Szétszed a kupás Clio!
Renault Clio R.S. Trophy 1.6 Turbo EDC teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindenképp ötajtós és automata, mégis a legjobb kisautó alapú hot hatch a Renault Clio R.S. Ráadásul ez itt az erősebb Trophy változat!
Szerencsére vagyunk többen ezen a bolygón, akik nem a focipályán, hanem a Hungaroringen és a rali gyorsaságik mellett szocializálódtunk, ezért érthető okokból leginkább a versenytechnikához közelítő személyautókhoz vonzódunk. Az őszinte autósport-szeretetet pedig egyetlen szegmensben találjuk színtisztán, méghozzá a hot hatchek között, nem véletlenül olvadok én is előttük, a vágyódás pedig csak fokozódott miután a Nürburgringen jártam. Ott minden második autó ebből a szegmensből kerül ki, talán nem véletlenül. Ha már sportos ferdehátúak, a kisautók jelentik az arany középutat, amik a hétköznapokban is kényelmesen használhatók, de ha akarjuk, könnyed versenyautók. Itt verseng a Renault Clio R.S., valamint annak kihegyezettebb változata, az R.S. Trophy is, amik tavaly frissültek, így ismét okunk volt utóbbit tesztelni. Nehéz sors, tudom.
Fussuk le a kötelező köröket: miben más a Trophy, mint az alap Clio R.S.? Először is 20 lóerővel erősebb, aztán áthangolták a futóművet és ott van a Sport módon felül a Race mód is, ami bizony könyörtelenül száműzi a menetstabilizátort. Kérdés nélkül jár a titán Akrapovič kipufogórendszer és a rajtelektronika. Jó, még ad automata klímát, full LED fényszórókat, tempomatot és hátsó parkolóradart is, de nem ezekért fogják a Renault versenygépét venni. Igen, versenygépnek hívtam, és a teszthét világossá tette, hogy ez egyáltalán nem túlzás. Már beüléskor tudatja velünk közel sem elaprózott oldaltartású sportüléseivel, a kicsit ferdén varrott versenycsíkkal ellátott bőrkormányával és vörös varrásaival, hogy jobb, ha megtiszteljük.
Ugyanakkor butaság lenne azt gondolni, hogy a külső nem szempont egy hot hatch vásárlásakor. Igenis fontos, a Clio R.S. Trophy pedig pont olyan dögös, hogy minden megállás után készüljön róla kép és még utána is tízszer visszatekintsünk rá különböző szögekből. F1 arcának – ahogy a Renault hívja – kifejezetten jót tett a facelift. Jobban mutatnak az új diódás lámpák, a semmibe vesző szürke bajuszcsíkot pedig kockászászlót mintázó ködlámpákkal tették teljessé. Nagyon ralis, vagy inkább gyorsaságis, magam sem tudnám meghatározni. Annyi biztos, hogy masszív kiállása lett az ültetéstől. Egyébként egészen fájó 470 000 Ft a Renault Sport jellegzetes sárgája, amit fekete felnikkel, ablakkeretekkel, tükörsapkákkal és kilincsekkel kontrasztoznak, no meg vörös féknyergekkel. Nagyobb lett a szárny, és az a szürke diffúzor bizony egészen a hátsó tengelyig nyúlik, hogy valóban leszorítóerőt generáljon. Itt nincs kamu, ez Renault Sport.
Ne most vitassuk meg, hogy jó irányba tart-e a világ, de ahogy a legtöbb hot hatch, a Clio R.S. Trophy is kizárólag ötajtósként érhető el. Tudom fokozni: a 2,0 literes szívómotornak is búcsút intettünk a generációváltással, helyét a mai trendeknek megfelelő turbós, a legtöbb versenysorozathoz homológ alapnak szolgáló 1,6 literes motor vette át - már évekkel ezelőtt. Így teljesítményleadásában sincs meglepetés: kb. kétezres fordulattól lép, majd 5000 fordulat/perc környékén el is fogy. Nincs vége: csak EDC automatával kérhető, és ezen a facelift sem változtatott. Utóbbi ugyan valóban elvesz egy élményforrást, de nem szabad leírni a hatfokozatú duplakuplungos szerkezetet. Ez bizony nem az a váltómű, ami az alapmodellekben dolgozik, ez minden váltáskor üt, és már a kormány mögötti – sajnos – műanyag elefántfülek érintésekor bent van a következő fokozat.
Francia mérnökeink tehát nem voltak tétlenek, gondoskodtak róla, hogy automata létére is élmény legyen minden váltás, bár ehhez az Akrapovič segítségét is kérték. Már beindításkor ránk dörren a szögletes, szénszálas csövekben végződő sportrendszer, váltásokkor pedig olyan igazi náthás darálósat durrant. A legjobb mégis, amit a rajtelektronikával művelnek:
A legnagyobb csoda akkor történik, amikor nagyobb gázadásra összezár az elektronikus önzáró differenciálmű és indokolatlanul nagy tempó mellett is képes a kanyar belső íve felé húzni. A Michelin Pilot Super Sport abroncsok minden porcikájukkal kapaszkodnak az aszfaltba, határait kergetve sem az orra, hanem a játékosra hangolt, könnyed fara indul meg először. Féktávon úgy tehetjük rá az ívre, mint egy jó kupás versenyautót, noha ilyen felmenőkkel ez kevésbé lehet véletlen.
A kormány minden apró mozdulatra azonnal reagál, a sportmódokkal szétfeszíthető futóművel pedig egy zsepit is megérzünk az aszfalton.
Nem kell gyorsan menni, hogy élvezzünk minden métert, és éppen ebben verhetetlen egy hot hatch.
Már az első métereken harapós, úgy érezzük, hogy szétszed. Egyértelmű, hogy versenypályán született és oda is szánják, itthon viszont kevés lehetőség adódik arra, hogy ezen képességét folyton kiélhessük. Mivel alacsony fordulaton is éppen elég erős, városban is élhető, ugyanakkor odafigyelve is 9 liter körüli városi fogyasztásával és kemény futóművével leginkább hétvégi szerpentinezőnek mehet el. Bár biztos akadnak még rajtam kívül, akik élik a pattogást.7 799 000-ről indít a Clio R.S. Trophy, ezzel a legdrágább nem prémium, kisautó alapú hot hatch, viszont a legharapósabb, legerősebb is, 300 literes csomagterével pedig a legtágasabbnak számít. Ráadásul ezért az összegért már mindent megad, ami egy ilyen pályakész méregzsákhoz kellhet. Na jó, azért a 75 000 forintos R.S. monitorra még beneveznék, ami számtalan hasznos kijelzővel, köztük nyomaték- és lóerőgörbével, köridőmérővel, hőfokmérők tömkelegével segíti a pályázást. Még a duplakuplungos váltómű működését is figyelhetjük. Lehet, hogy nem nyom annyira az ülésbe, de élményben és kanyartempóban minden bivalyerős prémiumhuszárt elbüntet. Ha szupermini, akkor a Clio R.S. egyértelműen a legélesebb sportgép jelenleg szegmensében, bár hamarosan drasztikusan bővül a konkurensek listája.
Árak
Tesztmodell alapára
7 799 000 Ft (2017.11.09.)
Tesztautó ára
9 159 000 Ft (2017.11.09.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
162 kW (220 LE) 6050 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,6 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4062 mm
Szélesség:
1731 mm
Magasság:
1448 mm
Saját tömeg:
1059 kg
Össztömeg:
1564 kg
Terhelhetőség:
500 kg
Tengelytáv:
2589 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
300 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
1000 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
700 mm
Csomagtér hossza:
830 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1530 mm
Raktérnyílás szélessége:
880 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzines
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
280 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
162 kW (220 LE) 6050 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,6 s
CO2-kibocsátás:
135 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Baromi jók a fényképek!
inkább vennék már új megane gt-t, ha pedig hétvégi autókázósnak akar valaki, valamit akkor az előző megane RS. nem tudom mennyit engednek a lista árból, de ennyiért horribilis összeg egy kisautó, bár nem annyira kisautó, mert nem a legkisebb (pl. swift,twingo) de azért még nem egy durvulás, bár tetszik az új clio és 5 ajtósan jó is praktikus is, kár a béka orrért, de inkább az árukkal van nekem problémám, bár kisautót venni már nem fogok, szal kevésbé releváns a véleményem 😀
a képek valóban jók lettek, bár szörnynek nevezni ezt a kisbékát azért költői tulzás 😀
Véleményem szerint nem túlzás az ár. 8 milla az egyik legjobb hothatchért nem sok, de nem is kevés. Egy nagymotoros automata (1.0T 120 le haha) jól felszerelt Kia Rio 6 milla a Kia Picanto is 5 milla! Most akkor sok a 7.8M a 220le-ért? Tehát 2 milláért kapsz 100 lóerőt. Ennyiért már sehol sincs 100 lóerőt.
lehet 7-ért is odaadják, azt én értem, hogy mivel más is drágán adja, akkor szerinted nem drága, de sztem ettől még drága. amikor 8ért megtudsz venni egy megane gt-t, ne vicceljünk már 😀 golf gti volt nem olyan rég 7 milla körül, persze a gazdaság növekszik a “minőség” meg az árak is 😀 várom már, mikor 20 millió lesz egy kisautó (bár akkor lehet a forinttal lesz baj)
Bélám azért mondjuk meg, hogy az 5 millás Picanto vagy a 6 millás Rio egy igen hülye példa volt, mert bár ezek léteznek papíron de a valóságban az újságíróknak szánt bemutató autókon kívül ezekből kb 0 darab fut az utakon.
Egyébként meg a 8 milla nem sok egy ilyen kocsiért, aki száguldani akar az gombolja ki a pénzt érte…
A képek nekem is tetszenek. Meg a verda is egész pofás, Renault-ék egész belejöttek abba hogyan kell penge verdát gyártani.
Egyértelműen drága és az automata váltó még egy rossz pont.
Ügyesen elrejtették a hátsó ajtókat, de szerintem a merevség miatt jobb lett lett volna, ha marad 3 ajtós. A dupla kuplung miatt az összessel olyan menni, mintha otthon tolnám a Driveclubbot PS4 előtt..
A Renault marketing osztályán meg lehetett volna annyi eszük, hogy minél feltűnőbb színnel kéred, annál olcsóbban vágják hozzád. Nincs is annál jobb reklám, amikor a sok fehér/szürke Focus között feltűnik egy durrogó kipufogós sárga RS Renault (szívesen)
engem kifejezetten idegesít a durrogós hülyegyerek kipuff, az lenne az első, h na EZEKTŐL A F4SZOKTÓL biztos nem vennék gépet. 😀 😀 😀 😀