Szinte lehetetlen fogást találni rajta – Kia Ceed SW MHEV

Nagyon kellemes autó lágy hibrid rendszerrel a Kia Ceed kombi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fejvakarva szemléltem korábban a lágy hibridek elszaporodását, de szép lassan elkezdtek meggyőzni. A Kia Ceed kombi is egy igazán kellemes autó ezzel a hajtáslánccal.

Valójában nem is nagyon kellett győzködniük a lágy hibrideknek, azt a bizonyos fejvakarást csupán az okozta, hogy megtévesztő az elnevezés. Ami kicsit aggaszt, hiszen azok a vásárlók, akik nem ásták bele magukat mélyebben a témába, felcsillanó szemekkel iramodnak a márkakereskedésbe, hogy vásároljanak egy istenített hibridet. Tehát a köztudatban leginkább élő, belsőégésű és villanymotor házasságából született hajtáslánc lebeghet a szemük előtt, ám szó sincs ilyesmiről a lágy hibrid esetében. Amit kapunk tőle az egy indítógenerátorral megtámogatott belsőégésű motor, szóval tisztán villanyhajtásra nem képes, de azért nem is felesleges megoldás. Legfőbb hozadéka, hogy szerényebbé teszi a fogyasztást, így a károsanyag-kibocsátást is. Minden gyártó ráállt erre a vonalra, mivel az EU-ban egyre szigorodó környezetvédelmi szabályoknak csak így tudnak megfelelni, szóval a Kia palettáján is elszaporodnak a jövőben a konnektoros és a lágy hibridek. Ám, míg a konnektoros hibrideket külső dizájnelemek is megkülönböztetik, addig a lágy hibridek jobban titkolják mivoltukat. Lényegében csak egy új felirat, az ECO Dynamics+ árulkodik erről, míg a konnektoros hibridek új hűtőrácsot és felniket is kapnak, természetesen a zöld rendszám mellett.
Hirdetés
Azonban nincs oka szégyenkezni a lágy hibridnek sem, bár tény, hogy nem tud annyira takarékos lenni, de a dízelmotorral eleve más vevőkört céloz, más felhasználási területeken domborodnak ki az érdemei. Mielőtt kitérek a hajtásláncra, nézzünk azért szét az utastérben is. Ahol persze nincs változás a többi Ceedhez képest. Ugyanazt a letisztult, könnyen kezelhető műszerfalat kapjuk. A középkonzol tetején a 10,25 colos érintőképernyős kijelzővel, amelyen az infotaiment rendszeren akár három alkalmazás is futhat egy időben az osztható képernyőnek köszönhetően. Ráadásul több prémium, vagy prémiumnak kikiáltott jármű rendszerénél sokkal gyorsabb és stabilabb, és az okostelefonos alkalmazásokkal is társítható. A magas felszereltségű tesztautóban még ülésfűtés és kormánykerék fűtés is növelte a komfortérzetet a kétzónás automata klímaberendezés mellett. Szerencsére a kényelmesen megformázott üléseket szövet borította, és igazából a néhol zongoralakk, néhol fémesen csillogó betétekkel kimondotta ízléses, kellemes az utastér hangulata. A csomagtér pedig alaphelyzetben is 625 literes, ám a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó üléseknek köszönhetően 1,6 köbméteresre is növelhető, jól jött, amikor bezsákolt faanyagokkal pakoltam fullra a puttonyt. Meg se kottyant a dízelmotornak mozgatni az így leterhelt autót. Az 1,6 literes motor 115 lóerős változata nem vall szégyent, ennyi erő is elég az üresen 1,3 tonnás autó mozgatásához. Illetve, ahogy említettem, a csomagtartót rogyásig pakolva, vagy épp a fedélzetet teljes létszámmal feltöltve is könnyedén mozog az autó, mivel a 280 Nm forgatónyomaték már 1500-as fordulatnál jelentkezik. Nagyobb terhelésnél pedig besegít az indítógenerátor is, ami a stop/start rendszer észrevétlen működtetésével is kifejti jótékony hatását.

A 48 voltos lítium-ion akksival felszerelt lágy hibrid rendszer másik előnye, hogy egyenletes tempónál képes egy kis időre leállítani a motort, amikor a sofőr lelép a gázpedálról, így is spórolva az üzemanyaggal, és természetesen a fékenergia visszanyerés sem maradt ki a rendszerből.

Többnyire városban használva lett 5,7 liter az átlagfogyasztása, ám országúton, vagy hosszú autópályás utazáskor 5 liter alatti értéket is lehet vele produkálni. Szóval nem tudom elégszer hangsúlyozni, ha annak megfelelően használjuk, amire a dízeleket kitalálták, akkor brillírozik. Még a hangja sem jut el zavaró tartományokba. Hidegen is kimondottan csöndes, a vájtfülűeket sem zavarhatja a dízeles kerregés, bemelegedve meg aztán végkép nem jut be az utastérbe számottevő motorzaj, maximum erőteljes gyorsításkor. A manuális, hatfokozatú váltó is kellemes szerkezet, egy picit talán lehetne feszesebb az útja a kulisszában, de ezt valószínűleg csak a sportos énem mondatja velem. Futómű terén szintén jelesre vizsgázik a lágy hibrid Ceed. Mindegy, hogy terhelve vagy terheletlenül közlekedünk, rendkívül kényelmes. Eltalálták azt az arany középutat, amit mindig keresek egy autóban. Nem túl lágy, nem túl feszes, megfelelő visszajelzést, ad, de rossz úton sem rázza ki a lelkemet. Hátul multilink felfüggesztés kapott helyet, stabil marad az autó tempósan vett kanyarokban is, amire a közvetlen kormányzás, na meg az üzemmódválasztó Sport állása néha azért elcsábít.
Hirdetés
Dízelmotorral (a gyengébb, 115 lovassal) 6 599 000 forintról indul a Ceed Sportswagon, ám ez bőven feltornázható a magasabb felszereltségeket választva. A tesztautó Gold felszereltsége már 7,1 milliónál jár, a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket beleválogatva, többek között a vészfék asszisztenst, a távolságtartós tempomatot, a sávtartót, a holttérfigyelőt, a parkolóradarokat, a tolatókamerát keresztirányú forgalom figyeléssel, a visszagurulásgátlót és a full LED fényszórókat, az ár felkúszik 7 519 000 forintra, viszont ez még mindig versenyképes a konkurenciával összehasonlítva, főleg, hogy a Kia továbbra is 7 év vagy 150 ezer kilométer garanciát ad, sőt 3 évig akár ingyenes időszakos karbantartással. Érdemes érdeklődni a márkakereskedésekben, ugyanis további kedvezményeket is kínálnak, hiszen a magyar piacon 25 éves születésnapját ünnepli a márka.
Értékelés
Pozitív
Lágy hibrid hajtáslánc, kényelem, ár/érték
Negatív
A klímaberendezés lassan hűti le az utasteret
Árak
Tesztmodell alapára
6 599 000 Ft (2020.09.27.)
Tesztautó ára
7 519 000 Ft (2020.09.27.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 1500-2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
192 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4600 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1313 kg
Össztömeg:
1880 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
625-1694 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1780 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
690 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
280 Nm 1500-2750 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
192 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
63 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2020.09.28. at 15:25
      Permalink

      Valóban van némi Focus utánérzése az autónak, nem csak kívül.
      Az ingyenes karbantartás részleteiről érdemes a márkakereskedésekben érdeklődni.

  • 2020.09.28. at 20:17
    Permalink

    Bocsanat de a cikkbol nekem nem jott le, mi ertelme ennek ennek a puha hybrid dolognak? 5 eve is pont ennyit fogyasztott es ugyanigy ment egy 1.6 dizel, a (valos!) karosanyagkibocsajtas detto ua lehet…
    parasztvakitas az egesz.

    • 2020.09.28. at 21:59
      Permalink

      Mondjuk az, hogy egy mild hybrid családi kombi 6,5 millió egy plug-in meg 16,5 millió? Tévedés azt hinni, hogy a CO2 kibocsátás csökkentését az átlag vásárlóval ki lehet fizettetni, erre már a gyártók is rájöttek – de mivel hogy a KIA nem gyárt nagy haszonrátájú prémium autókat ő rákényszerül arra, hogy pl. a Ceedbe is berakjon valamilyen CO2 csökkentést, abból meg ez a legköltséghatékonyabb.
      Szerintem tévedés azt hinni a jelenlegi helyzetben, hogy 100%-ban vásárló dönti el milyen autót választ. A vásárló és az EU választja őket – képzeld el, hogy mikor bemégy a szalonba és leültök tárgyalni az értékesítővel akkor nem a feleséged ül melletted, hanem Ursula von der Leyen aki szépen tologatja az árajánlatot és ha kevesebb CO2-t pöfékelő drága autót választasz akkor helyesel, ha meg egy akármilyen olcsó, nem-hibrid autót akkor megpróbál lebeszélni, esetleg még balhézik is meg kárt okoz a szalonban. Akármennyire is abszurd, kb. ez most a helyzet, s ebben az inerciarendszerben a mild hybrid teljesen elfogadható kompromisszum mindkét félnek.

Vélemény, hozzászólás?