Színesben jobban megy a munka

Németországban már kapható a Volkswagen Amarok Canyon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miután a tavaly Genfben a VW bemutatta az Amarok egyedi, szabadidős változatát, a Sao Pauló-i szalonon már sorozatkész verziójában is megtekinthette a közönség. Gyártásba tavasszal került a Canyon, ami már Ausztriában és Németországban is kapható.


Amerikai életérzést hoz az öreg kontinensre a kezdetben csak Dél-Amerikában, de immár Hannoverben is gyártott Volkswagen Amarok Canyon kiadása. Míg a koncepció a vadvízi kajakozáshoz kapcsolódott, addig a végleges változat inkább egy különleges, luxus teherautó. Hasonló, amint amit a Ford kínál Ranger Wildtrak néven. Míg a pickupok őshazájában az 5,25 méter hosszú, kéttonnás, kétliteres dízelmotorral szerelt kocsi szinte elveszik az amerikai kínálatban, addig Európának tetszik férfias megjelenése. Új változata a szabadidős felhasználást helyezi a munka elé. A németországi változat izmos kétliterese 180 lóerőt teljesít, 11,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre és 174 kilométer/órával is száguldhat. 420 newtonméteres csúcsnyomatékát percenkénti 1750-es fordulaton adja le, váltója nyolcfokozatú automata is lehet.
A különleges narancs-piros (Copper Orange) fényezést feketére fújt elemek hangsúlyozzák, a fényszórók sötétítettek, feketék a kerékjárati ívek, akárcsak a motor- és alvázvédő, hátsó aláfutásgátló lemezek. A tetőről világító négy szúrófény a kocsi ismertetőjegye, ez is feláras extra, a távfényt egészíti ki. A beltér burkolata kéttónusú, amelyet a külső fényezés színére fújt szellőzőrostély-burkolat, piros cérnával varrt bőrkormány, sebváltószoknya, és bőrülések tarkítanak. Platóborítása egyedi, felárért tetőrudat és terepgumikat is kapunk. A stílusos merevítő cső a szériafelszereltség része, akárcsak a Roca 17 hüvelykes felnikészlet.
Hirdetés

Az összkerékhajtás lehet állandó, vagy kapcsolható, hátsó differenciálzár is rendelhető, motorból egy kisebb szerényebb teljesítményű is elérhető a Canyon verzióban, az is kétliteres TDI, de csak 140 lóerős és nyomatékmaximuma 340 Nm, igaz, ezt már 1600-as percenkénti fordulaton átadja a kerekeknek. Alapáron hatsebességes kézi váltó jár a teherautóhoz. Még feldíszített állapotában is képes a kemény munkára, akár három tonnát is elvontathat, hasznos teherbírása 850 kilogramm. Félméteres gázlómélysége még az opciós 18 hüvelykes felnikkel is garantált, platója 2,52 négyzetméter. Az erősebb motorral és automatikus váltóval szerelt változat németországi alapára 43 215 euró (bruttó 12,6 millió forint), a legolcsóbb Canyon verzió 38 371 euróba (bruttó 11,2 millió forintba) kerül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?