A jól ismert Insignia egészen új arcát mutatta most meg az Exclusive csomag lehetőségeivel
Őszinte leszek, néhány modellbe már alaposan bele tudunk fásulni.
Új Dusterből például minimum hét járt már nálunk, és még mindig nem láttuk az összes variációt. Az Insigniával is ez a helyzet, ahogy az első szériából, úgy ebből is szinte minden hónapra jut egy, miután már csukott szemmel is felismerjük, ha csak beleültetnek. Itt viszont nagyon is nyitva kell lennie a szemnek, esküszöm, tesztautón még ennyire nem lepődtem meg, mint ezen. Lendületből bepattantam, aztán egyből ki is szálltam, mert átfutott az agyamon, hogy valamit nem jól láttam a fényezésén.
Csak álltam előtte hosszú percekig és próbáltam kitalálni, mi ez a szín, ilyen biztos nincsen az alap kínálatban, ez ahhoz túl funky.
Hátrasétáltam, hiányzik az összes modellmegjelölés, volt fejvakarás, csak az feszít rajta, ráadásul fényes feketén, hogy Exclusive.
Az árnyalatnak nincs neve, és kevés az esély, hogy szembejönne, teljesen egyedi választás, most ezt kínálja az Opel
Eltűnhet minden felirat, csak a felszereltség megjelölése marad, a lakkfekete csomaggal a hűtőmaszk az ablakkeret és a tükörházak is feketék
Ez egy amolyan személyre szabhatósági csomag az Insignia kínálatában, és ott van benne az igazi trükk, hogy nem kamu. Hallottuk már ezt jópárszor, hogy mindenki megtalálhatja az egyedi ízlésvilágát, de igazából még egy Mininél is véges számú kombinációkban válogathatjuk össze a színeket és a dekorelemeket és passz, lehet olyan véletlen, hogy pont szembejön egy ugyanolyan. Ezzel az Insigniával viszont ez garantáltan nem történhet meg, ha csak nem szándékosan rendel valaki többet az általa kiválasztott konfigurációból. A szabadon választható szín itt nem csak humbug, vannak előre kikevert árnyalatok az Exclusive színek kínálatában, de
megvan az a lehetőség is, hogy egy végtelen színskálán saját magunk keverjük ki a nekünk tetsző árnyalatot.
Ehhez készült egy nagyon klassz applikáció is, amiben háromdimenziós modellként meg is jeleníti az autót a saját színünkkel.
Jó arányú, szépen tagolt, lendületes és csinos vonalvezetésű autó, a 20 colos felnik is jól állnak neki, ahogy az OPC Line csomag is
Kiváló tapadású Continental sportabroncsaival meg is tudja mutatni, mire jó a keményebb futómű
Szóval ez az inkább zöldes türkiz árnyalat is egy, szerintem legalábbis rendkívül jó ízlésű Opel alkalmazott fantáziája. Egy dolog viszont a szín, a fényezés több rétegből áll, és még azt is a megrendelő mondja meg, hányból álljon és milyen rétegekből. Szimpla fényezés is lehet, de kerülhet rá alumínium szemcséket is tartalmazó metál réteg, esetleg gyöngyház, vagy speciális háromrétegű lakkozás, de még a lakkréteg színét is kiválaszthatjuk. Észbontó, olyan ez, mint egy drága fényezőnél utólag játszani a fantáziánkkal, de erre nem kell pazarolnunk az időt, mert az új autó már így gurulhat le a futószalagról. A tesztautó árnyalata szédítőre sikerült, nagyon látványos, és tökéletesen passzol az Insignia alapvetően is csinos vonalaihoz. Imádtam, be kell valljam, nem csak a külső, hanem belső színéért is, ugyanis kék belű Opelt még nem láttam.
Ezzel az Insignia teljesen új, vagány, merész és főleg fiatalos, de mindenképp stílusos oldalát mutatta meg.
A szokásos utastérben perforált bőrhuzatú sportkormány és kék kárpitú ülések is lehetnek
Van sport mód és bitang jó oldaltartású ülések is, de a 200 lovas motor inkább csak korrekt, mintsem sportos, a 260 lovashoz sajnos nem is hasonlítható
Óriási a lábtér hátul, az első ülések állíthatósága is szerethető, a kék kárpit látványa különleges
Az Exclusive csomaghoz kérhetőek lakkfekete kiegészítők is, jól áll neki a fekete hűtőmaszk és ablakkeret, de a tükörházakat is figyeljük, ezek egyébként karbon, vagy szálcsiszolt alumínium textúrájúak is lehetnek. OPC Line csomagot is kapott, valamint 20 colos felniket nagyon peres Continental sportabroncsokkal. Jó gumik gyenge autóból is ki tudnak hozni jó élményt, az Insigniát pedig jól ismerjük már,
sportosabb oldalát is megmutatta már. Viszont
a 260 lóerős motornak búcsút inthettünk a WLTP beköszöntével, maradt a
200 lóerős 1,6-os csúcsbenzinesként. Erre azért nem mondanánk, hogy hatalmas teljesítmény, de már papíron sem kevés, nevezzük korrektnek. Az szín tisztán érződik rajta, hogyan maradhatott még köztünk, a ráakasztott részecskeszűrőtől benyugtatózva ugyan, de nyomatékosságát nem felejtve hajtja az igát a hatalmas testben. Hangja nem rossz, alapjárati ciripelése is szokható, karaktere az, ami kicsit elveszi a kedvünket a sportolástól.
Érzésre 2000-től húz igazán, de odáig nagyon lomhán jut el a fordulatszám, mintha nem hinné el, hogy tényleg gázt akarunk adni.
Rövid az a tartomány, ahol igazán menne, valójában azt mondanám, hogy a mindennapi közlekedéshez egészségesen mozgatja az Insigniát. A hatfokozatú, még GM automata váltó biztosan teszi a dolgát, még mindig jobbnak tűnik, mint az újabb 8-fokozatú, vagy duplakuplungos szerkezetek a piacon. Egy hátránya azért akad, a 200 lóerős motor fogyasztását 10 liter környékén alakítja városban, így messze nem ez a játszótere.
A vezetési pozíció kiváló, el sem várnánk, hogy egy Insigniát jó legyen vezetni, mégis az
Túraautónak tökéletes, de családinak is kiváló a helykínálata miatt
Kényelmes nagy autó, olyan igazi utazós az Insignia, de a nagy felniket csak akkor vállaljuk be, ha bírjuk a keménységet. Egyébként nagyon jó vele kanyarodni, ezekkel a gumikkal jól tapad az úton, a kormányzás is közvetlen, és remek az üléspozíció; valahogy vezetési élményből egész jól teljesít, ez már az első tesztautó óta tudható. A motorból hiányzik az az erőtöbblet, amit a kétliteres 260 lóerős le tudott tenni az asztalra, pláne összkerékhajtással, így ez semmiképp nem pótolja, cserébe persze a fogyasztása sem akkora.
Masszív, remek összeszerelésű autó, jól esik vele a közlekedés,
még ekkora kerekekkel is jól viseli az úthibákat a karosszéria. Óriási a tér, nagyon jó tartásúak az AGR tanúsítványos ülések, szépen szól a Bose hifi és jól dolgozik az új multimédiás rendszer. Logikus a menü felépítése, gyors is, ami talán a legfontosabb, és okostelefon tükrözési lehetősége is van. Kicsit furcsán hat, hogy hasonló szintű fényezés-variálhatóságot nyújt az Opel, mint akár egy Rolls-Royce, vagy Bentley. Nagy kérdés, hogy az Insignia vevőköre mit tud kezdeni ezzel a lehetőséggel, vagy egyáltalán megteheti-e, a tesztautó áráért ugyanis már a prémium kategóriában is van keresnivaló. Mindent összevetve viszont tisztességes és nagyon egyedi autót lehet így összeválogatni, már csak hajtáskombinációkban kéne kicsit bővíteni az Opelnek. Mondjuk egy kis villanyrásegítés hatékonyabbá és dinamikusabbá tehetné, nem mellesleg modernebbé, és talán még az egyedi fényezésnél is trendibbé.
Meglepően trendi az új lehetőség a fényezéssel kapcsolatban, más kérdés, hogy új hajtásláncra nagyobb szüksége lenne
Értékelés
Pozitív
Egyedi színválaszték, hatásos megjelenés, sportos vonások, jó vezethetőség, masszív összeszerelés
Negatív
Nehézkesen meginduló motor, magas fogyasztás, kemény futómű, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
10 515 000 Ft (2019.05.08.)
Tesztautó ára
16 761 750 Ft (2019.05.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 1650-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,0 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Belső szélesség elöl:
1540 mm
Belső szélesség hátul:
1490 mm
Belmagasság elöl:
910-1020 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
320 mm
Ülőlap hossza elöl:
490-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
450 mm
Csomagtér hossza:
1080 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1980 mm
Raktérnyílás szélessége:
970 mm
Raktérnyílás magassága:
870 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
280 Nm 1650-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,0 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Én szeretem az Insigniát, de ennyiért konszernen belül az 508, azt idióta szín nélkül is megnézik. Ha mégis a szinre gerjed valaki, rádobat egy fóliát, eladás előtt maximum leveteti.
(Technikai kérdés: azt értem, hogy a robot megfújja a lakkot három rétegben is akár, de javításnál is sikerül a szerviz kamrájában pont olyanra? Még az átlag fényezés sem szokott túl szép lenni az állandó kapkodás miatt, pont erre lesz majd idő…)
Nekem is egyből ez ugrott be, biztos lesz hozzá gyári színkód, és kikeverik majd, aztán v. összejön v. nem, többnyire inkább nem….
A másik meg h ugyan a cikkben nem esik róla szó, de azért ne menjünk el amellett, h megabrutál felára van egy ilyen egyedi fényezésnek, nem sokan vállalják be, arról nem beszélve hogy az egyedi dolgok szépsége, hogy vagy nagyon – vagy nagyon nem bejövős, ez eladásnál később lehet probléma. Egy rossz szín miatt simán beragadhat egy autó, bár spec. ez a kék sztem is parádés… de ez totál szubjektív.
Ebből a szempontból -is- tényleg jobb választás lehet egy utólagos fóliázás, bár ott is hallani rémsztorikat, mikor évek múlva a lakk is jön a fóliával, bár nem értek hozzá, nem tudom ez mennyire lehet sz.r alapanyag és/vagy szakértelem hiánya miatt.
A taxikat meg lehet nézni, 10 éves fóliákat szednek le gond nélkül az autókról, utána egy gyors gépi polír (vagy még ez sem kell) és olyan, mint az új – persze ha közben nem volt sérülve az elem.
Ami gondot okozhat, az a plastidip, felniket szerettem volna velük megfújni, de ott tényleg nagy horror az eltávolítás.
Attól, hogy egyedi, az autónak még lesz egy színkódja, amit nem hiszem, hogy bármivel nehezebb lenne megfújni, mint akármelyik gyári színt. Márkaszervizek amúgy sem nagyon szoktak helyben kikevert festékkel dolgozni, csak a gyári javítófestékkel.
Fólia? Hát nem akarom a fotós munkáját dicsérni, de majd térjünk erre vissza, mikor egy fólia is tud olyan fény-árnyék játékot produkálni az autó vonalaival, mint ami a cikk képein látható. Még számomra – laikusnak – is műanyagosnak hat az elvileg metál fényes fólia csillogása (ami jól állhat mondjuk egy Fiat 500-nak, de nem egy Insigniának). Másrészt meg egy vadiúj autóra elég bátor dolog ráengedni egy embert sniccerrel meg hőlégfúvóval. Oké, hogy elvileg nincs garanciavesztés, de ha valamit elbarmol azt te fizeted – innentől kezdve lehet imádkozni, hogy csak a műanyagokat vágja meg, de ne az eredeti fényezést, tolatókamerát vagy valamelyik érzékelőt.
– Én sehol sem azt írtam, hogy a színkód kikeverése és felfújása lesz a gond, hanem az egyedi három régetű lakk rendes megfújása. A többségnél még az egy réteg is gondot okoz, nem hogy egy egyedi gyári fényezés javítására.
– Vadiúj autóra simán ráengeded légkulccsal a gumist is, gond nélkül összekaristolja a százezres felnit elsőre, mert szarik rá. Sajnos már a legjobb helyeken is, én legalábbis ezt tapasztalom.
– Akik fóliások munkáját én láttam, azok nem fogják megvágni a fényezést; lehet a telepi kontár igen, ezért célszerű megnézni, kire bízod a munkát. De ez már mindenre igaz, nemcsak az autóra.
Tíz évvel ezelőtti gyógyászati segédeszközök /járókeret, kerekesszék/ színét idézi, pár év múlva nagyon gáz lesz eladni.
Jo dolog ez a foliazas, nekem mondjuk pont egy taxis ismerös meselte, hogy nem egy sztorit hallott a kollegaktol, hogy bizony a folia leszedese utan serült a gyari lakkozas, fenyezes, aztan a foliazo ceg csak vonogatta a vallat, hogy ez van. Nem volt szep latvany, mikorleszedtek a foliat…
Persze, lehet, hogy ezek alapanyagokkal vagy az elvegzett munka minösegevel függenek össze, mindenesetre lehet, hogy en sem mernem bevallalni a foliazast, plane nem egy 10 millios uj auton…
Egyebkent szimpi ez az Insignia a szine is tetszik. Nem vezettem meg…lassan kuriozum lesz egy ilyen nagymeretü 5 ajtos klasszikus forma…
Nem tudom pl. ez, es a Mondeo is meddig maradnak kinalatban…lasan kihalnak.
Hello a tesztelt model 16.7 mill??? Emberek ez egy opel.
Jobban hangzik egy E200 4Matic Limited 12M-ért. 4,7 millióból talán még a Mercedes is ad ezt-azt.
Jól látod, ez egy OPEL. Csak azt nem látod, hogy nem egy Kadett, hanem egy Insignia…
Úgy, mint a többi autómárka, az OPEL is rengeteget fejlődött az utóbbi időben. Ezt illene figyelembe venni egy „ovodás” megjegyzés előtt.
Lehet mondani, hogy „mennyibe kerül” stb… meg hogy Mercedes-t, Bmw-t vennék stb… Csak az úgynevezett prémium márkák 10-20 milliókat vesztenek az árukból alig 5- vagy 7 évesen, a megbízhatóságról nem is beszélve… ezek, a nem „piedesztára” emelt márkák még mindig jobban bírják…
Tegnap láttam egy kereskedésben pl. egy BENTLEY Continental Gt-t alig 8 millióért, ami közel 60 millió volt…
RESPECT
Ha kiadom a pénzem (már ha lenne 16 mill.) Biztos nem Opelre még ha már jobb is . Én is inkább Mercire . Vagy inkább egy jó kis hajóra, hétvégi házra 🙂
16 millából a prémiummárkáktól is remek autót kapsz, és ott sem mindig veszik kézpénznek az árlistát 🙂
ezért is 17 millió majdnem…eszem megáll komolyan már 😀 😀 😀 ez a szín meg jó, de nem telibe a kocsin, max bizonyos alkatrészeken.
Ha esetleg létezik olyan balfék, aki ezt ennyi pénzért megveszi, annyira kíváncsi lennék az indokaira. 🙂
Mondjuk az E 200 konkrétan ad 9-es automatát és öszkereket 12-ért
A színe nagyon tetszik, de maga a típus már nem. Ha új autó és családi szedán, akkor az új Peugeot 508 szerintem most minden leüt, mint a kugli.