Színjátszós lett a magyarok Mustangja

Ez a Mustang a mi Mustangunk - velünk lesz az AMTS-en

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly Európában első ízben épült Mustang az AMTS-en. Idén pedig a mi standunkon, a Használtautó Kft. standján lesz kiállítva, szintén az AMTS-en. Mutatjuk, milyen.


Tavaly érkezett a hatodik generációs Mustang az európai szalonokba, de az AMTS-en már márciusban ott volt egy példány. Nem csupán ott volt, hanem ez volt a Carstyling.hu Tuning Show autóépítésének is az alapja. Igaz, ez még egy amerikai piacos, V6-os modell, ami egyebek mellett Európában elsőként kapott - közvetlenül a gyártótól, éppen az AMTS-re érkezett - Roush bodykittet, meg még egy temérdek kiegészítőt.
Hirdetés

Az eredetileg fekete autóból mindössze három nap alatt megépített egyedi példány nem csak az AMTS, a hazai tuningszcéna, de mondhatjuk akár úgy is: az ország büszkesége lehet. Az idei AMTS-en pedig egy kicsit mi is domboríthatunk vele: kiadónk, a Használtautó Kft. standján lesz megtekinthető. És ez bőven elég nekünk, mert be kell valljam, az AMTS Mustangja szoborszerű lett.

Vezetni, menni vele se rossz ám, de igazából csodálni jó. Ezt mondjuk az mondatja velem, hogy itt Európában mi "elkényeztetettek" vagyunk, meg sem kapjuk a Mustang alapváltozatát, ami az ebben lévő 3,7 literes V6-os, rögtön a 2.3-as EcoBoost - csak négyhengeres, de turbós - motort kapjuk. Egy "picivel" drágábban, mint a jenkik, ott ugyanis 8 millió forintnak megfelelő zöldhasút sem kell leszurkolni egy Mustangért, míg nálunk pont a másfélszerese, 12 millió forint az alapár. Árnyalja a képet, hogy élmény és teljesítmény/ár arányban a Mustang így is verhetetlen.
De milyen is az AMTS Mustangja? A 300 lóerős V6-os szépen szól az átépítéskor felkerült Proex kipufogón keresztül, sokkal szebben, mint a négyhengeres EcoBoost. Ellenben nem megy olyan jól, hozzá képest, meg a megjelenéséhez mérten egy kicsit tohonyának tűnik, váltója európai szemmel lassú. Hajtásláncához mondjuk nem is nyúltak a tavalyi AMTS három napja alatt, az olyan, amilyen. Került viszont bele ültetett rugószettes futómű, valamint kerekeit is lecserélték. Míg gyárilag legfeljebb 19 colos "papucsokat" kap a Mustang, ez itten 20 colos OZ felniket, rájuk Pirelli P-Zero abroncsokat kapott, és még ezekkel is egészen komfortos.

Az utastérben látható - a fényezéssel harmonizálva narancs cérnával varrott - világosbarna bőr sokkalta jobban mutat, mint a gyári fekete. A középkonzolban kicserélték az infotainment rendszert, iGO fut rajta, ami bizony jobb, mint a Mustang gyárija. A hifi Hertz erősítős és mélynyomós, csak a csomagtérbe 2700 W zenei teljesítmény került, a poggyásztér így egy kissé leredukálódott, de a tuningautó ilyen műfaj. A fényezés pedig egy külön mise. Ha kinyitjuk a gépházat, láthatjuk, hogy a Mustang jó tuningautóhoz hűen eredetileg fekete volt. Aztán 14 festék-, illetve lakkréteg felvitelével lett ilyen - politikától függetlenül - csodás narancsárnyalatú. Az benne a jó, hogy bár mindig narancsszínű, árnyalatát a ráeső fény függvényében igen széles skálán változtatja. A fényezés művészeként emlegetett Gengeliczky János alvás nélkül, több mint 24 órán keresztül dolgozott az autóval, ráadásul úgy, hogy keze nem hibázhatott. A fekete Mustang először egy pezsgőszínt kapott, majd arra került hártyavékony rétegben egy megylé árnyalat. Az eredmény magáért beszél, érdemes lesz ránézni az AMTS-en. 50 szerencsés olvasónk ingyen jöhet ki, a többieknek pedig csak ajánlani tudjuk, hogy váltsanak jegyet a most hétvégi Autó, Motor és Tuning Show-ra. A program több mint ígéretes, gyakorlatilag 10 kiállítás egyben, de talán az sem mellékes, hogy a jeggyel egy BMW Z4 Roadstert is lehet nyerni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

9 thoughts on “Színjátszós lett a magyarok Mustangja

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    én elég soxor használom a kéziféket, effektive minden parkolásnál behúzom és rendőrlámpáknál is…a sok hülye meg nyomja a pedált, mint süket a csengőt 😀

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    Mustangot én akkor láttam közelről, mikor az M1-en elment mellettem.Azért meg kell hagyni ez a gép amit itt bemutatnak kellően agresszív kinézetű, belseje se kutya,de ami nekem nagyon kiütötte a biztit az a brutális kézifékkar.annyira oda illik :-DDD dizájnerek mire gondoltak??? sok kézifékes fordulásra vagy mire??Esetleg hegymenetekre, kézifékes indulásokra, örület, ennyi pénzért ilyen illúzió rombolást, persze szigorúan az ÉN véleményem szerint.

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    erős dollára + vám + ezekre az áfa, és meg is érkeztünk a magyar árhoz, ami még mindig kellemes. Tény és való, hogy ha mustang, akkor már a V8as 5literessel kéne (421 lóerő, 530nm 4250nél, 1700kg, 4,8s 0-100km/h), ami 13,7 mFt-ról indul, és 15,6 mFt-nál már full extránál is vagyunk.

    Egy 2es bmw-t azért megjátszanék ellene (tény, hogy kisebb, de megy ez is rendesen, és ugyanúgy lesz road presence-e, habááár legutóbb az új civic type-r elé folyton mindenki kiment, így kétséges a mustang is, a bmw-k elől pedig rendesen mennek lefelé). Az M235i (326 lóerő, 450nm 1300-4500 között, 1530kg, 5s 0-100, de automatával 4,8s) 13,1 mFt-ról indul, és ugyanúgy felextrázva 15,9 mFt-nál vagyunk (nincs ülésszelőztetés ugyan, és 19″-os felni sem kérhető, de ugyanúgy bőr, nagy navi, nagy hifi, elektromos ülések minden vacakkal, és mondanom sem kell, jó pár fokozattal magasabb prémium/kényelem érzet). Az automata váltó közel 800ezer Ft extra költség lenne még, én nem tartom szükségesnek a meglétét, ahogyan az összkerekes változatot sem tartom szükségesnek. A lényeg, hogy közel egyforma árban van a két kocsi. A bmw-hez 150ezer Ft-ért lehet szerezni chiptuningot (hiszen turbós), és akkor akár 406 lóerő, 563nm nyomaték áll majd rendelkezésre, és mindez legalább 150kg-mal könnyebb kocsiban. Ugyan sor6 vs v8, mindkettő szép a maga nemében, és biztos is, hogy nagyon sokáig töprengenék azon, melyik kocsit válasszam, aztán lehet egy tesztvezetés simán megadná a választ, mert ugyan tényleg jóval jobb a mustang belseje mint volt, de még nem elég jó, olvastam már jó pár negatív dolgot róla, hogy zörög, recseg, hát a fene tudja.

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    tényleg egyébként ez egy kib*szt rossz vicc…..és most néztem 6.5 MILLÁTÓL !!!! indul a mustang kint…amire 5-10% körüli összeg jön rá, államonként eltérően, így legyen kb 7 milla. komolyan, ez senkinek nem szúr szemet? bár a retkes usa talpnyaló eu vezetőség ugye 1$/ért megcsinálja saját anyját is…szóval, igazándiból nem csodálkozom, de roppant dühítő.

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    Amerikában 8 millió, de nálunk annyival jobban pörög a gazdaság és nagyobbak a fizetések hogy 12 milliót is lehet érte kérni. Vicc az egész, de nyilván kismillió ilyen dolog van még persze.

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    Nincs itt semmifele szentsegtores. Az elso Mustangbol is volt sor 6, a masodik szeriabol, amikor meg nem volt ekkora kultusz az elso generacio, de meg a Mustan sem, keszult 2.4 sor 4. Igy nem ertem, hogy miert ne lehetne ebben is.?

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    Ennek az újnak a beltere már nem olyan rossz ám. Nem szabad elfelejteni, hogy a Mustang alapfilozófiája mindig is az olcsóság volt – nyilván S-osztály-szintű enteriőrt nem szabad várni tőle. A Subaruk belterét is lehet kritizálni, de tudjuk, hogy a Mustangnál és a Subaruknál is az igazi értékeket máshol kell keresni:)

  • 2017.10.28. at 07:13
    Permalink

    Vajon nincs hiányérzete azoknak, akik az Ecoboost-motoros verziót vették meg? Van is Mustangja, meg nincs is…

    Elképzelek egy társalgást két amerikai autó-fan között:
    „Képzeld, öreg, vettem egy vadiúj Mustangot!”
    „Tényleg? Ez nem semmi, haver! És milyen moci van benne?”
    „2.3 Ecoboost…” – válaszol a kolléga szemét lesütve.
    „Hahahaha…elmész te a francba, öreg”:)

    Nyilván ez túlzás, de ez a lépés szentségtörés volt a Fordtól. De amúgy is a szentségtörések korát éljük az autóiparban: Jaguar SUV, dízel Maserati, Rolls-Royce SUV, kombi Porsche Panamera, kínai tulajdonban lévő Borgward, Mercedes pick-up, Lexus pick-up…

Vélemény, hozzászólás?