Szétveti az erő a vadiúj Bentley luxuslimuzint
Bentley Flying Spur: 322 km/h négy ajtóval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mit ér egy luxuslimuzin, ami szimplán kényeztető és összkomfortos? Úgy tűnik, ez már kevés, az új Bentley végsebessége jóval felülmúlja a 300 km/h-t.
A klasszikus márkajegyeket megőrző, de a hagyományos alapformától kissé elrugaszkodó, eddigieknél szögletesebb formában mutatja be az új Flying Spurt a Bentley Genfben. A Continental GT és Mulsanne típusoktól örökölt vonásokkal felvértezett típus alacsonyabb és szélesebb lett, amit a vaskos C-oszloppal és a kidudorodó hátsó kerékjárattal is megpróbáltak hangsúlyosabbá tenni. Orr-részét a LED-es fényszórók, az egyenesebb hűtőrács, a lökhárító légbeömlővé módosított alsó fele határozzák meg, 19, 20 vagy 21 colos kerekeken gördül a villámgyors luxuslimuzin.
Karosszériája alatt áttervezték a szerkezeti elemeket és a gyűrődő zónákat, ennek köszönhetően úgy lett merevebb az autó, hogy össztömege mintegy 50 kilogrammal csökkent, amiből az alumíniumból készült motorháztető és első lökhárító, valamint a kompozit csomagtérajtó is kivették a részüket. Az utastérbe mindössze a napellenzők, a kapaszkodók, a könyöklők és a középkonzol egyes elemei, valamint bizonyos kezelőszervek kerültek át az elődmodellből, a többi ponton vadonatúj a beltér. Összességében ez több mint 600 új alkatrészt jelent: az üléseket puhább bőrrel borítják, újak a díszbetétek, valamint a 8 colos képernyővel vezérelt szórakoztató-információs rendszer. Utóbbi kiegészítői az állandó wifi kapcsolat, egy 64 gigabyte-os merevlemez, vezeték nélküli fejhallgatók és az első ülések háttámlájára szerelt 10 colos képernyők.
A rendszer vezérlésére a hátsó középkonzolból gombnyomásra kiemelkedő Touch Screen Remote szolgál, melyről természetesen egyéb funkciók, mint a klíma, vagy az ülések beállításai is elérhetők. Az új Flying Spur kizárólag 6 literes, W12-es biturbó motorral lesz kapható: a nyolcfokozatú automata váltóhoz és azon keresztül állandó összkerék-hajtáshoz kapcsolódó egység teljesítménye 625 lóerő, legnagyobb nyomatéka 800 Nm. Ennek megfelelően nem lassú az autó, álló helyzetből 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, végsebessége pedig 322 km/h. Ehhez azonban még gyári számítás szerint is legalább 14,7 liter benzinre van szüksége 100 km-enként, CO2-kibocsátása pedig brutális 343 g/km.