Fujiban a 24 óráson egy folyékony hidrogént égető GR Corollát indít a Toyota
Nem mindegyik autógyártó kapkodja el az elektromos meghajtásokra való átállást: a Toyota a tömeggyártók közül szinte utolsóként dobott piacra villanyautót - bár igaz, a hibrid motorok között első volt a japán cég. Még mindig több vasat tartanak a tűzben, sőt: szinte az összeset. Van már ugyanis villanyautójuk, támogatják az e-üzemanyagokat, nagy hangsúlyt fektetnek a hibrid erőforrásokra, de fejlesztenek hidrogénhajtású modelleket is. Mindezek mellett most még az is kiderült, hogy hosszabb távon számolnak a belső égésű erőforrásokkal is.
A Corolla előtt már a Yaris is kapott a hidrogént hengeren belül égető motort
Az új motorjuk még fejlesztés alatt áll, de a
Carscoops szerint figyelemreméltó képességekkel rendelkezik. Nehéz bekategorizálni, hiszen belső égésű, de nem a hagyományos értelemben vett típusú, ugyanis a hengerekben benzint, e-üzemanyagot, biodízelt, vagy akár még hidrogént is képes égetni. Ez utóbbi egy korábbi fejlesztés hozománya, egy GR Yarisban ugyanis már évekkel ezelőtt kísérleteztek ezzel. Fontos hangsúlyozni, hogy itt nem a Miraihoz hasonló üzemanyagcellás meghajtásról van szó, amikor a hidrogénből állítanak elő áramot, és azzal töltik az akkumulátort, ami a villanymotoron keresztül hajtja a kerekeket. Ehelyett a hidrogént közvetlenül a hengerekben égetik el, mint ahogy a fosszilis üzemanyagokat.
Hagyományos hidrogén-üzemanyagcellás meghajtáson is dolgozik a Toyota, most éppen a Hiluxszal
A hidrogén viszont gyorsabban és magasabb hőmérsékleten ég, mint például a benzin, ezért a motort át kellett alakítani. Így jött létre az úgynevezett "hőhatékony" erőforrás, ami a hidrogén mellett a fent említett üzemanyagokkal is képes működni. 1,5 literes űrtartalommal szívós és turbós, valamint 2 literes változatban turbós kivitelben készült egyelőre prototípus, ezeket a Toyota elsősorban a hibrid autóiban szeretné használni a jövőben. Ezek a motorok akár 10-20%-kal is kisebbek a korábbi erőforrásokhoz képest, valamint alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk. Egyetlen hátrányuk, hogy alacsonyabb nyomatékot állítanak elő, de a hibrid meghajtásban a villanymotor ezt képes kompenzálni. Az új típusú motorok már az Euro 7-es sztenderdeknek felelhetnek majd meg.
Jó is lesz, mikor kartergáz helyett a kartervízzel hígul majd a kenés.
“…a Toyota új fejlesztésű erőforrásai…”
Ezt nem értem. Korunk tudósa, Zöldike megaszondta, hogy a Toyota nem csinál semmit már hosszú ideje. Most akkor mi van? 😀
Te bármilyen baromságot be tudsz kajálni.
Ez már tényleg priceless, amikor a dilettáns beismeri, hogy bődületes ökörséget mondott 😀 Szerintem te az “1+1=2”-t is képes lennél tagadni. Nem irigylem az asszonykádat…
Hát izé, nem biztos hogy a lányokat részesíti előnyben.
De, legyünk toleránsak.
Mondja ezt annak az embernek a második kamuprofilja aki a macskáival dicsekszik.