Szezonnyitó – BMW 118d Cabrio használtteszt
Nyakunkon a kabriószezon, egy BMW mindig jó választás – BMW 118d Cabrio, 2009
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokatlanul ízléses összeállításban próbálhattunk ki egy 1-es kabriót. Csonti kínálatában van több nyitható tetejű modell is, és most nagyon mennek, próbakörre vittük az egyik legszebbet.
Próbakörre vittük Csonti egyik legszebb kabrióját, egy 118d-t
A BMW formavilága valahogy ebben az időszakban is elég időtállóra sikerült, az 1-es dizájnja ma is tökéletesen megállja a helyét.
Csinos és ma is friss formái vannak, lámpái bemattultak, de ez könnyen orvosolható, a népszerű négykarikás helyzetjelzője van
Elég jó stílussal büszkélkedhet, nagyon passzol hozzá a világos fényezés és utastér
Az 1-es nyitott és zárt tetővel is nagyon jól néz ki, utóbbi állapotban is megvan a tökéletes kupé forma, amit a lehúzódó B-oszlopok is kiemelnek.
Csomagtere úgy is 260 liter, ha a tető nyitva van, zárva 305, de ez még mindig nagyobb, mint például egy Minié alapból, szóval lehet bele pakolni. Láthatóak rajta az évek és a futott kilométerek nyomai, de nézhetjük arról az oldalról is, hogy nem egy eladásra kiglancolt autóról van szó. Vannak sérülései, karcolásai és bemattult fényszórói (BMW betegség), ez viszont az árán is visszaköszön, és még mindig sokkal szebb autó faragható belőle, mint a legtöbb sötét belsős, sötét fényezésű példányból.Az első 1-es még az E90-es 3-as alapjaira épült, hosszmotoros és hátsókerékhajtású
Esztétikai hibái könnyen orvosolhatóak, 18-as kerekein is kényelmesen fut
Kevés az idő nyoma odabent, a kormány mindenképp felújítandó, ezen kívül a legtöbb ponton kifogástalan
Kevés a kopás bent, elég jó állapotú, semmi nem törött, vagy elhasznált
Ha nem csak a stílus kell, de szeretnél olyat érezni a kormány mögött, ami igazi, autószerű, az megvan egy ilyen dísztárgynak tűnő 1-es kabrióban is.
Egy teljesen átlagos kifordulásban is lehet érezni, ahogy tol, hogy fenékből érkezik a nyomaték, amiből itt van rendesen, egész pontosan 300 Nm már alacsony fordulattól, 1750-től. Penge a kormányzása is, BMW-sen nehéz, ne egyujjas szervót képzeljünk el. Még egy ilyen 1-est is fogni kell rendesen, és ezt jó érezni egy autóban, ettől a súlyos érzettől másként vehető komolyan, mint a kategóriatársak. BMW-sen stabil és mozgékony menet közben, és nagyon jó a szélvédelem felhúzott ablakokkal, a szélfogó-háló persze városinál magasabb tempótól fölfelé már hasznos.A kevés kabriók egyike, amikbe megpróbálnék magam mögé beülni, az ülések szép állapotban vannak, elöl minden irányban állíthatóak
Magas futású, de érzésre nagyon egyben van, navigációs, és hatfokozatú automata váltója van
Hosszútávfutó utazóautó, ami egyébként stílusos és kényelme is, miután váltója hatfokozatú és automata, klímája pedig kétzónás.
Futása nem éppen alacsony, esztétikai hibáit leszámítva viszont érzetre eléggé egyben van. 2 290 000 forintos árával közel a legolcsóbb 1-es kabrió jelenleg, hasonlóan csinos összeállításban pedig keveset találunk.Teteje antracit szürke, tökéletesen mozog, és zárva is jól mutat vele az 1-es
Hátsókerékhajtása miatt kanyarodni különleges élmény vele, a dízelmotor nyomatéka is rátesz egy lapáttal
Fenntarthatóságát tekintve mindenképp prémiumautóként kell tekinteni rá kedvező ára mellett is.
Ezzel együtt az 1-es kabriót is érintő visszahívásokat is közzétett a BMW, melyek között zár és indítási probléma is szerepel. Az 1-es kabrió dízelmotoros verzióit érintő tűzesetek lehetősége a visszahívás szerint csak a 2009 augusztusától gyártott autókra vonatkoznak, ez pedig májusi, így elvileg nem érinti. Ugyanakkor mindenképp érdemes márkaszervizben hiteles információt kérni alvázszám alapján, hogy mely visszahívásokban érintett, és melyiket végezték el rajta. A dízelmotor láncos vezérlésére is figyelmet kell fordítani, a látszat ellenére nem fiatal autóról van szó, így a vezérlés cseréje és karbantartása is mindenképpen ajánlott. Ez az 1-es nagyon látványos és még csinosabb lehet, ha az apró hibáit kijavítják, stílusa és vezethetősége miatt rengeteg benne a potenciál.Prémiumautó, ami használtan is az. Közel a legolcsóbb 1-es kabrió, de talán a legstílusosabb is
” Furcsa világ ez a dízel kabriózás…”
Igen, kb. olyan mint egy gyönyörű topmodell ordenáré szájszaggal.