Még ebben az évtizedben piacra kerül az új Lexus sportautó
Már a decemberi bemutatón is felhívta magára a figyelmet a Lexus koncepcióautója formabontó megjelenésével, így nem csoda, hogy nagy érdeklődés övezi a modellt. Néhány részlet már akkor elhangzott az autóval kapcsolatban, miszerint az LFA utódja megközelítőleg 700 kilométeres hatótávra lesz képes egyetlen feltöltéssel, illetve 2 másodperc körüli idő alatt gyorsulhat álló helyzetből 100 km/h-ra. A Top Gear által készített interjúban, melyben a Lexus elnökével, Koji Satoval beszélgettek a készülő modellről az interjúalany meglepő dologra hívta fel a figyelmet: elképzelhető, hogy egy úgynevezett szimulált manuális váltóval érkezik a LFA utódmodellje.
Akár manuális váltó is kerülhet az elektromos Lexusba, persze nem abban a formában, ahogyan azt megszokhattuk
Koji Sato elmondta, hogy szoftveresen szimulálható a manuális váltó működése, megfontolják, hogy ezt a megoldást válasszák a sportautó esetében. A koncepció szerint az elektromos motor gyorsulását bizonyos sebesség után letiltja a rendszer, így a sofőrnek "fel kell váltania", hogy az autó tovább gyorsuljon. Kérdés, hogy van-e bármi létjogosultsága ennek a megoldásnak, azon túl, hogy a kézi váltóhoz ragaszkodó vásárlókat is bevonzza a márka, illetve, hogy mennyivel nagyobb kockázatot jelent ez a rendszer az erőforrásra nézve. A formabontó megoldáson túl a Lexus elnöke azt is elmondta, hogy az új modelljeikben csak a legszükségesebb esetben használnak majd karbon elemeket, hiszen ez is része a fenntarthatósági programjuknak, illetve arra is kitért, a készülő villanymodellekben az sincs kőbe vésve, hogy az akkumulátor mindenképpen az autó aljába kerül, így biztosítanak a mérnökök kreativitásának szabadságot.