Egy Mustang, a hatodik generációs Mustang gyári kiszerelésben is formai remekmű, erre tett még rá egy jókora lapáttal az AMTS
Tavaly érkezett a
hatodik generációs Mustang az európai szalonokba, de az AMTS-en már márciusban ott volt egy példány. Nem csupán ott volt, hanem ez volt a Carstyling.hu Tuning Show autóépítésének is az alapja. Igaz, ez még egy amerikai piacos, V6-os modell, ami egyebek mellett Európában elsőként kapott - közvetlenül a gyártótól, éppen az AMTS-re érkezett - Roush bodykittet, meg még egy temérdek kiegészítőt.
Élmény volt fotózni, a fényezése elképesztően játékos
Az eredetileg fekete autóból mindössze három nap alatt megépített egyedi példány nem csak az AMTS, a hazai tuningszcéna, de mondhatjuk akár úgy is: az ország büszkesége lehet. Az idei AMTS-en pedig egy kicsit mi is domboríthatunk vele: kiadónk, a Használtautó Kft. standján lesz megtekinthető. És ez bőven elég nekünk, mert be kell valljam, az AMTS Mustangja szoborszerű lett.
Gyárilag legfeljebb 19 colos felniket kap a Mustang, de legálisan is befértek a sárvédő alá - átépített futóművel - a 20 colos OZ felnik
A lámpák a gyárik, a hátfal betétje azonban az AMTS "sajátja"
Vezetni, menni vele se rossz ám, de igazából csodálni jó. Ezt mondjuk az mondatja velem, hogy itt Európában mi "elkényeztetettek" vagyunk, meg sem kapjuk a Mustang alapváltozatát, ami az ebben lévő 3,7 literes V6-os, rögtön a 2.3-as EcoBoost - csak négyhengeres, de turbós - motort kapjuk. Egy "picivel" drágábban, mint a jenkik, ott ugyanis 8 millió forintnak megfelelő zöldhasút sem kell leszurkolni egy Mustangért, míg nálunk pont a másfélszerese, 12 millió forint az alapár. Árnyalja a képet, hogy élmény és teljesítmény/ár arányban a Mustang így is verhetetlen.
Jól áll a világos barna bőrkárpit a beltérnek. A középkonzoli érintőképernyőn iGO fut
Bőséggel lehetett kárpitosmunka a jól formázott ülésekkel, a végeredmény azonban magáért beszél. Ülni is jó a fotelekben
De milyen is az AMTS Mustangja? A 300 lóerős V6-os szépen szól az átépítéskor felkerült Proex kipufogón keresztül, sokkal szebben, mint a
négyhengeres EcoBoost. Ellenben nem megy olyan jól, hozzá képest, meg a megjelenéséhez mérten egy kicsit tohonyának tűnik, váltója európai szemmel lassú. Hajtásláncához mondjuk nem is nyúltak a tavalyi AMTS három napja alatt, az olyan, amilyen. Került viszont bele ültetett rugószettes futómű, valamint kerekeit is lecserélték. Míg gyárilag legfeljebb 19 colos "papucsokat" kap a Mustang, ez itten 20 colos OZ felniket, rájuk Pirelli P-Zero abroncsokat kapott, és még ezekkel is egészen komfortos.
Érintetlen a motortér, itt még a gyári, fekete a fényezés
Az utastérben látható - a fényezéssel harmonizálva narancs cérnával varrott - világosbarna bőr sokkalta jobban mutat, mint a gyári fekete. A középkonzolban kicserélték az infotainment rendszert, iGO fut rajta, ami bizony jobb, mint a Mustang gyárija. A hifi Hertz erősítős és mélynyomós, csak a csomagtérbe 2700 W zenei teljesítmény került, a poggyásztér így egy kissé leredukálódott, de a tuningautó ilyen műfaj.
A navigáció "magyarítása" mellé Hertz erősítőt és mélynyomót is kapott a szórakoztató-rendszer, rendben is van a hangzás
A fényezés pedig egy külön mise. Ha kinyitjuk a gépházat, láthatjuk, hogy a Mustang jó tuningautóhoz hűen eredetileg fekete volt. Aztán 14 festék-, illetve lakkréteg felvitelével lett ilyen - politikától függetlenül - csodás narancsárnyalatú. Az benne a jó, hogy bár mindig narancsszínű, árnyalatát a ráeső fény függvényében igen széles skálán változtatja. A fényezés művészeként emlegetett Gengeliczky János alvás nélkül, több mint 24 órán keresztül dolgozott az autóval, ráadásul úgy, hogy keze nem hibázhatott. A fekete Mustang először egy pezsgőszínt kapott, majd arra került hártyavékony rétegben egy megylé árnyalat. Az eredmény magáért beszél, érdemes lesz ránézni az AMTS-en. 50 szerencsés olvasónk ingyen jöhet ki, a többieknek pedig csak ajánlani tudjuk, hogy váltsanak jegyet a most hétvégi
Autó, Motor és Tuning Show-ra. A program több mint ígéretes, gyakorlatilag 10 kiállítás egyben, de talán az sem mellékes, hogy a jeggyel egy BMW Z4 Roadstert is lehet nyerni.
Hátul hajt, 300 lóerős, potens, de 100 km/órára 1,1 másodperccel "lassabban" ér, mint a 2.3-as EcoBoost Mustang. A hangja viszont jobb annál, a megjelenése mindnél
én elég soxor használom a kéziféket, effektive minden parkolásnál behúzom és rendőrlámpáknál is…a sok hülye meg nyomja a pedált, mint süket a csengőt 😀
Mustangot én akkor láttam közelről, mikor az M1-en elment mellettem.Azért meg kell hagyni ez a gép amit itt bemutatnak kellően agresszív kinézetű, belseje se kutya,de ami nekem nagyon kiütötte a biztit az a brutális kézifékkar.annyira oda illik :-DDD dizájnerek mire gondoltak??? sok kézifékes fordulásra vagy mire??Esetleg hegymenetekre, kézifékes indulásokra, örület, ennyi pénzért ilyen illúzió rombolást, persze szigorúan az ÉN véleményem szerint.
erős dollára + vám + ezekre az áfa, és meg is érkeztünk a magyar árhoz, ami még mindig kellemes. Tény és való, hogy ha mustang, akkor már a V8as 5literessel kéne (421 lóerő, 530nm 4250nél, 1700kg, 4,8s 0-100km/h), ami 13,7 mFt-ról indul, és 15,6 mFt-nál már full extránál is vagyunk.
Egy 2es bmw-t azért megjátszanék ellene (tény, hogy kisebb, de megy ez is rendesen, és ugyanúgy lesz road presence-e, habááár legutóbb az új civic type-r elé folyton mindenki kiment, így kétséges a mustang is, a bmw-k elől pedig rendesen mennek lefelé). Az M235i (326 lóerő, 450nm 1300-4500 között, 1530kg, 5s 0-100, de automatával 4,8s) 13,1 mFt-ról indul, és ugyanúgy felextrázva 15,9 mFt-nál vagyunk (nincs ülésszelőztetés ugyan, és 19″-os felni sem kérhető, de ugyanúgy bőr, nagy navi, nagy hifi, elektromos ülések minden vacakkal, és mondanom sem kell, jó pár fokozattal magasabb prémium/kényelem érzet). Az automata váltó közel 800ezer Ft extra költség lenne még, én nem tartom szükségesnek a meglétét, ahogyan az összkerekes változatot sem tartom szükségesnek. A lényeg, hogy közel egyforma árban van a két kocsi. A bmw-hez 150ezer Ft-ért lehet szerezni chiptuningot (hiszen turbós), és akkor akár 406 lóerő, 563nm nyomaték áll majd rendelkezésre, és mindez legalább 150kg-mal könnyebb kocsiban. Ugyan sor6 vs v8, mindkettő szép a maga nemében, és biztos is, hogy nagyon sokáig töprengenék azon, melyik kocsit válasszam, aztán lehet egy tesztvezetés simán megadná a választ, mert ugyan tényleg jóval jobb a mustang belseje mint volt, de még nem elég jó, olvastam már jó pár negatív dolgot róla, hogy zörög, recseg, hát a fene tudja.
tényleg egyébként ez egy kib*szt rossz vicc…..és most néztem 6.5 MILLÁTÓL !!!! indul a mustang kint…amire 5-10% körüli összeg jön rá, államonként eltérően, így legyen kb 7 milla. komolyan, ez senkinek nem szúr szemet? bár a retkes usa talpnyaló eu vezetőség ugye 1$/ért megcsinálja saját anyját is…szóval, igazándiból nem csodálkozom, de roppant dühítő.
Amerikában 8 millió, de nálunk annyival jobban pörög a gazdaság és nagyobbak a fizetések hogy 12 milliót is lehet érte kérni. Vicc az egész, de nyilván kismillió ilyen dolog van még persze.
Nincs itt semmifele szentsegtores. Az elso Mustangbol is volt sor 6, a masodik szeriabol, amikor meg nem volt ekkora kultusz az elso generacio, de meg a Mustan sem, keszult 2.4 sor 4. Igy nem ertem, hogy miert ne lehetne ebben is.?
Ennek az újnak a beltere már nem olyan rossz ám. Nem szabad elfelejteni, hogy a Mustang alapfilozófiája mindig is az olcsóság volt – nyilván S-osztály-szintű enteriőrt nem szabad várni tőle. A Subaruk belterét is lehet kritizálni, de tudjuk, hogy a Mustangnál és a Subaruknál is az igazi értékeket máshol kell keresni:)
Latod, bor-be varrtak a szuper gagyi muanyag muszerfalat. Igy mar jol is nez ki. Olyan mint egy fapados Rav4. Huuu, de gonosz vagyok :)))
Vajon nincs hiányérzete azoknak, akik az Ecoboost-motoros verziót vették meg? Van is Mustangja, meg nincs is…
Elképzelek egy társalgást két amerikai autó-fan között:
„Képzeld, öreg, vettem egy vadiúj Mustangot!”
„Tényleg? Ez nem semmi, haver! És milyen moci van benne?”
„2.3 Ecoboost…” – válaszol a kolléga szemét lesütve.
„Hahahaha…elmész te a francba, öreg”:)
Nyilván ez túlzás, de ez a lépés szentségtörés volt a Fordtól. De amúgy is a szentségtörések korát éljük az autóiparban: Jaguar SUV, dízel Maserati, Rolls-Royce SUV, kombi Porsche Panamera, kínai tulajdonban lévő Borgward, Mercedes pick-up, Lexus pick-up…