Szinte lehetetlen fogást találni rajta – Kia Ceed SW MHEV
Nagyon kellemes autó lágy hibrid rendszerrel a Kia Ceed kombi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fejvakarva szemléltem korábban a lágy hibridek elszaporodását, de szép lassan elkezdtek meggyőzni. A Kia Ceed kombi is egy igazán kellemes autó ezzel a hajtáslánccal.
A 48 voltos lítium-ion akksival felszerelt lágy hibrid rendszer másik előnye, hogy egyenletes tempónál képes egy kis időre leállítani a motort, amikor a sofőr lelép a gázpedálról, így is spórolva az üzemanyaggal, és természetesen a fékenergia visszanyerés sem maradt ki a rendszerből.
Többnyire városban használva lett 5,7 liter az átlagfogyasztása, ám országúton, vagy hosszú autópályás utazáskor 5 liter alatti értéket is lehet vele produkálni. Szóval nem tudom elégszer hangsúlyozni, ha annak megfelelően használjuk, amire a dízeleket kitalálták, akkor brillírozik. Még a hangja sem jut el zavaró tartományokba. Hidegen is kimondottan csöndes, a vájtfülűeket sem zavarhatja a dízeles kerregés, bemelegedve meg aztán végkép nem jut be az utastérbe számottevő motorzaj, maximum erőteljes gyorsításkor. A manuális, hatfokozatú váltó is kellemes szerkezet, egy picit talán lehetne feszesebb az útja a kulisszában, de ezt valószínűleg csak a sportos énem mondatja velem.Árak
Tesztmodell alapára
6 599 000 Ft (2020.09.27.)
Tesztautó ára
7 519 000 Ft (2020.09.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 1500-2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
192 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4600 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1313 kg
Össztömeg:
1880 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
625-1694 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1780 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
690 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
280 Nm 1500-2750 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
192 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Első ránézésre egy Ford Focus Business-t látunk, hűtőrácsban van markáns eltérés.
https://images.app.goo.gl/RLGRNMZXYukU5KKn8
Szerintem ideális cégautó, Focus-t sem adják olcsóbban ennél és az is csak 120LE-s.
A 3 év ingyenes karbantartás cégeknek is jár?
Valóban van némi Focus utánérzése az autónak, nem csak kívül.
Az ingyenes karbantartás részleteiről érdemes a márkakereskedésekben érdeklődni.
Bocsanat de a cikkbol nekem nem jott le, mi ertelme ennek ennek a puha hybrid dolognak? 5 eve is pont ennyit fogyasztott es ugyanigy ment egy 1.6 dizel, a (valos!) karosanyagkibocsajtas detto ua lehet…
parasztvakitas az egesz.
Mondjuk az, hogy egy mild hybrid családi kombi 6,5 millió egy plug-in meg 16,5 millió? Tévedés azt hinni, hogy a CO2 kibocsátás csökkentését az átlag vásárlóval ki lehet fizettetni, erre már a gyártók is rájöttek – de mivel hogy a KIA nem gyárt nagy haszonrátájú prémium autókat ő rákényszerül arra, hogy pl. a Ceedbe is berakjon valamilyen CO2 csökkentést, abból meg ez a legköltséghatékonyabb.
Szerintem tévedés azt hinni a jelenlegi helyzetben, hogy 100%-ban vásárló dönti el milyen autót választ. A vásárló és az EU választja őket – képzeld el, hogy mikor bemégy a szalonba és leültök tárgyalni az értékesítővel akkor nem a feleséged ül melletted, hanem Ursula von der Leyen aki szépen tologatja az árajánlatot és ha kevesebb CO2-t pöfékelő drága autót választasz akkor helyesel, ha meg egy akármilyen olcsó, nem-hibrid autót akkor megpróbál lebeszélni, esetleg még balhézik is meg kárt okoz a szalonban. Akármennyire is abszurd, kb. ez most a helyzet, s ebben az inerciarendszerben a mild hybrid teljesen elfogadható kompromisszum mindkét félnek.
Kiváló műszaki termék. Csak hát steril. Szerethetetlen. Se íze, se bűze. Mint a mai autók 97%-ának. Nem kéne soha.