy mindig kifelejted az ámokfutásodból. A Yaris hibrid kevesebbet fogyaszt mint a dizeles változata és azonos felszereltség mellett nem vagy alig drágább nála.
[i]„A hibrid autónak csak úgy van létjogosultsága, ha a tisztán elektromos 100 km hatótávolságát egy dízel aggregátorral hosszabbítják meg.”[/i]
Ez a kijelentésed szépen beáll az eddigi, a valósággal köszönő viszonyban sem állók szép hosszú sorába. A teljes zsákutca rákkeltő dízellel csak azok szenvednek, akik képtelenek egy normális hibridet előállítani (európai gyártók). Sehol a világon nem lenne eladható egy ilyen szerkezet, Európán kívül azért nem, mert ott nem vesznek ilyen halott technológiájú autókat és Európában sem mert olyan csillagászati ára lenne.
[i]„Ennyire egyszerű a képlet. Talán majd a Volvo megcsinálja most a télre…”[/i]
LOL! Hát persze, más nem is lehet. 🙂
A Volvo szenvedése pedig úgy halott ahogy van, ezt már évekkel ezelőtt lehetett látni, de Te azért csak nyugodtan drukkolj nekik. Ha megadtad a 3000 dolláros eddigi fogadáspénzt amiket csúnyán bukál, akkor erre is fogadhatunk egy újabb ezresért! 🙂
[i]„Akit komolyan érdekel a Hibrid téma kilátogathatott tegnap Budapestre az Andrássy útra az autómentes napra…”[/i]
Ha van a galaxisban olyan akit komolyan érdekel a téma, akkor az én vagyok, mégsem mentem ki. És azért nem mert már réges-régen minden olyat tudok ezekről, amiket egy ilyen eseményen meg lehet tudni, sőt annál messze többet.
[i]„Röviden összefoglalom a próba és a beszélgetések lényegét, amelyet több Toyotás munkatárs is elmondott”[/i]
Ez igazán nagy pálfordulás Tőled, mert eddig azzal vádoltad a Toyotásokat, hogy nem engedik kipróbálni a hibrideket, sőt mi több, nincs is tesztautójuk! 🙂
[i]„A Yaris HSD 3.5 literes fogyasztása csak egyenes és síma úton, szélcsendben, 15 és 25 fok közötti hőmérsékleten leheletnyi finom gyorsítással, 70 – 80 km-es tempóval jön ki. A valós fogyasztás normál városi vezetéssel Budapesten 4.5 liter/100 km. Ők próbálták, tesztelték ennyi a valódi érték.”[/i]
Fantasztikus, hogy képes voltál kimenni egy ilyen rendezvényre, csak hogy megtudd azt, ami 32 éve triviális (az NEDC nem reprezentálja a tipikus felhasználást).
Azért azt megjegyezném – bár valószínűleg feleslegesen -, hogy olyan, hogy „valódi érték” fogyasztás tekintetében nincs, sosem volt, sosem lesz, tekintve hogy felhasználás és környezetfüggő.
Mondjuk az rémület, hogy ezt magyarázni kell.
[i]„(Szerintem ez egyáltalán nem kevés egy ilyen kis autótól és egy ilyen fejlett technológiától.)”[/i]
De csak azért, mert nem vagy hajlandó elfogadni, hogy ugyanolyan körülmények között más, hasonló kategóriájú, konnektrorból nem tölthető jármű ennél többet fogyaszt.
[i]„A normál Priusnak gyár által megadott laboratóriumi 4.1 literes fogyasztása a valóságban 5.5 liter átlagfogyasztást jelent. Városban lehet 1 literrel kevesebb, autópályán 1 literrel több.”[/i]
A fentiek alapján is a fenti állításnak sok értelme nincs. Biztos van akinél 5.5 körül fogyaszt van akinél 4.1 körül és van akinél más jön ki. Én pl. mindig 4.5-öt mentem vele 90% autópálya-országút, 10% város arány mellett, de ez nyilván nem érdekes, hiszen én hazudok. 🙂 Európában sok száz tulaj sok ezer mérésének átlaga 5.1 körül van, az USA-ban 4.8 körül. De ez sem érdekes, mert az a sok tízezer tulaj is mind hazudik. 🙂
[i]„A Plug -In Hibrid Prius-nak CSAK AZ ELSŐ(!) 100km-en 2.1 liter a fogyasztása akkor, ha az első 25 km-t tisztán elektromosan teszi meg és szintén laboratóriumi körülmények között jön ki ez az érték.”[/i]
Nem, nem az első 100 km-en igaz, hanem ez a NEDC teszciklus jellegéből adódik (de a többinél is ez van, mert nincs több száz km hosszú tesztciklus sehol elfogadva a világon, mint kötelezően alkalmazandó tesztciklus).
[i]„A második és minden további 100 km-en a gyári fogyasztási értéke 3.4 literre van megadva, de a tisztán elektromos üzem után ugyanúgy működik, mint egy normál hibrid, tehát ez ugyanúgy 5.5 liter körül van a valóságban.”[/i]
Ez sem feltétlen igaz, mert ha az útviszonyok olyanok, akár teljesen is vissza képes tölteni az akkumulátort a hibrid, és akkor részben vagy egészben kezdődhet elölről az egész.
[i]„Az összes Toyota Hibridre igaz, hogy télen, hidegben ELŐSZÖR FEL KELL MELEGEDNIE A BENZINMOTORNAK, amikor elindítják, tehát minden esetben bekapcsol és felmelegedésig jár, ezzel fűti az utasteret is. Ezért aki rövid távokon használja télen jelentős fogyasztásnövekedéssel számolhat.”[/i]
Csodálatos megállapítás. 🙂 Csak azt nem tetted hozzá, hogy ez igaz minden olyan járműre is, amit részben vagy egészben belsőégésű motor hajt ÉS ezek közül a Toyota HSD hibridjeit érinti LEGKEVÉSBBÉ ez a fogyasztásnövekedés.
Bár lehet, hogy a te 10+ éves, immáron hivatolsan is bizonyítottan kőkeményen rákkeltő dízeled, az télen kevesebbet fogyaszt mint nyáron. 🙂
[i]„A Plug In Hibrid Prius vételára 11.8 millió forint és 25 km-t tud elmenni tisztán elektromosan ideális esetben. Az Opel Amera vételára 13.8 millió forint és 80 km-t tud elmenni tisztán elektromosan ideális esetben. Ebben az árkategóriában az a + 2 millió forint különbség már nem számít ekkora tudásbeli különbség mellett.”[/i]
Én próbáltam Ampera árakat nézni az Opel.hu-n de még csak fel sincs sorolva a megvásárolható járművek között. Persze nyilván csak én vagyok a béna.
Mindamellett örülök, hogy neked 2 milliós (17%-os) árkülönbség nem számít, bár ennek ellent mond, hogy eddig azt hangoztattad tucatnyiszor, hogy egy teli tanknyi benzin/gázolaj megvásárlása olyan érzést okoz Neked, mintha a véredet ontanák cseppenként. 🙂 A két misiből egyébként olyan 4500 liter üzemanyagot lehet venni mai árakon, amivel azért igen messzire lehet menni. Rádásul a Volt/Ampera lényegesen többet fogyaszt benzinből mint a Prius PHV, úgyhogy megtérülés így soha nem is lesz, csak tovább nyílik az olló a két jármű között:)
[i]„Az Opel Amera benzinmotorja csak aggregátorként működik, a közvetlen hajtásba csak 140 – 160 km/h között kapcsolódik be, mert ilyen sebességnél így már jobb a hatásfoka a közvetlen hajtásnak. 140 km/ óra alatt nem hajtja a kerekeket, csak aggregátorként termeli az áramot, HA az akkumulátorok már kifogytak.”[/i]
Ez így van. De ha a Volt/Ampera kifogy az akkumulátor töltöttségből, akkor sokkal roszabb hatásfokú mint a Prius, azaz többet fogyaszt annál (kizárólag elektromos üzemben egy hangyányival jobb csak a Prius hatásfok tekintetében). Egyedül akkor lehet jobb a Volt/Ampera, ha kizárólag elektromos autóként használjuk és az is csak azért mert kb. 3x akkora az egyhuzamban megtehető elektromos hatótávja – bár hogy ha a Prius-t is csak elektromos autóként hasznájuk, akkor még akkor sem jobb -, de annak viszont meglehetősen drága.
Arról nem is beszélve, hogy jelenleg masszív veszteséggel gyártják, míg a Prius már nagyon régóta nyereséges, és a plug-in változat is az.
Aki egy kicsit is ért az autókhoz, autózáshoz világosan látja, hogy a Toyota teljesen hülyének nézi, hülyére veszi az embereket. Próbálkozik, fejleszt, de komoly eredmény vagy előrelépés nélkül. Azért van mégis ennyi vásárlója, mert rengeteg a hiszékeny, figyelmetlen ember. A csalódás azonban mindenkinél komoly és kijózanító.
A hibrid technológia mindössze arra jó, hogy gátat szab a benzinmotorok határtalan fogyasztásának. Ugyanis benzinből akármennyit megeszik az autó, nincs felső határa a fogyasztásnak. A hibridek ezt igyekeznek csökkenteni és alacsonyabban tartani. Az a szomorú, hogy a dízelek ezt már 20 éve tudják. Takarékosak, van egy ésszerű, az átlagfogyasztásnál max 2-3 literrel magasabb felső határ, amit nem lépnek túl és sokkal olcsóbbak, mint a benzines hibridek.
A hibrid autónak csak úgy van létjogosultsága, ha a tisztán elektromos 100 km hatótávolságát egy dízel aggregátorral hosszabbítják meg. Legyen benne egy kicsi, szupertakarékos és hatékony dízelmotor, ami kizárólag aggregátorként működik, ha kifogynak az aksik. Ennek lenne értelme addig, amíg az akkumulátorok kapacitását nem sikerül jelentősen növelni. Az imént leírt dízel – hibridben lehetne egy gázolajos állófűtés (mint a svédeknél) így télen, nagy hidegben nem az elektromos hatótáv csökkenne a fűtés miatt, hanem 0.5 liter/óra gázolajfogyasztással jóval hatékonyabban lehetne fűteni és nem kellene hozzá a főmotort felmelegíteni.
Ennyire egyszerű a képlet. Talán majd a Volvo megcsinálja most a télre…
Akit komolyan érdekel a Hibrid téma kilátogathatott tegnap Budapestre az Andrássy útra az autómentes napra, ahol a legnagyobb pavilon a Toyotáé volt, ki lehetett próbálni a hibrideket és őszintén elmondták az eladók, hogy mi a helyzet, mennyi az annyi.
Röviden összefoglalom a próba és a beszélgetések lényegét, amelyet több Toyotás munkatárs is elmondott:
– A Yaris HSD 3.5 literes fogyasztása csak egyenes és síma úton, szélcsendben, 15 és 25 fok közötti hőmérsékleten leheletnyi finom gyorsítással, 70 – 80 km-es tempóval jön ki. A valós fogyasztás normál városi vezetéssel Budapesten 4.5 liter/100 km. Ők próbálták, tesztelték ennyi a valódi érték. (Szerintem ez egyáltalán nem kevés egy ilyen kis autótól és egy ilyen fejlett technológiától.)
– A normál Priusnak gyár által megadott laboratóriumi 4.1 literes fogyasztása a valóságban 5.5 liter átlagfogyasztást jelent. Városban lehet 1 literrel kevesebb, autópályán 1 literrel több.
– A Plug -In Hibrid Prius-nak CSAK AZ ELSŐ(!) 100km-en 2.1 liter a fogyasztása akkor, ha az első 25 km-t tisztán elektromosan teszi meg és szintén laboratóriumi körülmények között jön ki ez az érték.
A második és minden további 100 km-en a gyári fogyasztási értéke 3.4 literre van megadva, de a tisztán elektromos üzem után ugyanúgy működik, mint egy normál hibrid, tehát ez ugyanúgy 5.5 liter körül van a valóságban.
– Az összes Toyota Hibridre igaz, hogy télen, hidegben ELŐSZÖR FEL KELL MELEGEDNIE A BENZINMOTORNAK, amikor elindítják, tehát minden esetben bekapcsol és felmelegedésig jár, ezzel fűti az utasteret is. Ezért aki rövid távokon használja télen jelentős fogyasztásnövekedéssel számolhat.
A Plug In Hibrid Prius vételára 11.8 millió forint és 25 km-t tud elmenni tisztán elektromosan ideális esetben.
Az Opel Amera vételára 13.8 millió forint és 80 km-t tud elmenni tisztán elektromosan ideális esetben.
Ebben az árkategóriában az a + 2 millió forint különbség már nem számít ekkora tudásbeli különbség mellett.
Az Opel Amera benzinmotorja csak aggregátorként működik, a közvetlen hajtásba csak 140 – 160 km/h között kapcsolódik be, mert ilyen sebességnél így már jobb a hatásfoka a közvetlen hajtásnak. 140 km/ óra alatt nem hajtja a kerekeket, csak aggregátorként termeli az áramot, HA az akkumulátorok már kifogytak.
[i]„Keressük meg a Toyotát, kattintsunk rá. Azon belül a Prius-t és nézzük mondjuk a Prius II-est, amit 2003-2008-ig gyártottak. Ez alatt találunk 26 db ítéletet. Itt a közvetlen link: http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/„[/i]
És miért keressük meg? Te magad mondtad a múltkor, hogy ezeket az adatokat mind meghamisíthatják és te nem hiszel nekik csak annak az egyetlenegy ismeretlennek, akit te megkérdeztél az utcán. Az a színtiszta igazság és mindem más hazugság. 🙂
Pl. szerinted hazugság az az 1200 tulajdonos több ezer tankolásának átlaga is, ami 5,19 liter/100 km-es értéket ad a spritmonitor-on:
[url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&constyear_s=2004&constyear_e=2009&powerunit=2[/url]
meg hazugság az a fuelly.com-on a 4,9-5,1 l/100 km-es átlagok a 2004-2010-es időszakra vonatkozóan szintén többszáz Prius tulaj több ezer mérésének átlaga alapján:
[url]http://www.fuelly.com/car/toyota/prius[/url]
és most hirtelen a 26 db magyar népítéletből lett az abszolút igazság? 🙂
[i]„A Toyota Prius egyetlen erénye a műszaki megbízhatósága.”[/i]
Teljes hülyeség. Ezen kívül még számos erénye van, messze a legalacsonyabb környezetterhelés a kategóriájában – működés közben és a teljes életciklusra nézve is -, a legalacsonyabb fogyasztás a kategóriájában, idegnyugtató működés, űrállomásos belső, és még lehetne sorolni.
[i]„A hibrid hajtása fabatkát sem ér egy hasonló kategóriás dízel autó mellett. Ugyanannyit vagy többet fogyaszt nála sajnos.”[/i]
Ezt a baromságot már vagy egy tucatnyiszor leírtad, mindig meg is cáfoltuk. Attól, hogy ismételgetsz egy hülyeséget még nem lesz igaz, csak te veszted el végleg a hiteledet (már rég megtörtént).
[i]„A Plug-In Hibrid 20 km-es elektromos hatótávja is a vicc kategóriába tartozik. Az Opel Ampera sokkal többet ér, sokkal komolyabb és használhatóbb autó.”[/i]
Az igazi vicc az, hogy a beton fejeddel több mint egy éve képtelen vagy felfogni a hibridség lényegét, annak ellenére, hogy már sokszor elmagyaráztuk. Mindkét kocsi több 100 km-t tud megtenni elektomosan egy feltöltéssel, csak az egyik az elején egyben tesz meg 60 km-es szakaszt így és utána a benzinmotorja is megy, míg a másik hosszabb-rövidebb darabokban megy csak elektromosan, de összeadva ezeket a szakaszokat a 25 km sokszorosa jön ki.
[i]„Annak elég a Prius 20 km-e, aki max 10 km-re lakik a munkahelyétől és csak munkába járásra használja az autóját. De az meg minek él? Hacsak nem a munkájának…”[/i]
Te komolyan beteg vagy. 20-25 km után nem áll meg a Prius hanem megy tovább hibrid üzemmódban és ott is sokat hajthat elektromosan. Mit nem vagy képes még ezen megérteni?
[i]„Japánban lehet, hogy ezt hozták ki a felméréseikből, de sem Európában, sem az USA-ban nem elég semmire a 20 km-es hatótávolság.”[/i]
Ja persze, annyira nem elég, hogy csak az USA-ban 5 hónap alatt mióta forgalmazzák több mint hatezret adtak el belőle, pedig még csak néhány kiválasztott államban kapható nem az összesben. Ez 1/3-al TÖBB mint az egész évben összesen eddig az USA-ban eladott összes elektromos autók száma! 🙂
[i]„Úgyhogy megint leszerepelt a Toyota az újabb „nesze semmi fogd meg jól” megoldásával.”[/i]
Nem, éppenhogy TE szerepeltél le. Csak eddig már 3 fogadásunkat buktad azaz 3×1000 dollárral lógsz nekem. Hol a pénzem? 🙂
Realitásérzéked továbbra is megegyezik a szakértelmeddel és az olvasási képességeddel amik mind a nulla alatt vannak. Kettőnk közül nem én csináltam magamból egetverően nagy hülyét többek között a Hummer-Prius témában, úgyhogy én a helyedben nem verném az asztalt a semmire. Tudom hogy ez nagyon fáj neked – és teljesen jogosan, hiszen orbitálisan nagy zakó volt 🙂 -, de azzal, hogy gyerekes módon hisztizel és minden adandó alkalmat megragadsz hogy belém köss itt – hozzáteszem totálisan sikertelenül 🙂 -, kizárólag rontani tudsz a helyzeteden.
Én szóltam. 🙂
Örülök, hogy egyetértünk és más józan emberek is látják, érzik, tapasztalják azt, amiről beszélek.
Nekem nagyon tetszik az új Prius, a megjelenése, a reklámja, amit képvisel és az egész feelingje. De a fogyasztását egyáltalán nem érzem kevésnek egy ilyen innovatív technológiához képest. A tulajok elmondják személyesen, ha megállítasz egy Priusost az utcán és leírják itt az interneten is. Megmondják őszintén, hogy náluk 6 liter, 7 liter stb, de 4.5 liternél azért senki nem mond kevesebbet hosszú távra átlagra.
A megbízhatóságát nagyon sokra értékelem. Nyugodtan lehet mondani, hogy szinte soha nem romlik el.
De az elektromos és Plug-In Hibrid autók értékét, használhatóságát – ha úgy tetszik „jóságát” – ma már a tisztán elektromos hatótávolság nagyságában mérjük. Ezt az adatot várjuk elsőként, mikor megjelenik egy új csoda a piacon. Mert a méreg drága tankolások sorozatai fájnak a legjobban mindenkinek ma Európában.
4.5 liter szerintem nem kevés. 10 – 15 éves dízel autók is tudják ezt, amelyeket már fillérekért lehet kapni használtan. Persze nem ugyanaz a vezetési élmény, de az utazás költségei nagyon hasonlóak.
Az Plug-In Prius 2.1 literes fogyasztását nem tudni pontosan hogy értik. Az első 100 km-en ennyi, amibe beleszámít a 20 -25 km tisztán elektromos üzem is, vagy ha elviszem egy 1000 km-es tesztre, akkor ennyinek kell kijönnie átlagban? Nem mindegy. 2.1 liter már barátságosan hangzik, ha igaz. De akkor már minek bele a benzinmotor? Hatótávnövelőnek? Rendben! Akkor legyen pusztán egy erre optimalizált aggregátorként jelen, amely kizárólag áramot termel, mint az Opel Amperában.
Én úgy látom, hogy le van maradva a Toyota a fejlesztésekkel a többi elektromos autógyártóhoz képest. (Tesla, Nissan, Renault, Opel mind előrébb járnak) Az USA-ban már piacon van a tisztán elektromos RAV 4-es, ami nagyon jól hangzik, de ide – ahová a legjobban kellene – nem jut el sajnos, csak a kósza híre.
Megbízhatóságban toppon vannak, azt el kell ismerni. Ezért veszik olyan sokan. A konkrét fogyasztási adatok ill. menetteljesítmények nem annyira csábítóak.
Igen, már tudjuk jól te milyen jókat szokál olvasni. Azt is olvastad, hogy a Hummer környezetkímélőbb mint a Prius, és olyan hihetetlen okos voltál, hogy még ráadásul el is hitted. 🙂
Ezek után kifejezetten sokat számít nekünk, ha megint olvasol valamit. 🙂
A Totalcar magazin honlapján van egy nagyon régóta, szuper jól üzemelő és hasznos link a: „NÉPÍTÉLET”
[url]http://nepitelet.hu/autok/[/url]
Ezen a honlapon a tulajdonosok őszintén leírják az autójukról a véleményüket és a fontosabb adatokat, így az átlagfogyasztás is minden esetben szerepel. Itt minden magáért beszél.
Keressük meg a Toyotát, kattintsunk rá. Azon belül a Prius-t és nézzük mondjuk a Prius II-est, amit 2003-2008-ig gyártottak. Ez alatt találunk 26 db ítéletet. Itt a közvetlen link: [url]http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2003/[/url]
De megnézhetjük a jelenleg futó legújabb Prius-t is, erről eddig még csak 3 db értékelés érkezett a tulajdonosoktól: [url]http://nepitelet.hu/autok/toyota/prius_2009/[/url]
Általában mindenki dícséri, elégedett az autóval, de a fogyasztását a tulajdonosok saját tapasztalatuk alapján 4.5 liter -től 7 literig adták meg.
Az USA-ban a hatalmas motorokkal szerelt, óriási (20-30 liter/100km) benzinfogyasztású autókhoz képest ez valóban óriási fejlődés és nagyon kedvezőnek számít.
Európában azonban a lakosság már évtizedek óta az alacsony (4 -5 liter/100km) fogyasztású dízel autókhoz van hozzászokva és teljesen természetesnek vesszük ezt a fogyasztási értéket.
A Toyota Prius egyetlen erénye a műszaki megbízhatósága. A hibrid hajtása fabatkát sem ér egy hasonló kategóriás dízel autó mellett. Ugyanannyit vagy többet fogyaszt nála sajnos.
Toyotáék fontolva, csiga lassúsággal haladnak csak előre. A Plug-In Hibrid 20 km-es elektromos hatótávja is a vicc kategóriába tartozik. Az Opel Ampera sokkal többet ér, sokkal komolyabb és használhatóbb autó.
Annak elég a Prius 20 km-e, aki max 10 km-re lakik a munkahelyétől és csak munkába járásra használja az autóját. De az meg minek él? Hacsak nem a munkájának…
Japánban lehet, hogy ezt hozták ki a felméréseikből, de sem Európában, sem az USA-ban nem elég semmire a 20 km-es hatótávolság. Úgyhogy megint leszerepelt a Toyota az újabb „[b]nesze semmi fogd meg jól[/b]” megoldásával.
ui.: Hozzáteszem, hogy én örülnék a világon a legjobban, ha ez bármiféle előrelépést jelentene, vagy értéket képviselne. Érzelmi oldalról nagyon szimpatikusnak hat, az adatok azonban hamar kijózanítják az embert.
Így van, hiszen a valóságban már 1,66 l/100 km-es fogyasztást is elértek vele:
http://www.peherald.com/newsarticle/7514
Horatius-t kérdezném a kérdésben:
1. Még mindig tartod-e a nézetedet, miszerint „ezeket a kutya sem fogja venni” csak a teljesen elektromosokat?
2. Hol a sokadik 1000 dollárom, amivel tartozol nekem? 🙂
De legalább az igyekezetet értékelni kell ! :))))
A németek kábé 10-15 év múlva, általában ennyivel mindig le vannak maradva a japánokhoz képest.
Szuperek…
Más gyárak mikor produkálnak ilyesmiket ???