SportLine felszereltséggel a legütősebb a 190 lovas Karoq
Már négy éve annak, hogy a Škoda jó lóra tett a kisméretű SUV-ok piacába való beszállásnál a Karoq elkészítésével. Az Octavia után globálisan ez a legtöbbet eladott modelljük, de a kor alaposan látszódott már rajta, ideje volt megfiatalítani. Sikerült is, felismerhetően új lett a külső, főleg az átrajzolt és vékonyabb első lámpákkal, amik opcionálisan teljesen mátrix-LED-esek is lehetnek. Szintén elöl lecserélték a hűtőrácsot a márka új arculatát képviselő, vastagon körbekrómozott hatszögletű panelre, a terepjárós kinézethez pedig hozzájárulnak az alapáron is járó, külön házba helyezett ködlámpák. A lökhárító alját is újraálmodták, főleg a sarkoknál, bevezették ugyanis a néhány éve még csak sportkocsikon található légfüggönyt, azaz egy apró bevágást, ami az első kerékjárati ívekbe vezeti a levegőt.
Hiába a dinamizmus, a látható kipufogók azért nem térnek vissza
Hátul is új a stílus, a fényszórók megtartották ugyan a Škodára jellemző C-alakú mintázatot, de harmonikusabb lett a kialakítás, több a vízszintes vonal, ami szélesebbnek láttatja az autót. Itt is lehet még extrázni, ha van rá keret, mert futófényes irányjelző is van az opciós listán. A tetőre került egy új szárny, ami egyrészt sportosabb, hosszabb megjelenést kölcsönöz a kocsinak oldalnézetből, másrészt aerodinamikailag is kedvezőbb. Utóbbira egyébként nagyon rágyúrt a Škoda,
9%-kal csökkentették a légellenállási együtthatót 0,30-ra, amihez még az üzemanyagtartály alját is átvariálták, még ha ezt nem is látjuk.
Lényegesen aerodinamikusabb lett a Karoq
Ha kevesebb levegőt kell leküzdenie menet közben, kevesebb a fogyasztás is, ezért még a felniket is újratervezték, amik 17 és 19 col között választhatók. A károsanyagkibocsátás csökkentését takarékosabb EVO motorok is segítik, 1.0, 1.5 és 2.0 TSI motorok választhatók a benzinesek közt 110, 150 és 190 lóerővel, a leggyengébbhez csak hatfokozatú manuális váltó van, a legerősebbhez pedig csak hétfokozatú DSG. Ez utóbbi egyébként a csúcsverzió, ez kap alapáron négykerék-meghajtást, Sportline csomagja a Black Packkel feketére fényez számos külső részletet. Dízelfronton is támad a Karoq, ott a kétezres blokk 116 vagy 150 lóerőt termel (utóbbinál feláras a 4x4). AdBlue-val bőven a határértékek alatti mennyiséget bocsát ki az összes EVO motor szén-dioxidból és nitrogén-oxidokból.
A hátsó lámpák is egyértelműen másabb kinézetűek, mint voltak
Mindehhez frissített utastér is jár, alapáron kicsi, felárért nagyobb digitális műszerblokkal, és persze az érintőképernyős központi képernyővel. Lehet internetes szolgáltatásokat is kérni, van Android Auto és Apple CarPlay, az okotselefonos alkalmazással a szokásos távoli funkciók vezérelhetők. Mindezt (felárért) vegán üléshuzaton utazva is lehet használni, ami újrahasznosított PET-palackokból készül. A Škoda büszke még az új "dekorcsíkokra" és a már hátul is világító, színváltoztatós hangulatvilágításra, de azért nem ettől fognak a legtöbben hasra esni. Sokkal fontosabb ennél kényelmi szempontból az elektromosan is állítható, memóriás első utasoldali ülés, biztonsági szempontból pedig a vezetéssegítő rendszerek armadája (adaptív tempomat Stop&Góval, vészfékező stb.). Utóbbinál érdekesség, hogy ha azt észleli az autó, hogy belénk fognak ütközni, akkor felhúzza az ablakokat, behúzza a napfénytetőt, megfeszíti a biztonsági öveket és a fékeket is. Hogy az ablakbehúzás milyen gyors, az kérdéses, de az akár kilenc légzsák, amikből hátra is jut, mindenképpen hasznos.
Szénszálat imitáló dekorbetétek és újrahasznosított anyagokba vont utastér is kérhető