Két ülés, vászontető, középmotor: ma már nem gyártanak ilyesmit
Ma már a legtöbb sportos tömegmodell is elöl hordja a motorját, de nem mindig volt ez így, 20 éve még meg-megesett, hogy néhány gyártó a megfelelő helyre tette a motort a "megfizethető" kétüléses sportautójában. Ha te is visszasírod ezt az időszakot, és azt kívánod, bár valami ilyesmit vehetnél újonnan, vagy újszerű használtként, akkor van számodra egy jó hírünk: ne add fel a reményt, még léteznek ezek az autók kiemelkedő állapotban. Egy épp az eBayen bukkant fel a napokban.
Akárhonnan nézed, ez a fekete fényezés makulátlannak tűnik a képeken
Nem másról van szó, mint a három generációt megért MR2 1999-től 2007-ig gyártott harmadik generációjáról, melynek egy vászontetős, 2002-es gyártású fekete példánya látható a képeken. A modell a köznyelvben a
„szegény ember Porsche Boxstere" nevet kapta, gyári elnevezése viszont a
„mid-engine rear-wheel-drive 2-seater”, azaz középmotoros, hátsókerék-meghajtású, kétüléses szavakból ered. A kizárólag soros négyhengeres motorok által hajtott MR2 további nagy előnyének a tömege számított, az alapváltozat alatt még egy tonnát sem mutatott a mérleg.
Az MR2 ezen generációja elölről és hátulról is egy szögletesebb Porsche Boxsterre hasonlított, részben emiatt kapta közismert gúnynevét is
Az 1997-es Tokiói Autószalonon mutatkozott be az az MR2 ekkor Siratori Harunori a modell főmérnöke így nyilatkozott:
"Valódi vezetési élményt akartunk, amely ötvözi az agilitást, az alacsony tehetetlenséget és a könnyű súlyt. Elmondta továbbá, hogy
"a középmotoros elrendezésre azért volt szükség, hogy kiváló kezelhetőséget és kormányzást érjük el annak köszönhetően, hogy a motor súlya nem az első tengelyt terheli"
Bent is gyönyörű minden, kopásnak, használatnak sem a kormányon, sem pedig a váltógombon nincs nyoma
Ilyen állapotú ajtókárpitot is ritkán látni közel 20 éves autóban
A most felbukkant, újszerű példány ennek a kornak a nosztalgiáját hozza vissza gyakorlatilag új autóként: mindösszesen 12 114 mérföldet, azaz 19 496 kilométert futott. 1,8 literes, változó szelepvezérlésű, teljesen alumínium 1ZZ-FED kódú motorja 140 lóerőt és a 169 Nm nyomatékot tud, amit egy ötfokozatú kézi váltó továbbít a hátsó kerekekre. A fekete fényezés és a 15 colos, gyári alufelnik mellett a barna bőrbelső is makulátlannak tűnik. Ráadásul biztosan hosszú az extralistája is, Észak-Amerikában ugyanis alapáron járt a klíma, az elektromos ablakok, a központi zár, a bőrkormány és a négy hangszórós, kazettás és CD táras hifi is.
Ráadásul barna bőrbelsővel szerelt, ami igen jól áll a fekete kasznihoz
Az egyetlen bökkenő az autó ára: az eladó 22 800 dollárt, azaz körülbelül 7,33 millió forintot kér ezért az MR2-ért, miközben itthon a Használtautó.hu oldalán 1,9 és 2,8 millió forint közt mozognak az eladó példányok, természetesen közel sem ennyire megkímélt állapotban. Ezzel az árral már inkább az új autók mezőnyében játszik, tekintve, hogy MX-5-ös Mazdát 9,3 millióért kapni, de a pár hónap múlva már kapható, közel 100 lóerővel erősebb GR86-osért is csak 4900 dollárral, azaz 1,57 millió forinttal kell majd többet fizetni az Egyesült Államokban. Egyértelműen gyűjtőknek, vagy fanatikusoknak szánt autó tehát ez az MR2.
Alig van benne kilométer, ráadásul tényleg gyönyörű - neked megérné így egy új autó árát?
Na igen, ha már ennyiért akarják eladni a „szegény ember boxterét”, miért nem vesz inkább egy igaxi Boxtert, hathengeres boxermotor, Porsche és akad köztük most (még) bagóért elérhető darab.
Ez így minden vonalon elbukik nálam. Vagyis pontosabban, nagyon jó autó ez (a cikkben méltatott dolgokkal messzemenően egyet értek), csak ott a Boxter, bőségesen akad a hazsnáltpiacon, olcsóbban, és szinte mindenben jobb.
Persze hogy sokkal jobb, de ezt az autót aki megveszi nem autóként veszi meg. Ez ritkaság egy műtárgy, nem számítanak azok a tulajdonságai hogy milyen vezetni. El kell tenni néha menni vele két kört megtartani az utókornak. Igy nézd es máris más a kép.